Kytkin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
erites-2
Matalapaineturbo
Viestit: 165
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 07:12
Paikkakunta: Varkaus

Kytkin

Viesti Kirjoittaja erites-2 »

900 i c -87 autoon laitatin uuden kytkinpaketin (ilmeisesti "sassi" )painelaakereineen. Nyt se ottaa oikein repäisemällä kiinni heti pohjasta, hyvin epämiellyttävästi. Onko siinä olemassa mitään säätöjuttuja vai onko tämä k.o. kytkinmerkin ominaisuus :?: :evil:
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Onko kytkimen pääsylinterille tehty viimeaikoina mitään?
Uusi tiivistesarja voisi ehkä auttaa?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
erites-2
Matalapaineturbo
Viestit: 165
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 07:12
Paikkakunta: Varkaus

kytkin

Viesti Kirjoittaja erites-2 »

Ei minun tietääkseni ole tehty, nesteet on vaihdettu!
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7777
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Tais jäädä laittamatta rasvaa siihen boori akseliin...?
No saahan sitä vielä sinne...!
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Muistitko laittaa jousen paikoilleen, joka painaa painelaakeria asetelmaa vasten. Tekee tyhjää liikettä polkimeen jos ei oo paikoillaan. Olivatko uudet osat identtisiä kuin vanhat... Jos vika on tullut remontin aikana niin kyllä huomio kiinnittyisi uusiin osiin ja tai kytkimen ilmaukseen, jos nesteet vaihdettu samalla. Saabin kytkin on yksi viheliäisimmistä ilmattavista mitä on vastaan tullut, varsinkin ilman paineilmatyökaluja ja "modattua" korkkia säiliöön.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Mulla on vähän samaa vikaa uusilla kytkin vermeillä. Mulla on uutta myös työsylinterin ja pääsylinterin tiivisteet. ja kytkin on ilmattu paineilmalla. Mutta mulla oli pääsylinterin ensimmäinen tiivistekumi revennyt ja silloin kyllä nykäsi kun alko kytkintä nostaa... :lol: Renkaat ulvo joka lähdollä tai jos ei ollu tarpeeksi kierroksia niin auto sammu...
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
erites-2
Matalapaineturbo
Viestit: 165
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 07:12
Paikkakunta: Varkaus

Kytkin

Viesti Kirjoittaja erites-2 »

No johan löytyy mahdollisuuksia, purattaako koko hoidon :evil: Taidanpa nostaa pukille odottamaan kevättä ja lämmintä, ei pakkasessa rassaa mokomaa :!:
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Ota ja katso kytkin poljin , polkimen ja sylinterin yhdys tappi syö poljinta ja menee reikä soikeaksi jolloin poljin ottaa ihan alhalla , mulla uusi kytkinpaketti asennettiin, mutta poljin otti oudosti ihan lattiassa , kunnes vaihdoin polkimen kaikki muuttui täysin.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Mites onko kukaan onnistunu laittamaan levyä väärin päin?? Ettei vaan....
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
erites-2
Matalapaineturbo
Viestit: 165
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 07:12
Paikkakunta: Varkaus

kytkin

Viesti Kirjoittaja erites-2 »

Reetu kirjoitti:Ota ja katso kytkin poljin , polkimen ja sylinterin yhdys tappi syö poljinta ja menee reikä soikeaksi jolloin poljin ottaa ihan alhalla , mulla uusi kytkinpaketti asennettiin, mutta poljin otti oudosti ihan lattiassa , kunnes vaihdoin polkimen kaikki muuttui täysin.
Tämä kuulostaisi kohtuudella hoideltavaksi ja loogiselta hommalta :idea:
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Näin on ja neuvoksi vielä , kun se reikä on kulahtanut isoksi , niin hanki sopiva putken pätkä holkiksi ja poraa reikä pyöreäksi , näin korjasin omani ja tuli hyvä. Tosi motonetista saa uusia , kaikki käytetyt tahtoo olla saman laisia.
Poljinhan on helppo irroittaa yksi pultti ja jousi sekä lukkosokka , ja se on siinä .
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Mutta jos vastaavaa ei ollut aiemmin niin ei se poljinkaan päivässä väljisty??
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
erites-2
Matalapaineturbo
Viestit: 165
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 07:12
Paikkakunta: Varkaus

kytkin

Viesti Kirjoittaja erites-2 »

Tarkistellaan, tarkistellaan heti aamulla :arrow:
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

900i kirjoitti:Mutta jos vastaavaa ei ollut aiemmin niin ei se poljinkaan päivässä väljisty??
No ei todellakkaan väjisty , mutta jos on ollu loppu kytkin ei sitä polkimen väjyyttä huomaa , ennen kuin tulee uusi kytkin sitten kun ei irroitakkaan kuin ihan lattiassa , mut tämä nyt on vaan mun päätelmä , voin olla väärässäkin ja omakohtaisia kokemuksia asiasta kerroin .

Kerro erites-2 kun saat selville mikä oli polkimen kunto.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

e0000333 kirjoitti:Saabin kytkin on yksi viheliäisimmistä ilmattavista mitä on vastaan tullut, varsinkin ilman paineilmatyökaluja ja "modattua" korkkia säiliöön.
Mitä hä? Mulla tulee painovoimalla neste ulos. Ilmausproppu auki ja nestettä alkaa valumaan ulos. Läpinäkyvää putkea, kun on vielä laittanut propun jatkoksi niin näkee koska ilmakuplat tulee pihalle. Mulla on tosin pääsylinterin tiivistesarja, kytkinputki ja työsylinterin tiivistesarja vaihdettu syksyllä 2001. Viime syksynä turbon pakettia asentaessa nesteet tuli painovoimalla ulos.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin