Kierroksenrajoittimesta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Kierroksenrajoittimesta

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Mites noi kierroksenrajoittimet mitkä pätkii sytytystä kun se luonnollisesti rupee polttaa putkessa niin tekeekö se hallaa turbolle? Katti kyllä lentäs taivaan tuuliin mutta onneks ei sellasta ole 8)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Saabin rajoittimet kyllä taitavat pätkiä bensansyöttöä eikä sytytystä? Ainakin t8 ja t16 satkussa on näin. Tosin olikos B-turboissa rajoitin pyörijässä kuitenkin. Jokatapauksessa ei varmaan tee hyvää mikään vaihtoehto koneelle.. bensansyötön pätkiessä mennee hetkeksi aika laihalle.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Omassa t8:sissa ei rajotinta ole ollenkaa kun eikös se pitäs olla noin 6000rpm. Joo niin pätkii bensansyöttöö, mutta ajattelinkin noita aftermarket rajottimii ja tietääkö kukaan että sopiiko se vanhan turbon(Turbo "B" 8.78--10.80 (Rajoitin 6000rpm). . . . . . . . . . 10-4707 12.45 ???) pyörijä h koneesee?
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Mutta, nos 8-venttiilisissä 2,0 "iivari" Satkuissa ei taida olla ollenkaan kierrostenrajoitinta..
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kyllä venttiilinpainin lopulta halkeaa. Siinä on kierroksenrajoitinta tarpeeksi 8-tappiseen iivariin. 8O
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

onko täälä muuten monella muulla tommonen täyspaine turbo lucas ruiskulla? tuntuu siinä olevan vasta 7000 rajoitin, ässässä oli 6000.
eikö ne noin niinku suurinpiirtein samoja vehkeitä ole? ja tuotakin olen ihmetellyt myös että miksi i16:ssa myös tuntuu rajoitin olevan 6000 vaikka huipputehot luvataan 6000 kierroksessa...
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Mertmi kirjoitti:Kyllä venttiilinpainin lopulta halkeaa. Siinä on kierroksenrajoitinta tarpeeksi 8-tappiseen iivariin. 8O
No ei nuo helpolla tunnu antautuvan.. kyllä se sulan kelin aikaan joka päivä sai nähdä ja kokea 6000-7000rpm kierroksia.. :roll:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Jep. Ei ihan helpolla kyllä hajoa :)
Oma ennätys i8:lla on about 130km/h kakkosella, tarkkaa havainota kierroksista ei ole, mutta 5v laatikko 7:n enskalla :oops:

Joissain t8-koneissa taisi olla jonkunlainen rajotin virranjakaajassa, pyörijässä oli joku viritelmä jonka pitäisi pätkiä sytytystä keskipakovoiman avulla...
Uudemmista t8-koneista en tiedä, olisko joku kytkentä joka katkaisis bensansyötön?
LH-autoissa pitäisi olla bensansyöttöä katkaiseva rajoitin, tosin en muista tämänlaista katkaisua tapahtuneen omissani. Toisaalta, ei se aero sellaista kenkää saakaan...
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tavallisessa täyspaine T16 lucasissa on kyllä tietääkseni myös rajoitin 6000rpm.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Joissain t8-koneissa taisi olla jonkunlainen rajotin virranjakaajassa, pyörijässä oli joku viritelmä jonka pitäisi pätkiä sytytystä keskipakovoiman avulla...
Uudemmista t8-koneista en tiedä, olisko joku kytkentä joka katkaisis bensansyötön?
B-turboissa on jakajassa keskipakorajoitin ja H-turboissa bensapumpun releessä pumpulta virran katkaiseva systeemi.
Aki Peltola #1132
Viltzu
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Ti Joulu 23, 2003 23:42
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Viltzu »

tossa oltiin jokin aika sitten dyhwen kanssa puhelimessa ja höpöteltiin noista rajottimista jne ja itseänikin on pitkään vaivannut toi rajoitin tossa -89 i16:ssa kun on tiukempaa kamaa laitettu kannen alle kun auto alkaa vasta heräileen 6000+ ja iskee sit 6200 rajotinta ja sen pohjalta olis kiva saada nostettua ja tai poistettua kokonaan rajoitin mitenköhän tuokin onnistus helpoiten "eikun johtoja pätkimään siis" etenkin kun olis ihan kiva saada vaikka jonkin sortin katkasija johonki johtoo esim mikä menee pumpulle ja piilottaa kavereiden varalta sit jonnekkin :wink: Kun nyt ei vaan ole yhtään hajua et mikähän johto jne jne :?
9-5 Aero -00 Wagon
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Aksu900 kirjoitti:...H-turboissa bensapumpun releessä pumpulta virran katkaiseva systeemi.
Sit se on multa rikki.. iloiseen kiekaiseen yli asteikon jos missaa pykälän... pitääkin kokeilla toisella releellä.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Se turbon bensapumpun rele on sellainen kahden paikan vievä isompi rele. Vapari- kasiventtiilisessä on normaalikokoinen rele, ilman rajoitinta.

Luonnollisesti turbomallin rajoittimen voi poistaa asentamalla vaparin rele.
Aki Peltola #1132
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Aksu900 kirjoitti:...
Selkis, mulla on vaparin rele, kiitos informaatiosta.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Viltzu kirjoitti:tossa oltiin jokin aika sitten dyhwen kanssa puhelimessa ja höpöteltiin noista rajottimista jne ja itseänikin on pitkään vaivannut toi rajoitin tossa -89 i16:ssa kun on tiukempaa kamaa laitettu kannen alle kun auto alkaa vasta heräileen 6000+ ja iskee sit 6200 rajotinta ja sen pohjalta olis kiva saada nostettua ja tai poistettua kokonaan rajoitin mitenköhän tuokin onnistus helpoiten "eikun johtoja pätkimään siis" etenkin kun olis ihan kiva saada vaikka jonkin sortin katkasija johonki johtoo esim mikä menee pumpulle ja piilottaa kavereiden varalta sit jonnekkin :wink: Kun nyt ei vaan ole yhtään hajua et mikähän johto jne jne :?
ei muuta kun vaan semmonen kytkin josta pumppu saa sähkön koko ajan kun virta päällä!
Vastaa Viestiin