Nettiauton 99

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
ng900aero
"Saabisti"

Nettiauton 99

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Siis tuo: http://www.nettiauto.com ja id: 238400
Kävin katsomassa autoa kun oli muutakin asiaa riksuun, ja olihan se sellainen kuin ilmoituksesssa luvattiinkin. 1 omistaja, joku vanha ukko oli ajanut sillä 23 vuotta :D 2 hyväkuntoiset renkaat, 5 vaihdetta. Sisältä siisti, kuskinpenkin ulkoreuna oli revennyt, muuten sisältä hieno. Ruostetta ei juurikaan näkynyt, mm. ovien alaosat ehjät 8O Tais olla oikeassa etuloksussa pieni lommo, joka oli korjattu punaisella ferrexillä, ei siis mikään iso ongelma, kosmeettinen ainoastaan.
Kone kävi erittäin nätisti, vaihteisto, kytkin, nivelet, jne erittäin hyvät, kuten myös jarrut toimivat. Moottori oli päältäpäin öljyssä, ihan kuin olisi lennättänyt öljyä jostain päällensä, saattaa olla että huohotinputki tms, on ollut irti tai jäätynyt.
Hakekaa joku pois hyvä auto, itsellä ei ole tarvetta, muuten olisi jo pihassa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
MikkoA
"Viggen"

Re: Nettiauton 99

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

ng900aero kirjoitti:Siis tuo: http://www.nettiauto.com ja id: 238400
Kävin katsomassa autoa kun oli muutakin asiaa riksuun, ja olihan se sellainen kuin ilmoituksesssa luvattiinkin. 1 omistaja, joku vanha ukko oli ajanut sillä 23 vuotta :D 2 hyväkuntoiset renkaat, 5 vaihdetta. Sisältä siisti, kuskinpenkin ulkoreuna oli revennyt, muuten sisältä hieno. Ruostetta ei juurikaan näkynyt, mm. ovien alaosat ehjät 8O Tais olla oikeassa etuloksussa pieni lommo, joka oli korjattu punaisella ferrexillä, ei siis mikään iso ongelma, kosmeettinen ainoastaan.
Kone kävi erittäin nätisti, vaihteisto, kytkin, nivelet, jne erittäin hyvät, kuten myös jarrut toimivat. Moottori oli päältäpäin öljyssä, ihan kuin olisi lennättänyt öljyä jostain päällensä, saattaa olla että huohotinputki tms, on ollut irti tai jäätynyt.
Hakekaa joku pois hyvä auto, itsellä ei ole tarvetta, muuten olisi jo pihassa.
Tuo öljyisyys voi johtua esim. siitä että moottori on käytetty ylhäällä ja tällöin huohitinputki on katkennut.
Toisessa ysikympissäni oli käynyt juuri näin. Ja sitten katkoskohtaan oli viritetty kumiputki letkuliittiimillä, ja sehän falskasi sitten koko moottoritilan öljyiseksi.
Näyttää kyllä pirun hienolta tuplaysiltä! :D
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Re: Nettiauton 99

Viesti Kirjoittaja jariha »

ng900aero kirjoitti:Hakekaa joku pois hyvä auto, itsellä ei ole tarvetta, muuten olisi jo pihassa.
Olen ihaillut tuota itsekin ja arvelinkin sen olevan tuollainen timantti. Et yhtään helpottanut tuskaani toteamalla epäilykset todeksi.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Huomaa Jari, että se on vielä neliovinen = perhemalli ja hieno väri :wink:
# 419 Vesa Pohjalainen
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Vesa Pohjalainen kirjoitti:Huomaa Jari, että se on vielä neliovinen = perhemalli ja hieno väri :wink:
Ja halpa. Mutta onneksi on tuota välimatkaa, tosin eipä tuo ole ennenkään esteeksi muodostunut ;)
Kurko
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Hakekaa nyt joku pois tai minä haen (ja kuuntelen taas vuoden noita eukon saarnoja). :)
ng900aero
"Saabisti"

Itse koetan pysyä lujana tuon auton suhteen kun päällä jo entuudestaan kolmen auton vakuutukset :( Ja olisi parempi jos tuo päätyisi jollekin jolla olisi todellinen tarve halvalle ja hyvälle käyttöautolle. Ja onneksi jäi yksi tili tulematta tänään = no money, no another Saab :D

Autoa kauppaa oikein mukavan ja reilun oloinen kauppias, saabi oli tullut hänelle Porvoosta kolmen auton nipussa, ja hän ei ollut tehnyt sille mitään muuta kuin ajanut vähäsen.
Eihän tuo nyt aivan vimpan päälle priima ollut, mutta erittäin ryhdikäs kuitenkin, se mainitsemani kolhu oli joko lokasuojassa tai oven yläosassa, auto oli lumipenkkaa vasten enkä oikein kunnolla sitä puolta tutkinut :oops: Jos tuon olisin ostanut, vaihtaisin siihen kuskinpenkin, noita ruskeita varmaan löytyy käytettyinäkin aika hyvin. Ovet olivat todellakin ehjät, ei siis niitä tavanomaisia reikiä/paiseita alareunoissa, tosin katsoin ne vain pikaisesti läpi.
Öljyvuodosta en olisi järkyttynyt, sitä ei tullut auton käydessä, ja se oli tosiaan levinnyt ikäänkuin sylinterikopan päältä alemmas, eli varmaankin juuri se huohotin irti tms. Pahimmillaan kampiakselin stefa jolloin heittää vauhtipyörän mukana soosit ylös asti, mutta tuskin sentään. Yhdessä og:ssa meni kytkinakselin stefa jolloin lootaöljy sotki koko konehuoneen, mutta nuo stefavaivatkin on helppo korjata, eikä itse tehden maksa juuri mitään.
Kone kävi kyllä uskomattoman nätisti, en ole kuullut pitkään aikaan noin nättiä h-koneen soundia :D
Niin ja öljyt oli vaihdettu 5tkm sitten, ei välitöntä huollontarvetta.

