Polttoainetankin luukku
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 16:01
- Paikkakunta: Turku 10
Polttoainetankin luukku
Eli oma polttoainetankin luukku on ruosteessa pahasti.
Auto on 900 vm-1988
Eli onko jollain luukkua ylimääräistä taikka neuvoa miten saa kivasti korjattua?
Saako jostain saab-alkuperäisväriä handlattua?
niin ja mistä näen auton värikoodin?
Auto on 900 vm-1988
Eli onko jollain luukkua ylimääräistä taikka neuvoa miten saa kivasti korjattua?
Saako jostain saab-alkuperäisväriä handlattua?
niin ja mistä näen auton värikoodin?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Itse vaihdoin tuossa viikonloppuna tilalle vähemmän ruosteisen. Edellinen luukku kerkesikin olemaan reilut 6 kuukautta. Eiväthän nuo oikein kestä.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
No ei kestä ei! En oikein tiedä että miksi ne niin ruostuvatkin. Viimekesänä otin oman läppäni irti, ja ensin kuulapuhalsin ja hioin, sitten pohjamaali, pintamaali ja lakka ja nyt se on taas täysin ruosteessa. Mielestäni tein maalaustyöt iahn hyvin, mutta ei näköjään kestänyt. Varmaan oli sitten maalajassa vika
Saabilta kysyin joskus uutta, mutta maksoi mansikoita, niin en malttanut ostaa.

9-5 2,3t Wagon `06 x 2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
jos oma ei kestä, niin teen koko läpän ruostumattomasta.
kai ne bensa höyryt jotenkin sen hapristaa...
Puhaltaa ja käyttää sinkityksestä ja sitten maalaa...
Maalia saa melkein joka automaalikaupasta, ne sekottaa ite ja laittaa vaikka paukkupulloon...
Entäs jos ei ole sitä värikoodilappua varapyöräkotelossa, niin mistähän sen voi löytää ???
900s -92 on auto ja musta ??? 170 jotain ???
kai ne bensa höyryt jotenkin sen hapristaa...
Puhaltaa ja käyttää sinkityksestä ja sitten maalaa...
Maalia saa melkein joka automaalikaupasta, ne sekottaa ite ja laittaa vaikka paukkupulloon...
Entäs jos ei ole sitä värikoodilappua varapyöräkotelossa, niin mistähän sen voi löytää ???
900s -92 on auto ja musta ??? 170 jotain ???
rupesin tässä itsekin ihmettelmään mistä löydän värikoodin kun takaluukun palkin lappu on niin kulunut ettei siitä saa mitään selvää. onko jollakulla tietoa löytyykö tieto jotenkin muuten? 

Saabismi on sairautta, mutta kukapa edes haluaa olla terve 
ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02
Projekti satkua kaivaten.


ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02
Projekti satkua kaivaten.

Ruostuvat tosiaan vähän liian herkästi nuo tankin luukut.
Tuli mieleen voisikohan niitä valmistaa muovista? Isän ex-paskassa V**vo 460:ssa tuo tankin läppä oli muovia ja se vaikutti ihan hyvältä.
Vaikka koko muu auto ruostui niin tankin läppä ei!
Kallistahan se on (kai) muovista teettää, mutta ei noiden haalaaminen romiksiltakaan ihan ilmaista ole...
Tuli mieleen voisikohan niitä valmistaa muovista? Isän ex-paskassa V**vo 460:ssa tuo tankin läppä oli muovia ja se vaikutti ihan hyvältä.
Vaikka koko muu auto ruostui niin tankin läppä ei!
Kallistahan se on (kai) muovista teettää, mutta ei noiden haalaaminen romiksiltakaan ihan ilmaista ole...

