Satkun suurin sallittu peräkärry paino??

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Jipo
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 21:49
Paikkakunta: Maalahti

Satkun suurin sallittu peräkärry paino??

Viesti Kirjoittaja Jipo »

Mulla on kaks 900 ja se -88 mallinen kaasari saa sallittu vetää 1160kg jos jarrut löytyy ilman 580kg. Mutta sitten mun t8 -83 saa sallittu vetää 1250kg ilman jarruja 625kg molemmat viis vaihteisia. Mutta ostin pari päivää sitten yks 900 -88, 4 vaihtenen kaasarimalli joka sai sallittu vetää 1500kg. Miten se oo näin, tai löytyykö joka looginen vastaus??



Onnellinen Pajero-Satku omistaja.
Jens Hall, 1661
272 on voittajien akseliväli! - Jope
saabt8
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: La Elo 23, 2003 19:31
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja saabt8 »

Moikka!
Ainakin joskus myytiin tollasta "vetojuhtaa" vaununvetoon optimoituna. Tiheämpi välitys ja 4-vaihdetta. Olisko tämä syynä suurempaan sallittuun vetokuormaan juuri jarrullisena??
Saabismi on sairaus,,, mutta yx parhaimmista taudeista mitä olen kärsinyt.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

eikö niitä ainakin ennen saanut katsastettua suuremille vetokuormille???
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

1,5t

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

"Tekniset tiedot" xx-90 -kirjan mukaan oma T16 vm.-90 saisi vetää 1500kg (jos se ikinä koukkua tulisi näkemään). Ehkä teholla (175hv) ja jarruilla (uudemmat) on jotain merkitystä?
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Korjaamokirjasta kopsattu tekniset tiedot osio vuosimallien 1987-1991 välillä kertoo seuraavaa vetopainoista:

Valmistajan sallima suurin jarrulisen perävaunun paino 1500kg

Valmistajan sallima suurin jarruttoman perävaunun paino 750kg
(kuitenkin enintään puolet auton omapainosta)

Lisäksi on huomautettu, että rekisteriotteessa on kirjoitettuna Suomessa sallitut painot. Nämä pykäläthän ovat jonkinverran eläneet, joten olisi varmaan syytä käydä muutattamassa nuita rekisteriotteeseen merkattuja lukemia, mikäli ne näistä valmistajan arvoista poikkeaa...

Sitten on toki syytä muistaa, että jos vetokoukun kilvessä on pienemmät lukemat, joille koukku on hyväksytty, niin niitähän ei voida mennä ylittämään. On kuulemma joskus tällaistakin nähty, ettei kouku ole niin järeä, kuin mitä auton arvot sallisivat vetää. :?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1249
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Viesti Kirjoittaja kostape »

Minulla on 900S -92, auto ja koukku 1500 kg, lisäksi traileri, jonka kokonaismassa on sama 1500 kg. Hyvin sopivat yhteen ja toinen satku kulkee tarvittaessa näillä rattailla. Tosin tapana on keventää akun ja varapyörän verran.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
Vastaa Viestiin