Kipin kapin kaupoille, Jari ja muut :wink:
Viimeksi muokannut ng900aero, La Helmi 26, 2005 00:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Nätti on ja väri hyvä :D
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Jarilla ei ole vielä ollutkaan tämmöistä :wink:
# 419 Vesa Pohjalainen
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Vesa Pohjalainen kirjoitti:Jarilla ei ole vielä ollutkaan tämmöistä :wink:
Totuutta on katsottava silmiin, valitettavasti. Minulla on jo kolme aivan loistavassa kunnossa olevaa tuplista, joista yksi joutuu syyttä suotta lepäämään tallissa ja odottamaan vuoroaan. Vaikkakin se, että nämä nyt sattuvat olemaan niin hyvässä kunnossa, kannustaa vain hankkimaan taas yhden lisää. Mutta, jos näin edes teoriassa tapahtuisi, olisi minun luovuttava jostakin näistä nykyisistä ja sitä ratkaisua en kykene tekemään. Nämä kun ovat hyvin tunnepitoisia asioita. Vaikkakin tuo nyt tarjolla oleva olisikin ehkä näistä ylivoimaisesti paraskuntoisin... Ja kuten tuossa jo viittasinkin, on tuota välimatkaa. Jos se olisi myynnissä tuossa kivenheiton päässä, niin tuohon tyhjälle paikalle vois jonkun kyllä parkkeerata.

Näillä perusteluilla en kuitenkaan kiistä, ettenkö minä haluaisi tuota...
ng900aero
"Saabisti"

jariha kirjoitti: Totuutta on katsottava silmiin, valitettavasti. Minulla on jo kolme aivan loistavassa kunnossa olevaa tuplista, joista yksi joutuu syyttä suotta lepäämään tallissa ja odottamaan vuoroaan. Vaikkakin se, että nämä nyt sattuvat olemaan niin hyvässä kunnossa, kannustaa vain hankkimaan taas yhden lisää. Mutta, jos näin edes teoriassa tapahtuisi, olisi minun luovuttava jostakin näistä nykyisistä ja sitä ratkaisua en kykene tekemään. Nämä kun ovat hyvin tunnepitoisia asioita. Vaikkakin tuo nyt tarjolla oleva olisikin ehkä näistä ylivoimaisesti paraskuntoisin... Ja kuten tuossa jo viittasinkin, on tuota välimatkaa. Jos se olisi myynnissä tuossa kivenheiton päässä, niin tuohon tyhjälle paikalle vois jonkun kyllä parkkeerata.

Näillä perusteluilla en kuitenkaan kiistä, ettenkö minä haluaisi tuota...
Äläs nyt Jari noin maasi myyneeltä kuulosta ;) Jos tuo olisi ollut ihan täydellinen helmi, esim. alle 100tkm ajettu ja totaalisen priimakuntoinen, olisin sen ostanut seurauksista (muijan jäkätys päällimmäinen) huolimatta, noita tuplaysejä tuntuu putkahtavan toistuvasti esiin, jostain syystä ne ovat aina jollain papoilla jotka ajavat maks 10tkm/vuosi :D

Minukin mielestäni tuo sinun "kokoelmasi" on tuollaisenaan aika täydellinen, eihän noista mistään voi luopua, ymmärrän täysin:)
Hmm, pitäsköhän mun luopua 9-5:stä ja ostaa tuo 99 :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
lucaf
"kukkahattu"

Viesti Kirjoittaja lucaf »

sydäntä vihloo ymmärtää että 15km päässä olisi just ton värinen 99 mitä olen aina halunut tuon platinansinisen rinnalle. ja mikä hinta, verrattuna auton historiaan! nyt on vaan omat pullat sillä tavalla uunissa, että punainen tuplaysini alkaa olemaan niin hyvässä iskussa että sitäkään ei tohdi pistää kiertoon, joutuu vierestä katselemaan :cry:
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
tomaatti
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Äh,tuohan olisi jarille 10 vuotta liian uusi.Niinkuin minullekin.Pakko kuitenkin myöntää että kivan värinenhän tuo on.Kyllähän se kannattaisi periaatteessa ostaa pois ja pistää sivuun mutta onneksi ei enää ole tilaa.(aivan ehdottomalle helmelle löytyy aina tilaa mutta tuo ei ole sellainen minun silmissäni.) :wink:
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

tomaatti kirjoitti:Äh,tuohan olisi jarille 10 vuotta liian uusi.Niinkuin minullekin.Pakko kuitenkin myöntää että kivan värinenhän tuo on.Kyllähän se kannattaisi periaatteessa ostaa pois ja pistää sivuun mutta onneksi ei enää ole tilaa.(aivan ehdottomalle helmelle löytyy aina tilaa mutta tuo ei ole sellainen minun silmissäni.) :wink:
Kiitos t.. kannustavista sanoista. Ehkä mun autoni ovatkin tällaisia vanhempia käyttöklassikoita ja niistä minä saan juuri kaikkein eniten kicksejä :D
al
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja al »

Soittelin perään ja oli jo myyty. :(
Kuka ehti?
Vastaa Viestiin