remppailta pasilassa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

remppailta pasilassa

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

n. 16 vuoden ja n. 360K kilometrin jälkeen kytkimen nesteletku/putki ruostui satkussa läpi ja liikennevaloista lähteminen vaihtui sivukujalle pysäköimiseksi med starttimoottori.

Onneksi en ollut itse ratissa, olisi hajonnut kuskikin.
16.00 jälkeen varaosa laakkoselta med taksi, 21.30 osat vaihdettu ja ilmaus tyydyttävällä tasolla. Tässä välissä kaikenlaista kuten pakkasta, sammuneita taskulamppuja sekä kehnoja työkaluja. Olisi tapahtunut nopeammin jos sivuleikkureita ei olisi pitänyt hakea kaukaa.

Tarinan opetus on kaksijakoinen, älä aja vanhoilla autoilla tai se, että jos ajat niin pidä ne uuden veroisen kunnossa.

Auton taika on sinänsä rikottu, se jätti ensimmäisen kerran tielle.

Hiukan ironisesti voi todeta, että isäukko tiesi jo syksyllä ruostuneen kohdan muttei viitsinyt pakkasilla vaihtaa sitä, niinpä niin.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Missä kohtaa se ruoste oli?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Siinä noin puolessa välissä putkea.
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Kurja homma, oletko saanut nyt paremmin ilmattua tuon kytkimen?
Vaihdoitko samalla sen kumiletkun? Samallahan kytkimestä tulee paremmin toimiva kun se uusi letku ei anna enää periksi.

Pitäis kai liittyä SATU-palveluun täällä PK-seudulla, niin ei tarvis kenenkään ainakaan taksilla varaosia haeskella. Jos sattuis olemaan vapaana niin saabistia aina autetaan

Mutta pakko silti loppuun todeta:
No ei ne vanhat autot ole ainoita jotka tien päälle jättää. Kyllä aika useasti näkee uusia autoja, joista on jokin mystinen elektroniikkaboksi sulanut.
Väitän, että nykyautot on suunniteltu niin, että yhtään originaaliosaa ei ole ehjänä 16 vuoden ja liki 400tkm jälkeen.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4044
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Ole iloinen, että viat voi korjata omin voimin eikä autoa tarvii seisottaa päiväkausia jollain kallilla korjaamolla.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

mulla kans näytti toi kytkimen putki sieltä alhaalta maanneen niin kosteissa , jotta vaihdoin sen suosiolla noin 14 vuotiaana.

Tuli mieleen pikakorjaus, joskus voi päästä kotiin kun vain kiertää peltiruuvin reikään tai sit puserrusliittimellä jatkaa, jos ei osia ole maisemissa.
Vastaa Viestiin