99 tuli perheeseen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Reetu

99 tuli perheeseen

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Tyttäremme osti tänään 99 saabin Kuva
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Vm 84 ajettu 280000km kuvia nähtävillä lisää nettiauto.com id numero. 231437.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Onneksi olkoon.

Nättihän se on kuin Sipposen sika pienenä :)
Varma ja turvallinen valinta ekaksi autoksi.
Toivotellaan vielä kuljettajallekin malttia talven liukkaisiin.
# 419 Vesa Pohjalainen
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Hieno valinta. Ihailin itsekin nettiautossa kuvia tuosta... :D
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

tyttären kuvaa odotin kun tuntui niin kauan latutuvan :wink:
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 18:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

No niin kotona ollaan ekat 70km ajettu ja hyvin toimii , ajokilometrit oli väärin olikin mittarissa 258tkm , lämmityslaitteen katkaisin rikki ja loppumatkasta matkamittari teki lakon , no ei suuria vikoja noista selvinnee.

Kaiken kukkuraksi tankki lähes täynnä bensaa!!!
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8221
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Lämppärin puhaltimen katkaisija on mallia purettava. Tästä yleensä sähköä johtava kyky, kun katkaisijan sisällä oleva valkoinen töhnä paskottuu tjsp. Pura se katkaisija osiksi, puhdista kaikki osat sellaisesta siitä töhnästä ja laita kasatessa uudet vaseliinit sinne katkaisijan kupariselle osalle (estää salamointia, moottori vaihtaa nopeutta pätkimättä jne.).

Toinen vian paikka voi olla auton johtosarjassa. Moottorin liitin voi olla huonossa hapessa (hapettunut) tai kuten minulla, että auton johtosarjasta on liitin sulanut ja johdot palaneet muutaman sentin. Johtosarjassa on reilusti tyhjää lyhentämistä varten, joten reippaasti etsimään tuoretta päätä johdosta ja sitten kasaus uusilla abikoilla ja kutisukkaa suojaksi päälle.

Kilometrimittarin sippaamiselle voi olla simppeli selitys. Ota nopeusmittari irti ja heiluta sitä varovasti. Jos sisältä kuuluu helinää, on tällöin jokin strateginen hammasratas haljennut. Heitä mittari verkonpainoksi ja hommaa romikselta "uusi". Haljenneita rattaita on hankala korjata, kun mikään liima ei taida pitää niin pieniä osia kasassa. Toinen hyvä kokeilun paikka voi olla, jos haljennut ratas on helposti vaihdettavissa niin vaihtaa omaan mittariin romikselta jne. hommastusta ehjän rattaan. Huonolla tuurilla nopeusmittarin vaijeri on poikki. Eipä sekään taida olla hankala vaihtaa, hard to say ku ei ole koskaan tullut vaihdettua.

P.S. Hyvän värinen tuo 99. Omani seuraava väri tullee olemaan valkoinen, hopea tai metalliviininpunainen.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Kiitti vinkeistä , tuo lämppärin katkaisin on hervoton eli ei tiedä mitään , mut mulla on 99 lämppärin katkaisn , ja saattaapi olla mittarikin , sillä olen purkanut myös yhden 99 polosen myös joskus.
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Onpahan ainakin kunnon peltiä ympärillä niin on turvallinen liikkua, toisin kun noissa riisikipoissa :lol:
Hyvä valinta.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Joo olin pikku paniikissa päivän , kun tytär ilmoitti ostavansa Opelin , meinasin jo laittaa teille viestiä et APUA , mut satuin kattoo nettiauton ilmoitukset ja löysin tuon , soitto tytölle ja lupas hakea onneksi Huh.. :wink:
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

vau, siis todella ryhdikkään näköinen peli, ja nätissä maalissa! tosi kaunis! onko toi muuten 4-vaihteinen malli? taitaa olla aika harvinaisia noi 4-loviset h-moottoriset?

ja toinen huomio kuvista, ei kierroslukumittaria. tossa pätee siis sama linjaus kun 90-mallissa, eli vain 5-vaihteisissa on kiekkamittari. kas kas. mutta kaunis se on kuin mikäkin. toivotaan pitkää ikää!
Viimeksi muokannut lucaf, Ke Helmi 09, 2005 22:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

No näinhän se on 4-vaihteinen on , ja on tosi jämäkän tuntuinen.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Tuli tuossa tutkittua lähemmin autoa , kun otin kesärenkaaat peräkontista pois , löytyi 4l avaamaton Mobil S 5-40W öljy pönttö , 1l avaamaton automaatti öljyä punaista ilmeisesti kaasariin , uusi öljyn suodatin Bosch , 4kpl NGK tulppia uusia , Työkalupussi työkaluineen, maskin eteen sellainen tehdasvalmisteinen suojus talveksi mustaa nahkaa, sekä tunkki , rengasavain , ja vararengas. Aika kivasti sanoisin.
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Hintaan nähden kyllä erittäin hyvät kaupat.

99:llä oppii, että ajaminen on työtä eikä liikkumista paikasta toiseen.
Kalajoesta en tiedä, mutta jos etelässä tytön ensiauto olisi tuo, niin se olisi pienimuotoinen sensaatio sosiaalisessa ympäristössä.

Huoltotiimin syytä olla tarkkana kunnon kanssa.
Vastaa Viestiin