Kierroksenrajoittimesta
Kierroksenrajoittimesta
Mites noi kierroksenrajoittimet mitkä pätkii sytytystä kun se luonnollisesti rupee polttaa putkessa niin tekeekö se hallaa turbolle? Katti kyllä lentäs taivaan tuuliin mutta onneks ei sellasta ole
Saabin rajoittimet kyllä taitavat pätkiä bensansyöttöä eikä sytytystä? Ainakin t8 ja t16 satkussa on näin. Tosin olikos B-turboissa rajoitin pyörijässä kuitenkin. Jokatapauksessa ei varmaan tee hyvää mikään vaihtoehto koneelle.. bensansyötön pätkiessä mennee hetkeksi aika laihalle.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Omassa t8:sissa ei rajotinta ole ollenkaa kun eikös se pitäs olla noin 6000rpm. Joo niin pätkii bensansyöttöö, mutta ajattelinkin noita aftermarket rajottimii ja tietääkö kukaan että sopiiko se vanhan turbon(Turbo "B" 8.78--10.80 (Rajoitin 6000rpm). . . . . . . . . . 10-4707 12.45 ???) pyörijä h koneesee?
Mutta, nos 8-venttiilisissä 2,0 "iivari" Satkuissa ei taida olla ollenkaan kierrostenrajoitinta..
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
onko täälä muuten monella muulla tommonen täyspaine turbo lucas ruiskulla? tuntuu siinä olevan vasta 7000 rajoitin, ässässä oli 6000.
eikö ne noin niinku suurinpiirtein samoja vehkeitä ole? ja tuotakin olen ihmetellyt myös että miksi i16:ssa myös tuntuu rajoitin olevan 6000 vaikka huipputehot luvataan 6000 kierroksessa...
eikö ne noin niinku suurinpiirtein samoja vehkeitä ole? ja tuotakin olen ihmetellyt myös että miksi i16:ssa myös tuntuu rajoitin olevan 6000 vaikka huipputehot luvataan 6000 kierroksessa...
No ei nuo helpolla tunnu antautuvan.. kyllä se sulan kelin aikaan joka päivä sai nähdä ja kokea 6000-7000rpm kierroksia..Mertmi kirjoitti:Kyllä venttiilinpainin lopulta halkeaa. Siinä on kierroksenrajoitinta tarpeeksi 8-tappiseen iivariin.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Jep. Ei ihan helpolla kyllä hajoa
Oma ennätys i8:lla on about 130km/h kakkosella, tarkkaa havainota kierroksista ei ole, mutta 5v laatikko 7:n enskalla
Joissain t8-koneissa taisi olla jonkunlainen rajotin virranjakaajassa, pyörijässä oli joku viritelmä jonka pitäisi pätkiä sytytystä keskipakovoiman avulla...
Uudemmista t8-koneista en tiedä, olisko joku kytkentä joka katkaisis bensansyötön?
LH-autoissa pitäisi olla bensansyöttöä katkaiseva rajoitin, tosin en muista tämänlaista katkaisua tapahtuneen omissani. Toisaalta, ei se aero sellaista kenkää saakaan...
Oma ennätys i8:lla on about 130km/h kakkosella, tarkkaa havainota kierroksista ei ole, mutta 5v laatikko 7:n enskalla
Joissain t8-koneissa taisi olla jonkunlainen rajotin virranjakaajassa, pyörijässä oli joku viritelmä jonka pitäisi pätkiä sytytystä keskipakovoiman avulla...
Uudemmista t8-koneista en tiedä, olisko joku kytkentä joka katkaisis bensansyötön?
LH-autoissa pitäisi olla bensansyöttöä katkaiseva rajoitin, tosin en muista tämänlaista katkaisua tapahtuneen omissani. Toisaalta, ei se aero sellaista kenkää saakaan...
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
B-turboissa on jakajassa keskipakorajoitin ja H-turboissa bensapumpun releessä pumpulta virran katkaiseva systeemi.Joissain t8-koneissa taisi olla jonkunlainen rajotin virranjakaajassa, pyörijässä oli joku viritelmä jonka pitäisi pätkiä sytytystä keskipakovoiman avulla...
Uudemmista t8-koneista en tiedä, olisko joku kytkentä joka katkaisis bensansyötön?
Aki Peltola #1132
tossa oltiin jokin aika sitten dyhwen kanssa puhelimessa ja höpöteltiin noista rajottimista jne ja itseänikin on pitkään vaivannut toi rajoitin tossa -89 i16:ssa kun on tiukempaa kamaa laitettu kannen alle kun auto alkaa vasta heräileen 6000+ ja iskee sit 6200 rajotinta ja sen pohjalta olis kiva saada nostettua ja tai poistettua kokonaan rajoitin mitenköhän tuokin onnistus helpoiten "eikun johtoja pätkimään siis" etenkin kun olis ihan kiva saada vaikka jonkin sortin katkasija johonki johtoo esim mikä menee pumpulle ja piilottaa kavereiden varalta sit jonnekkin Kun nyt ei vaan ole yhtään hajua et mikähän johto jne jne
9-5 Aero -00 Wagon
ei muuta kun vaan semmonen kytkin josta pumppu saa sähkön koko ajan kun virta päällä!Viltzu kirjoitti:tossa oltiin jokin aika sitten dyhwen kanssa puhelimessa ja höpöteltiin noista rajottimista jne ja itseänikin on pitkään vaivannut toi rajoitin tossa -89 i16:ssa kun on tiukempaa kamaa laitettu kannen alle kun auto alkaa vasta heräileen 6000+ ja iskee sit 6200 rajotinta ja sen pohjalta olis kiva saada nostettua ja tai poistettua kokonaan rajoitin mitenköhän tuokin onnistus helpoiten "eikun johtoja pätkimään siis" etenkin kun olis ihan kiva saada vaikka jonkin sortin katkasija johonki johtoo esim mikä menee pumpulle ja piilottaa kavereiden varalta sit jonnekkin Kun nyt ei vaan ole yhtään hajua et mikähän johto jne jne