900 i c -87 autoon laitatin uuden kytkinpaketin (ilmeisesti "sassi" )painelaakereineen. Nyt se ottaa oikein repäisemällä kiinni heti pohjasta, hyvin epämiellyttävästi. Onko siinä olemassa mitään säätöjuttuja vai onko tämä k.o. kytkinmerkin ominaisuus
Muistitko laittaa jousen paikoilleen, joka painaa painelaakeria asetelmaa vasten. Tekee tyhjää liikettä polkimeen jos ei oo paikoillaan. Olivatko uudet osat identtisiä kuin vanhat... Jos vika on tullut remontin aikana niin kyllä huomio kiinnittyisi uusiin osiin ja tai kytkimen ilmaukseen, jos nesteet vaihdettu samalla. Saabin kytkin on yksi viheliäisimmistä ilmattavista mitä on vastaan tullut, varsinkin ilman paineilmatyökaluja ja "modattua" korkkia säiliöön.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
Mulla on vähän samaa vikaa uusilla kytkin vermeillä. Mulla on uutta myös työsylinterin ja pääsylinterin tiivisteet. ja kytkin on ilmattu paineilmalla. Mutta mulla oli pääsylinterin ensimmäinen tiivistekumi revennyt ja silloin kyllä nykäsi kun alko kytkintä nostaa... Renkaat ulvo joka lähdollä tai jos ei ollu tarpeeksi kierroksia niin auto sammu...
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
Ota ja katso kytkin poljin , polkimen ja sylinterin yhdys tappi syö poljinta ja menee reikä soikeaksi jolloin poljin ottaa ihan alhalla , mulla uusi kytkinpaketti asennettiin, mutta poljin otti oudosti ihan lattiassa , kunnes vaihdoin polkimen kaikki muuttui täysin.
Reetu kirjoitti:Ota ja katso kytkin poljin , polkimen ja sylinterin yhdys tappi syö poljinta ja menee reikä soikeaksi jolloin poljin ottaa ihan alhalla , mulla uusi kytkinpaketti asennettiin, mutta poljin otti oudosti ihan lattiassa , kunnes vaihdoin polkimen kaikki muuttui täysin.
Tämä kuulostaisi kohtuudella hoideltavaksi ja loogiselta hommalta
Näin on ja neuvoksi vielä , kun se reikä on kulahtanut isoksi , niin hanki sopiva putken pätkä holkiksi ja poraa reikä pyöreäksi , näin korjasin omani ja tuli hyvä. Tosi motonetista saa uusia , kaikki käytetyt tahtoo olla saman laisia.
Poljinhan on helppo irroittaa yksi pultti ja jousi sekä lukkosokka , ja se on siinä .
900i kirjoitti:Mutta jos vastaavaa ei ollut aiemmin niin ei se poljinkaan päivässä väljisty??
No ei todellakkaan väjisty , mutta jos on ollu loppu kytkin ei sitä polkimen väjyyttä huomaa , ennen kuin tulee uusi kytkin sitten kun ei irroitakkaan kuin ihan lattiassa , mut tämä nyt on vaan mun päätelmä , voin olla väärässäkin ja omakohtaisia kokemuksia asiasta kerroin .
Kerro erites-2 kun saat selville mikä oli polkimen kunto.
e0000333 kirjoitti:Saabin kytkin on yksi viheliäisimmistä ilmattavista mitä on vastaan tullut, varsinkin ilman paineilmatyökaluja ja "modattua" korkkia säiliöön.
Mitä hä? Mulla tulee painovoimalla neste ulos. Ilmausproppu auki ja nestettä alkaa valumaan ulos. Läpinäkyvää putkea, kun on vielä laittanut propun jatkoksi niin näkee koska ilmakuplat tulee pihalle. Mulla on tosin pääsylinterin tiivistesarja, kytkinputki ja työsylinterin tiivistesarja vaihdettu syksyllä 2001. Viime syksynä turbon pakettia asentaessa nesteet tuli painovoimalla ulos.