Org 900:sen jarrut

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Org 900:sen jarrut

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Tuolta motonetistä katsoin saabin jarrulevyjä ja huomasin siellä jäähdytettyjä levyja saabiini... hä :? Meneekö ne suoraan vanhoille paikoille vanhojen satuloiden kera??? autona mulla on 85` 900t16s neliovinen... olis kivat!!! haluaa sellaiset... vai onkone jotain aero kamaa... oma autohan on justiin niinkun aero mutta vain neljäovinen... T16s jos ne sopii niin se on pakkohankinta :twisted:
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

pitäis mennä. aerossa on vakiona edessä jäähdytetyt ei tosin mitkään uritetut tietääkseni. mutta kannaattaa käyä kattoon http://www.speedparts.se
siellä on kohtuu halpoja ja hienoja uritettuja levyjaä joka kulmaan.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2010
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Ei mene, jollei ole jo tuuletetut kiinni. Satula ja kilpi on hieman erilaiset.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Onko kaikissa 84-87 pystykeula aeroissa sitten jäähdytetyt levyt edessä???
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2010
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Voipi ollakin. mutta varmaa tietoa ei mulla ainakan ole. Omassa jo romuksi päätyneessä pystykeula T16:ssa ei ollut jäähdytettyjä ainakan. muta eipä se ollut aero.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Jamppa kirjoitti:Ei mene, jollei ole jo tuuletetut kiinni. Satula ja kilpi on hieman erilaiset.
Ja tämäkö on varma tieto? Meinaan itsekkin tuskastelen katoavien jarrujen kanssa.. pikantin käryn kera..
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

en tiedä onko aeroissa tuuletetut levyt... sehän olis kiva tietää :wink:
Itellä tos 85` T16s neliovinen niin mulla ei ole jäähdytettyjä levyjä edessä... mutta haluaisin sellaiset... mitenkä kova urakka on vaihtaa uudemmasta 88-> satkusta jarrut ja vaikka navat ja kaikki tohon vanhempaan versioon...? :roll:
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2010
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Se on varma tieto. nimim. itse kerran kokeillut laittaa.

Jos haluaa tuuletetut tarvisi jostain löytää uudet satulat. Uusia varmaan kyllä löytyykin, hinta??. Mutta ainakin mulla on käsitys että ovat kovin harvinaisia käytettyinä. Napa on muistaakseni saman mutta kilpi on erilainen. Eli kun kiven vaihdat, menee varmaan laakeri myös vaihtoon, ellei kilpeä pienellä väkivallalla kohtele(uutta ja vanhaa)

Jos päätyyyy vaihtamaan ne uudeman jakoset navat.
Vaihtoon eteen se olisi käsittääkseni helpompi juttu, ei muuta kun koko napa jarruineen vaihtoon. Mutta takana voikin olla isompi juttu. En muista että miten on satulan akselissa kiinni, mutta pahimmassa tapauksessa se on koko akselin vaihto :roll:
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

mun -84 aerossa taitaa olla jäähdytetyt edessä, mutta vain semmoset perus jäähdytetyt ei uritetut. voi kyllä olla että melkei 20vuoden aikana siellä on ollu vaikka minkä laista lautasta.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Mahtaako olla paras valinta laittaa uritetut levyt ---> palat kuluu kuinkapaljon nopeammin???
Täytyisi myös vaihtaa, mutta ensin pitäisi saada selville tuo kulumisjuttu.
Hintaeroa n.20€/kpl motonetissa.
9-5 2,3t Wagon `06
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Ette ole kyselleet noita uritettuja levyjä omiin autoihinne??? mitä mahtaa kustantaa kappaleelta? :lol: Vois olla pikku herkut autoon.
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

SP:en hinta vertailu vakio 900sen levyt reulu 223kr/ilmeisesti kpl
semmoset missä on jokunen ura sport levyt 2440kr/ilmeisesti 4kpl
ja vielä TAR-OX levyt jossa uria aika paljo (84-87 900 turbo 16v)
eteen 2746kr/pari, taakse 1686kr/pari

nuo sport levyt ois mun mieleen mutta jos autossas on satoja kilo watteja tehoo ni kannattaa ottaa TAR-OXit

Ja TAR-OXin palat 419kr/en tiiä oisko pari.
Ja ruotsin kruunun kurssi on tällä hetkellä 1kr=n.0,108€
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Vastaa Viestiin