Männät vs Sylinterikansi.
Männät vs Sylinterikansi.
Osaako joku kertoa suoraan millainen puristuksista tulisi kombinaatiolla - >
2,1 16v kansi + i8v männät?
2,1 16v kansi +i16v männät?
Kantena olisi tuo 2,1:sen vintti, mutta kellariksi pitäisi löytää vaihtoehto millä puristukset menisivät tuonne 10-11 hujakoille.
2,1 16v kansi + i8v männät?
2,1 16v kansi +i16v männät?
Kantena olisi tuo 2,1:sen vintti, mutta kellariksi pitäisi löytää vaihtoehto millä puristukset menisivät tuonne 10-11 hujakoille.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2045
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Männät vs Sylinterikansi.
Eikös noissa kaksilitraisissa ole samat männät oli sitten 8 tai 16 venttiilinen.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Männät vs Sylinterikansi.
Tulisi 91' ässään.
E85 käyttöön.
Mielestäni nuo 8i ja 16v ovat erilaisia männän kuopan suhteen.
E85 käyttöön.
Mielestäni nuo 8i ja 16v ovat erilaisia männän kuopan suhteen.
Re: Männät vs Sylinterikansi.
I8 männillä saat lisää puristuksia. Harmi kun tuo laskuri ei enää toimi, mikä oli linkattuna foorumille. Tässä jotain oljenkortta vanhoista keskusteluista. viewtopic.php?t=25016
viewtopic.php?f=11&t=128060
viewtopic.php?f=11&t=128060
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23999
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Männät vs Sylinterikansi.
tämmöinen taulukko löytyy foorumin hakutoiminnolla
motti , puristus, koko, laen kuoppa
b-turbo , 7,2:1 90x40 6,6x75
99petro ,7,2:1 90x40 6,6x75
b-74 ,8,75:1 90x40 1,9x75
b74- ,9,0:1 90x40 1,3x75
h ,9,5:1 90x40 0,4x68
hturbo ,8,5:1 90x40 2,65x75
900t16 ,9,0:1 90x40,3 4,7x75,3
9000t16 ,9,5:1 90x40,3 3,85x75,3
900/9000i16 10.0:1 90x40,3 1,0x75.3
motti , puristus, koko, laen kuoppa
b-turbo , 7,2:1 90x40 6,6x75
99petro ,7,2:1 90x40 6,6x75
b-74 ,8,75:1 90x40 1,9x75
b74- ,9,0:1 90x40 1,3x75
h ,9,5:1 90x40 0,4x68
hturbo ,8,5:1 90x40 2,65x75
900t16 ,9,0:1 90x40,3 4,7x75,3
9000t16 ,9,5:1 90x40,3 3,85x75,3
900/9000i16 10.0:1 90x40,3 1,0x75.3
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Männät vs Sylinterikansi.
No noilla pääsee vauhtiin.
Tarkoitus olisi puristukset saada tuonne 10-11 väliin.
Tuossa yksi tarina kertoi, että 8i alakerta voisi toimia tuolla 2,1:sen kannella ilman, että venttiilit saavat kipeää..
Tarkoitus olisi puristukset saada tuonne 10-11 väliin.
Tuossa yksi tarina kertoi, että 8i alakerta voisi toimia tuolla 2,1:sen kannella ilman, että venttiilit saavat kipeää..
Re: Männät vs Sylinterikansi.
Kunhan laitat jakopään kaikkineen 16-venttiilisestä. 8-vettiilisen alaratas on erilainen, kuin 16-venttiilisen. On kokeiltu... Muutaman kierroksen jälkeen pysähtyy venttiilin osuessa mäntään. Homma tosin kävi moottoriprojektissa, joka oli T16 ja sattui hyvä kampiakseli 8-venaisesta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Männät vs Sylinterikansi.
Niin tarkoitat jakopään kampuran hammasratasta?Mertmi kirjoitti: ↑To Loka 03, 2019 17:17Kunhan laitat jakopään kaikkineen 16-venttiilisestä. 8-vettiilisen alaratas on erilainen, kuin 16-venttiilisen. On kokeiltu... Muutaman kierroksen jälkeen pysähtyy venttiilin osuessa mäntään. Homma tosin kävi moottoriprojektissa, joka oli T16 ja sattui hyvä kampiakseli 8-venaisesta.
Re: Männät vs Sylinterikansi.
Juuri sitä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: Männät vs Sylinterikansi.
alapyörässä 1 hampaan heitto 8 ja 16v välillä
Re: Männät vs Sylinterikansi.
Juu.
Otan 8i:stä alakerran ja vanhasta jakopään kotelon.
Uudet hilppeet sisään ja päälle 2,1 16v kansi+imusarja.
Uusi kytkin.
Turbo on vielä kysymysmerkki. Huollatanko vai vaihdanko uuteen.
Otan 8i:stä alakerran ja vanhasta jakopään kotelon.
Uudet hilppeet sisään ja päälle 2,1 16v kansi+imusarja.
Uusi kytkin.
Turbo on vielä kysymysmerkki. Huollatanko vai vaihdanko uuteen.