Mulla on kaks 900 ja se -88 mallinen kaasari saa sallittu vetää 1160kg jos jarrut löytyy ilman 580kg. Mutta sitten mun t8 -83 saa sallittu vetää 1250kg ilman jarruja 625kg molemmat viis vaihteisia. Mutta ostin pari päivää sitten yks 900 -88, 4 vaihtenen kaasarimalli joka sai sallittu vetää 1500kg. Miten se oo näin, tai löytyykö joka looginen vastaus??
Onnellinen Pajero-Satku omistaja.
Satkun suurin sallittu peräkärry paino??
Satkun suurin sallittu peräkärry paino??
Jens Hall, 1661
272 on voittajien akseliväli! - Jope
272 on voittajien akseliväli! - Jope
Korjaamokirjasta kopsattu tekniset tiedot osio vuosimallien 1987-1991 välillä kertoo seuraavaa vetopainoista:
Valmistajan sallima suurin jarrulisen perävaunun paino 1500kg
Valmistajan sallima suurin jarruttoman perävaunun paino 750kg
(kuitenkin enintään puolet auton omapainosta)
Lisäksi on huomautettu, että rekisteriotteessa on kirjoitettuna Suomessa sallitut painot. Nämä pykäläthän ovat jonkinverran eläneet, joten olisi varmaan syytä käydä muutattamassa nuita rekisteriotteeseen merkattuja lukemia, mikäli ne näistä valmistajan arvoista poikkeaa...
Sitten on toki syytä muistaa, että jos vetokoukun kilvessä on pienemmät lukemat, joille koukku on hyväksytty, niin niitähän ei voida mennä ylittämään. On kuulemma joskus tällaistakin nähty, ettei kouku ole niin järeä, kuin mitä auton arvot sallisivat vetää.
Valmistajan sallima suurin jarrulisen perävaunun paino 1500kg
Valmistajan sallima suurin jarruttoman perävaunun paino 750kg
(kuitenkin enintään puolet auton omapainosta)
Lisäksi on huomautettu, että rekisteriotteessa on kirjoitettuna Suomessa sallitut painot. Nämä pykäläthän ovat jonkinverran eläneet, joten olisi varmaan syytä käydä muutattamassa nuita rekisteriotteeseen merkattuja lukemia, mikäli ne näistä valmistajan arvoista poikkeaa...
Sitten on toki syytä muistaa, että jos vetokoukun kilvessä on pienemmät lukemat, joille koukku on hyväksytty, niin niitähän ei voida mennä ylittämään. On kuulemma joskus tällaistakin nähty, ettei kouku ole niin järeä, kuin mitä auton arvot sallisivat vetää.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Minulla on 900S -92, auto ja koukku 1500 kg, lisäksi traileri, jonka kokonaismassa on sama 1500 kg. Hyvin sopivat yhteen ja toinen satku kulkee tarvittaessa näillä rattailla. Tosin tapana on keventää akun ja varapyörän verran.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima