Polttoainetankin luukku

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
uudestakaupungistasaab
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 16:01
Paikkakunta: Turku 10

Polttoainetankin luukku

Viesti Kirjoittaja uudestakaupungistasaab »

Eli oma polttoainetankin luukku on ruosteessa pahasti.

Auto on 900 vm-1988

Eli onko jollain luukkua ylimääräistä taikka neuvoa miten saa kivasti korjattua?

Saako jostain saab-alkuperäisväriä handlattua?

niin ja mistä näen auton värikoodin?
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Värikoodin näet takakontista sen levyn alta ,vararenkaan viereisestä palkista.
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Itse vaihdoin tuossa viikonloppuna tilalle vähemmän ruosteisen. Edellinen luukku kerkesikin olemaan reilut 6 kuukautta. Eiväthän nuo oikein kestä.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

No ei kestä ei! En oikein tiedä että miksi ne niin ruostuvatkin. Viimekesänä otin oman läppäni irti, ja ensin kuulapuhalsin ja hioin, sitten pohjamaali, pintamaali ja lakka ja nyt se on taas täysin ruosteessa. Mielestäni tein maalaustyöt iahn hyvin, mutta ei näköjään kestänyt. Varmaan oli sitten maalajassa vika :( Saabilta kysyin joskus uutta, mutta maksoi mansikoita, niin en malttanut ostaa.
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

jos oma ei kestä, niin teen koko läpän ruostumattomasta.

kai ne bensa höyryt jotenkin sen hapristaa...

Puhaltaa ja käyttää sinkityksestä ja sitten maalaa...


Maalia saa melkein joka automaalikaupasta, ne sekottaa ite ja laittaa vaikka paukkupulloon...


Entäs jos ei ole sitä värikoodilappua varapyöräkotelossa, niin mistähän sen voi löytää ???

900s -92 on auto ja musta ??? 170 jotain ???
900i 1987
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Huhti 04, 2005 11:31
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900i 1987 »

rupesin tässä itsekin ihmettelmään mistä löydän värikoodin kun takaluukun palkin lappu on niin kulunut ettei siitä saa mitään selvää. onko jollakulla tietoa löytyykö tieto jotenkin muuten? :roll:
Saabismi on sairautta, mutta kukapa edes haluaa olla terve :P
ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02

Projekti satkua kaivaten.
Kuva
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Ruostuvat tosiaan vähän liian herkästi nuo tankin luukut.
Tuli mieleen voisikohan niitä valmistaa muovista? Isän ex-paskassa V**vo 460:ssa tuo tankin läppä oli muovia ja se vaikutti ihan hyvältä.
Vaikka koko muu auto ruostui niin tankin läppä ei!

Kallistahan se on (kai) muovista teettää, mutta ei noiden haalaaminen romiksiltakaan ihan ilmaista ole... 8O
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Näin on ja itsekin tarttisin luukun , mut ei tahdo hyvää löytyä .
Eipä sitä värinumeroa taida muualta löytyä.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

joissakin on kuskin aurinkolipassa tai konehuoneessa apukuskin loksussa..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Kyseinen luukku ei ole kallis edes saabin tiskillä. Maksoi muutamia kymppejä.
Toimitetaan mustana pohjavärjättynä.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7682
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

saabracing kirjoitti: Entäs jos ei ole sitä värikoodilappua varapyöräkotelossa, niin mistähän sen voi löytää ???

900s -92 on auto ja musta ??? 170 jotain ???
Mun 92:sta toi värikoodi löytyy kuskin oven takareunasta.
Itekin ihmettelin kunnes hokasin kattoo ohjekirjasta.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Tankin luukku OK?

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Oma Aero vm. -90 oli Italiassa vuoteen 2003 asti, kunnes ng900/Sakke raijasi sen tänne Suomeen. Siinä on bensatankin luukku aivan OK, jopa ruosteeton ja en jaksa uskoa sitä vaihdetun mihinkään. Ehkä Suomessa leijuva talvinen loska/suola-hötö vain imeytyy rakosiin hyvin ja jos sitä ei mahd. usein pestä & huuhdella, pääsee suola syövyttämään oikein kunnolla? Väri on Talladegan punainen (219H).
saab900c
"Turbo"
Viestit: 287
Liittynyt: To Syys 02, 2004 08:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saab900c »

MikkoA kirjoitti:Ruostuvat tosiaan vähän liian herkästi nuo tankin luukut.
Tuli mieleen voisikohan niitä valmistaa muovista? Isän ex-paskassa V**vo 460:ssa tuo tankin läppä oli muovia ja se vaikutti ihan hyvältä.
Vaikka koko muu auto ruostui niin tankin läppä ei!

Kallistahan se on (kai) muovista teettää, mutta ei noiden haalaaminen romiksiltakaan ihan ilmaista ole... 8O
Ei kai se niin kallista muovista ole tehdä?

Jos ei saranaa tarvitse uusia, ja läpässä ei tarvitse olla sitä sormikoloa, niin aika helpoksi tulee.

Joku kovuudeltaan pleksiä muistuttava muovi ja sitten vaan vannesahalla pyöräyttää ympyrän vanhasta läpästä piirrettyjen viivojen mukaan. Sitten vaan maali päälle ja läppä jollain superliimalla kiinni saranaan.

Jos löytää oikeat maalit, ja on taitoa kyllä luulis onnistuvan.

Sormikolonkin saa tehtyä, jos on tietynlaista materiaalia se muovi, ja vähän lämmittää ja taivuttaa jotain ohkaista rautaputkea vasten.

Mielestäni muovi on kyllä erittäin hyvä idea materiaaliksi tuohon kohtaan.


Jos oma läppäni haihtuu kokonaan, mutta sarana toimii, niin voin koittaa tehdä pulsuversion leikkaamalla jostain melkein saman värisestä muovikiposta tai kanisterista mattoveitsellä ympyrän ja liimata kiinni.


Tietysti vanhaan ruostuneeseen metalliläppäänkin voisi kai teoriassa liimata pintaan ohutta muovia "kalvoksi", jonka sitten maalaa sävy sävyyn. Tällöin läppä ruostuu aikansa siellä alla, muttei se näy päällepäin.


Ainahan alkuperäinen on tietysti hienompi.
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

saab900c kirjoitti:
MikkoA kirjoitti:Ruostuvat tosiaan vähän liian herkästi nuo tankin luukut.
Tuli mieleen voisikohan niitä valmistaa muovista? Isän ex-paskassa V**vo 460:ssa tuo tankin läppä oli muovia ja se vaikutti ihan hyvältä.
Vaikka koko muu auto ruostui niin tankin läppä ei!

Kallistahan se on (kai) muovista teettää, mutta ei noiden haalaaminen romiksiltakaan ihan ilmaista ole... 8O
Ei kai se niin kallista muovista ole tehdä?

Jos ei saranaa tarvitse uusia, ja läpässä ei tarvitse olla sitä sormikoloa, niin aika helpoksi tulee.

Joku kovuudeltaan pleksiä muistuttava muovi ja sitten vaan vannesahalla pyöräyttää ympyrän vanhasta läpästä piirrettyjen viivojen mukaan. Sitten vaan maali päälle ja läppä jollain superliimalla kiinni saranaan.

Jos löytää oikeat maalit, ja on taitoa kyllä luulis onnistuvan.

Sormikolonkin saa tehtyä, jos on tietynlaista materiaalia se muovi, ja vähän lämmittää ja taivuttaa jotain ohkaista rautaputkea vasten.

Mielestäni muovi on kyllä erittäin hyvä idea materiaaliksi tuohon kohtaan.


Jos oma läppäni haihtuu kokonaan, mutta sarana toimii, niin voin koittaa tehdä pulsuversion leikkaamalla jostain melkein saman värisestä muovikiposta tai kanisterista mattoveitsellä ympyrän ja liimata kiinni.


Tietysti vanhaan ruostuneeseen metalliläppäänkin voisi kai teoriassa liimata pintaan ohutta muovia "kalvoksi", jonka sitten maalaa sävy sävyyn. Tällöin läppä ruostuu aikansa siellä alla, muttei se näy päällepäin.


Ainahan alkuperäinen on tietysti hienompi.
Itse asiassa eihän tuo niin paha rasti olisikaan. Vähän sitä on tullut jo mietittyä.
Ehdin jo töistäkin kysellä firman nimeä joka tekee noita valuja. (Olen maanmittausfirmassa töissä joka valmistutti mittausjalustoja ja tarvikkeita vähän isompana sarjana vähän aikaa sitten)

Mutta jos sen läpän tekisi tuohon tyyliin, mitä kuvailit niin siitähän voisi tulla ihan riittävän hyvä. Ja varmasti ruostumaton! :D
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
metallivihreä
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: La Maalis 05, 2005 17:16

Viesti Kirjoittaja metallivihreä »

Dieseleissä on luukku ja sen ympäristö yleensä öljyinen mutta bensavehkeissä ruosteinen. Kaukaa viisas varmaan aina putsaisi ja suojaisi sen luukun jotenkin ettei bensahuurut pääsisi syövyttämään.

Omassa Saappaassa on sama vika ja taidankin sitten ostaa ihan uuden luukun jos se vaikka kestäisi vähän pidempään.
Vastaa Viestiin