n. 16 vuoden ja n. 360K kilometrin jälkeen kytkimen nesteletku/putki ruostui satkussa läpi ja liikennevaloista lähteminen vaihtui sivukujalle pysäköimiseksi med starttimoottori.
Onneksi en ollut itse ratissa, olisi hajonnut kuskikin.
16.00 jälkeen varaosa laakkoselta med taksi, 21.30 osat vaihdettu ja ilmaus tyydyttävällä tasolla. Tässä välissä kaikenlaista kuten pakkasta, sammuneita taskulamppuja sekä kehnoja työkaluja. Olisi tapahtunut nopeammin jos sivuleikkureita ei olisi pitänyt hakea kaukaa.
Tarinan opetus on kaksijakoinen, älä aja vanhoilla autoilla tai se, että jos ajat niin pidä ne uuden veroisen kunnossa.
Auton taika on sinänsä rikottu, se jätti ensimmäisen kerran tielle.
Hiukan ironisesti voi todeta, että isäukko tiesi jo syksyllä ruostuneen kohdan muttei viitsinyt pakkasilla vaihtaa sitä, niinpä niin.
remppailta pasilassa
Kurja homma, oletko saanut nyt paremmin ilmattua tuon kytkimen?
Vaihdoitko samalla sen kumiletkun? Samallahan kytkimestä tulee paremmin toimiva kun se uusi letku ei anna enää periksi.
Pitäis kai liittyä SATU-palveluun täällä PK-seudulla, niin ei tarvis kenenkään ainakaan taksilla varaosia haeskella. Jos sattuis olemaan vapaana niin saabistia aina autetaan
Mutta pakko silti loppuun todeta:
No ei ne vanhat autot ole ainoita jotka tien päälle jättää. Kyllä aika useasti näkee uusia autoja, joista on jokin mystinen elektroniikkaboksi sulanut.
Väitän, että nykyautot on suunniteltu niin, että yhtään originaaliosaa ei ole ehjänä 16 vuoden ja liki 400tkm jälkeen.
Vaihdoitko samalla sen kumiletkun? Samallahan kytkimestä tulee paremmin toimiva kun se uusi letku ei anna enää periksi.
Pitäis kai liittyä SATU-palveluun täällä PK-seudulla, niin ei tarvis kenenkään ainakaan taksilla varaosia haeskella. Jos sattuis olemaan vapaana niin saabistia aina autetaan
Mutta pakko silti loppuun todeta:
No ei ne vanhat autot ole ainoita jotka tien päälle jättää. Kyllä aika useasti näkee uusia autoja, joista on jokin mystinen elektroniikkaboksi sulanut.
Väitän, että nykyautot on suunniteltu niin, että yhtään originaaliosaa ei ole ehjänä 16 vuoden ja liki 400tkm jälkeen.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4044
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Ole iloinen, että viat voi korjata omin voimin eikä autoa tarvii seisottaa päiväkausia jollain kallilla korjaamolla.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari