![Kuva](http://image.nettiauto.com/extra/carimg/231401_231500/231437_b_75fb336e3c226ddc.jpg)
99 tuli perheeseen
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Hieno valinta. Ihailin itsekin nettiautossa kuvia tuosta... ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Lämppärin puhaltimen katkaisija on mallia purettava. Tästä yleensä sähköä johtava kyky, kun katkaisijan sisällä oleva valkoinen töhnä paskottuu tjsp. Pura se katkaisija osiksi, puhdista kaikki osat sellaisesta siitä töhnästä ja laita kasatessa uudet vaseliinit sinne katkaisijan kupariselle osalle (estää salamointia, moottori vaihtaa nopeutta pätkimättä jne.).
Toinen vian paikka voi olla auton johtosarjassa. Moottorin liitin voi olla huonossa hapessa (hapettunut) tai kuten minulla, että auton johtosarjasta on liitin sulanut ja johdot palaneet muutaman sentin. Johtosarjassa on reilusti tyhjää lyhentämistä varten, joten reippaasti etsimään tuoretta päätä johdosta ja sitten kasaus uusilla abikoilla ja kutisukkaa suojaksi päälle.
Kilometrimittarin sippaamiselle voi olla simppeli selitys. Ota nopeusmittari irti ja heiluta sitä varovasti. Jos sisältä kuuluu helinää, on tällöin jokin strateginen hammasratas haljennut. Heitä mittari verkonpainoksi ja hommaa romikselta "uusi". Haljenneita rattaita on hankala korjata, kun mikään liima ei taida pitää niin pieniä osia kasassa. Toinen hyvä kokeilun paikka voi olla, jos haljennut ratas on helposti vaihdettavissa niin vaihtaa omaan mittariin romikselta jne. hommastusta ehjän rattaan. Huonolla tuurilla nopeusmittarin vaijeri on poikki. Eipä sekään taida olla hankala vaihtaa, hard to say ku ei ole koskaan tullut vaihdettua.
P.S. Hyvän värinen tuo 99. Omani seuraava väri tullee olemaan valkoinen, hopea tai metalliviininpunainen.
Toinen vian paikka voi olla auton johtosarjassa. Moottorin liitin voi olla huonossa hapessa (hapettunut) tai kuten minulla, että auton johtosarjasta on liitin sulanut ja johdot palaneet muutaman sentin. Johtosarjassa on reilusti tyhjää lyhentämistä varten, joten reippaasti etsimään tuoretta päätä johdosta ja sitten kasaus uusilla abikoilla ja kutisukkaa suojaksi päälle.
Kilometrimittarin sippaamiselle voi olla simppeli selitys. Ota nopeusmittari irti ja heiluta sitä varovasti. Jos sisältä kuuluu helinää, on tällöin jokin strateginen hammasratas haljennut. Heitä mittari verkonpainoksi ja hommaa romikselta "uusi". Haljenneita rattaita on hankala korjata, kun mikään liima ei taida pitää niin pieniä osia kasassa. Toinen hyvä kokeilun paikka voi olla, jos haljennut ratas on helposti vaihdettavissa niin vaihtaa omaan mittariin romikselta jne. hommastusta ehjän rattaan. Huonolla tuurilla nopeusmittarin vaijeri on poikki. Eipä sekään taida olla hankala vaihtaa, hard to say ku ei ole koskaan tullut vaihdettua.
P.S. Hyvän värinen tuo 99. Omani seuraava väri tullee olemaan valkoinen, hopea tai metalliviininpunainen.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Onpahan ainakin kunnon peltiä ympärillä niin on turvallinen liikkua, toisin kun noissa riisikipoissa
Hyvä valinta.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Hyvä valinta.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
vau, siis todella ryhdikkään näköinen peli, ja nätissä maalissa! tosi kaunis! onko toi muuten 4-vaihteinen malli? taitaa olla aika harvinaisia noi 4-loviset h-moottoriset?
ja toinen huomio kuvista, ei kierroslukumittaria. tossa pätee siis sama linjaus kun 90-mallissa, eli vain 5-vaihteisissa on kiekkamittari. kas kas. mutta kaunis se on kuin mikäkin. toivotaan pitkää ikää!
ja toinen huomio kuvista, ei kierroslukumittaria. tossa pätee siis sama linjaus kun 90-mallissa, eli vain 5-vaihteisissa on kiekkamittari. kas kas. mutta kaunis se on kuin mikäkin. toivotaan pitkää ikää!
Viimeksi muokannut lucaf, Ke Helmi 09, 2005 22:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Tuli tuossa tutkittua lähemmin autoa , kun otin kesärenkaaat peräkontista pois , löytyi 4l avaamaton Mobil S 5-40W öljy pönttö , 1l avaamaton automaatti öljyä punaista ilmeisesti kaasariin , uusi öljyn suodatin Bosch , 4kpl NGK tulppia uusia , Työkalupussi työkaluineen, maskin eteen sellainen tehdasvalmisteinen suojus talveksi mustaa nahkaa, sekä tunkki , rengasavain , ja vararengas. Aika kivasti sanoisin.