900 "elektronisen sytytysjärjestelmän pääteaste"?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

900 "elektronisen sytytysjärjestelmän pääteaste"?

Viesti Kirjoittaja juuso »

eli missä tollanen pääteaste sijaitsee( auto on 900 -89)? tai mitä muuta laitetta APC "säätelee"/missä ne sijaitsee? :?:

pitäis vaan selvittää, että mistä multa on toi APC-boxsi irrotettu, kun ajattelin laittaa takasin kiinni.(ed. omistaja irroittanut)

jos joku on puuhaillut ton APC:n kanssa niin kaikki vinkit kelpaa.
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

uusissa varmaa eri paikassa mutta vanhassa 900 ne on:

ruisku boksi = apumiehen jalkotilan oikeassa reunassa varhoilun alla.

apc boksi = takapenkin alla vasemmassa reunassa.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

900aero-84 kirjoitti:uusissa varmaa eri paikassa mutta vanhassa 900 ne on:

ruisku boksi = apumiehen jalkotilan oikeassa reunassa varhoilun alla.

apc boksi = takapenkin alla vasemmassa reunassa.
Ruiskuboksi on ainakin omissani myös samassa paikassa, APC:tä ei itseltä löydy, mutta se löytyy konehuoneesta vasemman etupyörän edestä/päältä. Vuosimallia en tiedä koska se sinne muutti :)
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

joo APC-boxin paikan tiedän, mutta täytyy tarkistaa toi ruiskuboxi...
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

ei löytynyt tota ruiskuboxia..? :cry:
onko muita ehdotuksia, missä se vois olla?
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

ruiskuboksista

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

nyt huomasin tuon autosi mallin, eli siinähän on mekaaninen ruisku sisältäen määränjakajat jne. joku muu valaiskoon asiaan enemmän, itse kun en ole perehtynyt tuohon.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kerrottakoon, että 8-venttiilisessä ei ole ruiskuboksia, niinkuin näissä elektronisissa ruiskutusjärjestelmissä. Katalysaattorilla varustetuissa 8-venttiilisissä on tietääkseni muutama rele enemmän, kuin perus mallissa. 8-venttiilisten ruiskuhan on K-jetronic (Basic) tai K-jetronic lambda.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

juu

Viesti Kirjoittaja 900i »

itelläni on tuollainen k lambda malli painajainen vapari. mitkäs ne releet sit täs katti mallis on?mitä ne hoitelee?
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 900 "elektronisen sytytysjärjestelmän pääteaste&quo

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

juuso kirjoitti:eli missä tollanen pääteaste sijaitsee( auto on 900 -89)? tai mitä muuta laitetta APC "säätelee"/missä ne sijaitsee? :?:

pitäis vaan selvittää, että mistä multa on toi APC-boxsi irrotettu, kun ajattelin laittaa takasin kiinni.(ed. omistaja irroittanut)

jos joku on puuhaillut ton APC:n kanssa niin kaikki vinkit kelpaa.
Sytytyksen pääteaste sijaitsee vasemman etulokasuojan etupuolella ja sillä ei ole tietääkseni mitään tekemistä APC:n kanssa. APC-boksi taasen säätää ahtopainetta. Sen sijainnin muut ovatkin jo ylempänä kertoneet.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: juu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

900i kirjoitti:itelläni on tuollainen k lambda malli painajainen vapari. mitkäs ne releet sit täs katti mallis on?mitä ne hoitelee?
Ne säätävät polttoaineseosta pakoputkessa olevan lambda-anturin perusteella. Tätä toimintoahan ei perus k-jetistä löydy.
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

no nyt pitäis saada tietää seuraavaa:

kun APC-boxi otetaan autosta irti, niin mistä se on yleensä irrotettu? en nyt tarkoita että boxi otettais kirjaimellisesti irti, vaan että piuhoja katkastaan jostain...mutta mistä... :?: :?:

P.S. siinä vasemman etulokasuojan etupuolella on APC-boxi.
Zetorman
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: To Syys 11, 2003 11:54
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zetorman »

Mulla on 8 venttiilinen 900 Turbo, josta on APC- kytketty irti...

En tarkkaan muista, mut eiköhän se ole about silleen, et liitin irti ja sit säädetään se ns. "turbo-ruuvi" kohilleen ihan manuaalisesti... Mulla ainakin näillä säädöillä saa paineet ihan punaisen alueen loppuun asti et jonkin verran kannattaa kaasujalkaa varoa ettei riko konetta, kokemusta on lukuisien kärynneiden kannentiivisteiden ja sulaneiden venttiilien merkeissä... :lol:
Terveisin; A.N.

SAAB 9000, 900, 90, 99 ja 96 osia!!!!! Myös turbomoottoreita, vaihdelaatikkoja, korinosia ja kokonaisia autoja myytävänä. Esim SAAB 9000 CD 3,0 V6 1996 1500eur...
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

mutta mulla oli se liitin kiinni..? :?: :?:
Vastaa Viestiin