
99 tuli perheeseen
-
Vesa Pohjalainen
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
- jariha
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 4047
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Hieno valinta. Ihailin itsekin nettiautossa kuvia tuosta... 
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
-
Reetu
Lämppärin puhaltimen katkaisija on mallia purettava. Tästä yleensä sähköä johtava kyky, kun katkaisijan sisällä oleva valkoinen töhnä paskottuu tjsp. Pura se katkaisija osiksi, puhdista kaikki osat sellaisesta siitä töhnästä ja laita kasatessa uudet vaseliinit sinne katkaisijan kupariselle osalle (estää salamointia, moottori vaihtaa nopeutta pätkimättä jne.).
Toinen vian paikka voi olla auton johtosarjassa. Moottorin liitin voi olla huonossa hapessa (hapettunut) tai kuten minulla, että auton johtosarjasta on liitin sulanut ja johdot palaneet muutaman sentin. Johtosarjassa on reilusti tyhjää lyhentämistä varten, joten reippaasti etsimään tuoretta päätä johdosta ja sitten kasaus uusilla abikoilla ja kutisukkaa suojaksi päälle.
Kilometrimittarin sippaamiselle voi olla simppeli selitys. Ota nopeusmittari irti ja heiluta sitä varovasti. Jos sisältä kuuluu helinää, on tällöin jokin strateginen hammasratas haljennut. Heitä mittari verkonpainoksi ja hommaa romikselta "uusi". Haljenneita rattaita on hankala korjata, kun mikään liima ei taida pitää niin pieniä osia kasassa. Toinen hyvä kokeilun paikka voi olla, jos haljennut ratas on helposti vaihdettavissa niin vaihtaa omaan mittariin romikselta jne. hommastusta ehjän rattaan. Huonolla tuurilla nopeusmittarin vaijeri on poikki. Eipä sekään taida olla hankala vaihtaa, hard to say ku ei ole koskaan tullut vaihdettua.
P.S. Hyvän värinen tuo 99. Omani seuraava väri tullee olemaan valkoinen, hopea tai metalliviininpunainen.
Toinen vian paikka voi olla auton johtosarjassa. Moottorin liitin voi olla huonossa hapessa (hapettunut) tai kuten minulla, että auton johtosarjasta on liitin sulanut ja johdot palaneet muutaman sentin. Johtosarjassa on reilusti tyhjää lyhentämistä varten, joten reippaasti etsimään tuoretta päätä johdosta ja sitten kasaus uusilla abikoilla ja kutisukkaa suojaksi päälle.
Kilometrimittarin sippaamiselle voi olla simppeli selitys. Ota nopeusmittari irti ja heiluta sitä varovasti. Jos sisältä kuuluu helinää, on tällöin jokin strateginen hammasratas haljennut. Heitä mittari verkonpainoksi ja hommaa romikselta "uusi". Haljenneita rattaita on hankala korjata, kun mikään liima ei taida pitää niin pieniä osia kasassa. Toinen hyvä kokeilun paikka voi olla, jos haljennut ratas on helposti vaihdettavissa niin vaihtaa omaan mittariin romikselta jne. hommastusta ehjän rattaan. Huonolla tuurilla nopeusmittarin vaijeri on poikki. Eipä sekään taida olla hankala vaihtaa, hard to say ku ei ole koskaan tullut vaihdettua.
P.S. Hyvän värinen tuo 99. Omani seuraava väri tullee olemaan valkoinen, hopea tai metalliviininpunainen.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
Reetu
-
Reetu
vau, siis todella ryhdikkään näköinen peli, ja nätissä maalissa! tosi kaunis! onko toi muuten 4-vaihteinen malli? taitaa olla aika harvinaisia noi 4-loviset h-moottoriset?
ja toinen huomio kuvista, ei kierroslukumittaria. tossa pätee siis sama linjaus kun 90-mallissa, eli vain 5-vaihteisissa on kiekkamittari. kas kas. mutta kaunis se on kuin mikäkin. toivotaan pitkää ikää!
ja toinen huomio kuvista, ei kierroslukumittaria. tossa pätee siis sama linjaus kun 90-mallissa, eli vain 5-vaihteisissa on kiekkamittari. kas kas. mutta kaunis se on kuin mikäkin. toivotaan pitkää ikää!
Viimeksi muokannut lucaf, Ke Helmi 09, 2005 22:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
Reetu
Tuli tuossa tutkittua lähemmin autoa , kun otin kesärenkaaat peräkontista pois , löytyi 4l avaamaton Mobil S 5-40W öljy pönttö , 1l avaamaton automaatti öljyä punaista ilmeisesti kaasariin , uusi öljyn suodatin Bosch , 4kpl NGK tulppia uusia , Työkalupussi työkaluineen, maskin eteen sellainen tehdasvalmisteinen suojus talveksi mustaa nahkaa, sekä tunkki , rengasavain , ja vararengas. Aika kivasti sanoisin.