OG 900 K-JET Nykii pinta ja tasakaasulla..

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
hena900
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Touko 28, 2010 14:19
Paikkakunta: Porvoo

OG 900 K-JET Nykii pinta ja tasakaasulla..

Viesti Kirjoittaja hena900 »

Terve! Eli yksi minun OG satkuista tekee seuraavanlaista, nykii ja pätkii 1-2 ja vähän 3 vaihteella kun ajaa pintakaasulla tai puolikaasulla, seuraavat toimeenpiteet on jo tehty:

- Sytytysosat vaihdettu (Tulpat, johdot, virranjakaja)
- Kaikki alipaineletkut vaihdettu (vanhat oli ok)
- Polttoainesuodatin vaihdettu
-Sytytys säädetty
- Ruiskusuuttimet otettu irti ja putsattu ja takaisin kiinni.
-Ilmanotto tiivis (ilmansuodattimen "tynnyrin" letku)

- Ruiskuun en ole koskenut sormellakaan

Olisiko kenties takerteleva bensapumppu joka aiheuttaa tuon pätkimisen ja nykimisen? Täyskaasulla vetää oikein hyvin, mutta vanhaa satkua ei oikein tee mieli antaa "kenkää" kun se on jo "vanhus" jonka kuulluisi jo saada kenkää paljon maltillisemmin.
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2171
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: OG 900 K-JET Nykii pinta ja tasakaasulla..

Viesti Kirjoittaja anv »

Yks kuluva osa on lambda, joka voisi aiheuttaa tuollaista.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Rumpsis 99/90
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Ke Loka 08, 2014 11:45
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: OG 900 K-JET Nykii pinta ja tasakaasulla..

Viesti Kirjoittaja Rumpsis 99/90 »

Jos Kyseessä ilman lambdaa oleva eil ei vähäpäästöinen niin kannattaa mittauttaa ja säädättää CO-pitoisuus ehkä raja arvon yläpäähän .
Kaikki paitsi Saab autoilu on turhaa!
hena900
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Touko 28, 2010 14:19
Paikkakunta: Porvoo

Re: OG 900 K-JET Nykii pinta ja tasakaasulla..

Viesti Kirjoittaja hena900 »

Joo kyseessä ilman lambdaa oleva malli, eli toisin sanoen seokset pitäisi säätää rikkaamalle tai laihemmalle?

Tyhjäkäynti nyt, kylmänä 850rpm ja lämpimänä 1100rpm ja "yskii" kun käy lämpimänä tyhjäkäyntiä
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2171
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: OG 900 K-JET Nykii pinta ja tasakaasulla..

Viesti Kirjoittaja anv »

Ah, no sitten joo. Rikkaammalle kun säätää, sellainen "hummaaminen" loppuu
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
hena900
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Touko 28, 2010 14:19
Paikkakunta: Porvoo

Re: OG 900 K-JET Nykii pinta ja tasakaasulla..

Viesti Kirjoittaja hena900 »

Ok, pitäänee ryhtyä säätöhommiin jos auttaisi tuohon nykimiseen millään lailla. Kylmänä käy varmaan oikeilla seoksilla kun ei "yski" lämpimänä taas alkaa järkyttävä nykiminen, toivottavasti olisi vaan säädöistä kiinni tällä kertaa :)
Juha
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: OG 900 K-JET Nykii pinta ja tasakaasulla..

Viesti Kirjoittaja Juha »

Kannattaa tarkastaa/säätää ohjauspaine ensin oikeaksi ja sen jälkeen vasta seoksen säätö.
96 -73, Sonett -73, 900 ”kilpuri”, 900 -89
hena900
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Touko 28, 2010 14:19
Paikkakunta: Porvoo

Re: OG 900 K-JET Nykii pinta ja tasakaasulla..

Viesti Kirjoittaja hena900 »

Paljonko näissä kuulluisi olla se ohjauspaine, 3-4 bar?
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Re: OG 900 K-JET Nykii pinta ja tasakaasulla..

Viesti Kirjoittaja rr »

Minkälaiset putket ruiskusuuttimille menee?
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Vastaa Viestiin