#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Mun 92:sta toi värikoodi löytyy kuskin oven takareunasta.saabracing kirjoitti: Entäs jos ei ole sitä värikoodilappua varapyöräkotelossa, niin mistähän sen voi löytää ???
900s -92 on auto ja musta ??? 170 jotain ???
Itekin ihmettelin kunnes hokasin kattoo ohjekirjasta.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Tankin luukku OK?
Oma Aero vm. -90 oli Italiassa vuoteen 2003 asti, kunnes ng900/Sakke raijasi sen tänne Suomeen. Siinä on bensatankin luukku aivan OK, jopa ruosteeton ja en jaksa uskoa sitä vaihdetun mihinkään. Ehkä Suomessa leijuva talvinen loska/suola-hötö vain imeytyy rakosiin hyvin ja jos sitä ei mahd. usein pestä & huuhdella, pääsee suola syövyttämään oikein kunnolla? Väri on Talladegan punainen (219H).
Ei kai se niin kallista muovista ole tehdä?MikkoA kirjoitti:Ruostuvat tosiaan vähän liian herkästi nuo tankin luukut.
Tuli mieleen voisikohan niitä valmistaa muovista? Isän ex-paskassa V**vo 460:ssa tuo tankin läppä oli muovia ja se vaikutti ihan hyvältä.
Vaikka koko muu auto ruostui niin tankin läppä ei!
Kallistahan se on (kai) muovista teettää, mutta ei noiden haalaaminen romiksiltakaan ihan ilmaista ole...
Jos ei saranaa tarvitse uusia, ja läpässä ei tarvitse olla sitä sormikoloa, niin aika helpoksi tulee.
Joku kovuudeltaan pleksiä muistuttava muovi ja sitten vaan vannesahalla pyöräyttää ympyrän vanhasta läpästä piirrettyjen viivojen mukaan. Sitten vaan maali päälle ja läppä jollain superliimalla kiinni saranaan.
Jos löytää oikeat maalit, ja on taitoa kyllä luulis onnistuvan.
Sormikolonkin saa tehtyä, jos on tietynlaista materiaalia se muovi, ja vähän lämmittää ja taivuttaa jotain ohkaista rautaputkea vasten.
Mielestäni muovi on kyllä erittäin hyvä idea materiaaliksi tuohon kohtaan.
Jos oma läppäni haihtuu kokonaan, mutta sarana toimii, niin voin koittaa tehdä pulsuversion leikkaamalla jostain melkein saman värisestä muovikiposta tai kanisterista mattoveitsellä ympyrän ja liimata kiinni.
Tietysti vanhaan ruostuneeseen metalliläppäänkin voisi kai teoriassa liimata pintaan ohutta muovia "kalvoksi", jonka sitten maalaa sävy sävyyn. Tällöin läppä ruostuu aikansa siellä alla, muttei se näy päällepäin.
Ainahan alkuperäinen on tietysti hienompi.
Itse asiassa eihän tuo niin paha rasti olisikaan. Vähän sitä on tullut jo mietittyä.saab900c kirjoitti:Ei kai se niin kallista muovista ole tehdä?MikkoA kirjoitti:Ruostuvat tosiaan vähän liian herkästi nuo tankin luukut.
Tuli mieleen voisikohan niitä valmistaa muovista? Isän ex-paskassa V**vo 460:ssa tuo tankin läppä oli muovia ja se vaikutti ihan hyvältä.
Vaikka koko muu auto ruostui niin tankin läppä ei!
Kallistahan se on (kai) muovista teettää, mutta ei noiden haalaaminen romiksiltakaan ihan ilmaista ole...
Jos ei saranaa tarvitse uusia, ja läpässä ei tarvitse olla sitä sormikoloa, niin aika helpoksi tulee.
Joku kovuudeltaan pleksiä muistuttava muovi ja sitten vaan vannesahalla pyöräyttää ympyrän vanhasta läpästä piirrettyjen viivojen mukaan. Sitten vaan maali päälle ja läppä jollain superliimalla kiinni saranaan.
Jos löytää oikeat maalit, ja on taitoa kyllä luulis onnistuvan.
Sormikolonkin saa tehtyä, jos on tietynlaista materiaalia se muovi, ja vähän lämmittää ja taivuttaa jotain ohkaista rautaputkea vasten.
Mielestäni muovi on kyllä erittäin hyvä idea materiaaliksi tuohon kohtaan.
Jos oma läppäni haihtuu kokonaan, mutta sarana toimii, niin voin koittaa tehdä pulsuversion leikkaamalla jostain melkein saman värisestä muovikiposta tai kanisterista mattoveitsellä ympyrän ja liimata kiinni.
Tietysti vanhaan ruostuneeseen metalliläppäänkin voisi kai teoriassa liimata pintaan ohutta muovia "kalvoksi", jonka sitten maalaa sävy sävyyn. Tällöin läppä ruostuu aikansa siellä alla, muttei se näy päällepäin.
Ainahan alkuperäinen on tietysti hienompi.
Ehdin jo töistäkin kysellä firman nimeä joka tekee noita valuja. (Olen maanmittausfirmassa töissä joka valmistutti mittausjalustoja ja tarvikkeita vähän isompana sarjana vähän aikaa sitten)
Mutta jos sen läpän tekisi tuohon tyyliin, mitä kuvailit niin siitähän voisi tulla ihan riittävän hyvä. Ja varmasti ruostumaton!

#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
-
- "Ruisku"
- Viestit: 122
- Liittynyt: La Maalis 05, 2005 17:16
Dieseleissä on luukku ja sen ympäristö yleensä öljyinen mutta bensavehkeissä ruosteinen. Kaukaa viisas varmaan aina putsaisi ja suojaisi sen luukun jotenkin ettei bensahuurut pääsisi syövyttämään.
Omassa Saappaassa on sama vika ja taidankin sitten ostaa ihan uuden luukun jos se vaikka kestäisi vähän pidempään.
Omassa Saappaassa on sama vika ja taidankin sitten ostaa ihan uuden luukun jos se vaikka kestäisi vähän pidempään.