Saab Sammui ajaessa
Saab Sammui ajaessa
900 tehnyt aika ajoin sellaista sammuu hetken odotat ja käyntii.
Tätä tehnyt muutaman kuukauden ajan .Viikolla jätti tekemättä mitään.
Nyt vaihdettu polttoaine puoli ei vaikutusta .
Virran jakaja, puola,sytkä kasetti vaihdettu ei vaikutusta
Minkälainen virta tulee jakajan kylkeen tulevaan liittimeen,ohjaus.
Nyt hyviä arvauksia/tietoa
autohan on 84 900 ruikku.
Tätä tehnyt muutaman kuukauden ajan .Viikolla jätti tekemättä mitään.
Nyt vaihdettu polttoaine puoli ei vaikutusta .
Virran jakaja, puola,sytkä kasetti vaihdettu ei vaikutusta
Minkälainen virta tulee jakajan kylkeen tulevaan liittimeen,ohjaus.
Nyt hyviä arvauksia/tietoa
autohan on 84 900 ruikku.
Re: Saab Sammui ajaessa
Jakajan kylkeen tulevassa liittimessä on syöttöjännite Hall-anturille ja anturin pääteasteelle antama signaali. Kun seuraavan kerran sammuu, mittaa signaali samalla kun pyörität moottoria hitaasti esim. työntämällä autoa vaihde päällä, pitäisi vaihdella alle 0,3 V ja yli 3 V välillä.
http://townsendimports.com/Web/electric ... cttest.htm
Jos Hall-anturille tulee syöttöjännite, mutta ulos ei tule vaihtelevaa signaalia moottorin/jakajan pyöriessä, Hall-anturivika on todennäköinen. Vertailun vuoksi mittauksen voisi tehdä myös silloin kun auto on käyntikuntoinen.
http://townsendimports.com/Web/electric ... cttest.htm
Jos Hall-anturille tulee syöttöjännite, mutta ulos ei tule vaihtelevaa signaalia moottorin/jakajan pyöriessä, Hall-anturivika on todennäköinen. Vertailun vuoksi mittauksen voisi tehdä myös silloin kun auto on käyntikuntoinen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Saab Sammui ajaessa
Tietty vika paikantui kyllä virranjakajan kyljessä oleva liitin on huono heiluu ja sammuu kun nykii.
Kuka lahjoittais pätkän virran jakajan johtoa jossa ehjä liitin osa pistän juottaen piuhat sitten yhteen.
jos ei ilmatteeks niin sitten euroilla.
Rouvan auto saatava liikenteeseen.
Kuka lahjoittais pätkän virran jakajan johtoa jossa ehjä liitin osa pistän juottaen piuhat sitten yhteen.
jos ei ilmatteeks niin sitten euroilla.
Rouvan auto saatava liikenteeseen.
Re: Saab Sammui ajaessa
Liikutatko johtoliitintä jakajan kyljessä olevaan liittimeen nähden, vai jakajan kyljessä olevaa liitintä jakajaan nähden? Jälkimmäisessä tapauksessa voi olla johdon eristevika virranjakajan sisällä. Esim. näin, punainen johto karannut kiinnikkeestä ja hankaa sakarahelmaan:
Tai kokeilitko katsoa sinne jakajan kylkeen tulevan johtoliittimen kumisuojuksen alle, olisiko kaapelin suojavaippa jotenkin rispaantunut ja säikeet ajoittain oikosulkeutuvat toisten johtojen liitinkoskettimiin tai suoraan johtoihin, joissa eristevikaa?
Tai kokeilitko katsoa sinne jakajan kylkeen tulevan johtoliittimen kumisuojuksen alle, olisiko kaapelin suojavaippa jotenkin rispaantunut ja säikeet ajoittain oikosulkeutuvat toisten johtojen liitinkoskettimiin tai suoraan johtoihin, joissa eristevikaa?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Saab Sammui ajaessa
Täysin mahdollista kun auto sammui ihan missä tahansa kun oli hetken ja starttasi taas mentiin .
Kun auto sammui niin virranjakajan alipaine säätäjä liikutti johtoja täysin mahdollista.
Se liitin on kyllä myös huono löysä, nyt korjattu kutistesukalla että pysyy kiinni.
Pitää kaivella laatikoita pitäis olla yksi virran jakaja jossa vuotava alipainesäätäjä.
Miten onnistuu kellon vaihtaminen ehjään miten kellon vipu on kiinni jakajan sisällä.
Kun auto sammui niin virranjakajan alipaine säätäjä liikutti johtoja täysin mahdollista.
Se liitin on kyllä myös huono löysä, nyt korjattu kutistesukalla että pysyy kiinni.
Pitää kaivella laatikoita pitäis olla yksi virran jakaja jossa vuotava alipainesäätäjä.
Miten onnistuu kellon vaihtaminen ehjään miten kellon vipu on kiinni jakajan sisällä.
Re: Saab Sammui ajaessa
Säätimen tanko asetetaan jakajan pohjalevyssä olevaan tappiin, pohjalevyn ollessa sopivassa asennossa. Jakajaa vaihtaessa kannattaa asentaa säädin irtonaiseen virranjakajaan ja sitten vasta kiinnittää jakaja moottoriin. Näin pääsee paremmin samalla yrittämään näkemään mitä on tekemässä. Moottorissa kiinni olevaan jakajaan joutuu laittamaan melkein korvakuulolta.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 67#p824667
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 67#p824667
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- Gouldenwind
- "Hirsch"
- Viestit: 906
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
- Paikkakunta: PORI
Re: Saab Sammui ajaessa
samaa vikaa oli ja meillä parantui kampiakselin asentotunnistin, sen voi korjatakkin jos varovasti tekee ja osaa. me korjautettiin. (uutta ei meinaa millään saada)
jäsen no: 1328 (2001-
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
Re: Saab Sammui ajaessa
Tämä ketju liitty virranjakajan alipaine kellon etsintään.
Sain uuden/vanhan virranjakajan jossa ehjä kello samoin liittimen johdon pätkällä
Tuo Hall anturin johtohan on suojattua piuhaa kaksi napaa sisällä ja lankaeriste välissä ja sitten kupari sukka päällä muovi kuoressa.
Hetken aikaa vaatii miten jatketaan,kutistesukkaa ja juotosta lankoihin niin tuo alkoi pelittää.
Kiitokset kaikille ohjeista Saappi toimii taas.
Sain uuden/vanhan virranjakajan jossa ehjä kello samoin liittimen johdon pätkällä
Tuo Hall anturin johtohan on suojattua piuhaa kaksi napaa sisällä ja lankaeriste välissä ja sitten kupari sukka päällä muovi kuoressa.
Hetken aikaa vaatii miten jatketaan,kutistesukkaa ja juotosta lankoihin niin tuo alkoi pelittää.
Kiitokset kaikille ohjeista Saappi toimii taas.