Heh, mahtaakohan tuo satkun keskuslukitus toimia jollain suprajohtavilla vehkeillä, jotka vaativat riittävästi pakkasta toimiakseen, kun tänä aamusti 22 asteen pakkasessa se päättikin yhtäkkiä alkaa toimimaan? Pelästyin oikein, kun pääsi outo ääni avainta käännettäessä. Kun auto oli seisonut muutaman tunnin auringonpaisteessa, keskuslukko ei enää suostunutkaan toimimaan. Eli täytynee varmaan käydä siitä ohjausboksista juotokset läpi?
seuraavaan ongelmaan tarvitsen apua:
auto on 900 i16 -91
-laturi uusittu tänä vuonna
-akku uusittu viime vuonna
ongelma: tyhentää akkua hyvin nopeasti (olin muuttoapuna päivän ajan, useita lyhyitä matkoja ja ovien avaamista/sulkemista, illalla akku oli kaputt)
epäilys: keskuslukitus pääsääntöisesti ei toimi ja kuluttaa akkua yrittäessään synkronoida muita ovia kuskin oven mukaisesti? Tätä epäilen sen jälkeen kun eräänä päivänä puolen tunnin ajon jälkeen ovien lukot lonksahtivat yläasentoon.
Ei ole aikaa ja paikkaa alkaa korjailemaan/tutkimaan tuota keskuslukkoa, joten miten saan sen kytkettyä pois päältä ettei se kuluttaisi akkua?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Kiitos vastauksista, sulakerasiasta ei tosiaan löydy mitään keskuslukitukseen viittaavaa. Pelkääjän jalkatilasta löysin ilmaputken mutta boksia en.
Eipä senkään väliä, sillä akun tyheneminen selittyikin sillä että laturiin tulevista johdoista toinen oli täysin hapettunut. Akkuvalo ei syttynyt kun laittoi virrat päälle, mutta miten sen voisi arkikäytössä huomata kun tärkeimmät varoitusvalot jäävät juuri ohjauspyörän kehän taakse.
Silti nuo ajon aikana pystyyn ponnahtavat ovien lukkonupit vähän ihmetyttävät ja huvittavat. Koitin pitää sulkeisia lukoille tänään kun ne jälleen sanoi poks kesken ajon, mutta muutaman eestaas-kerran jälkeen lakkasi toimimasta kokonaan.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
iku kirjoitti:Heh, mahtaakohan tuo satkun keskuslukitus toimia jollain suprajohtavilla vehkeillä, jotka vaativat riittävästi pakkasta toimiakseen, kun tänä aamusti 22 asteen pakkasessa se päättikin yhtäkkiä alkaa toimimaan? Pelästyin oikein, kun pääsi outo ääni avainta käännettäessä. Kun auto oli seisonut muutaman tunnin auringonpaisteessa, keskuslukko ei enää suostunutkaan toimimaan. Eli täytynee varmaan käydä siitä ohjausboksista juotokset läpi?
Mulla on just toisinpäin. Kesähelteellä kun saba on oikein pitkään ollu auringon paisteessa niin silloin toimii
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Tarttis kai minunkin se kolvi ottaa käteen. Huvitti kun luin ketjun ensimmäisen viestin uudelleen äsken, sama homma tänä aamuna eli kunnon pakkasilla näyttää keskuslukitus taas toimivan
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Ohjausyksikkö juoteltu nyt uusiksi, mutta mitään vaikutusta ei ollut. Edelleen kuuluu vain siitä boksista kaksi naksahdusta, kun kuskin nappia painelee ja vetää. Mahtaisikohan olla kuskin ovimoottorissa sitten kuitenkin oma vika? Samalla se tietysti tulee tarkisteltua, kun vaihtelen takaa toimivan ikkunamoottorin eteen.