MY91 OG900 2.0i16V CE Valo

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
ahietalahti
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 14:48
Paikkakunta: Laihia, SF

MY91 OG900 2.0i16V CE Valo

Viesti Kirjoittaja ahietalahti »

Potilas otsikon mukainen kapistus. Juiskun pitäisi olla LH 2.4.1. Vilkuttelee CE valoa satunnaisesti, ajolleen toimii mainiosti. Kulutus ehkä korkeanlainen. Tuli minulle keittäneenä kansipaffivikaisena, yksi pytty uinut nesteessä kunnolla ja auto savutti raakasti ja tiestysti kävi kolmella.

Luin koodit ja sieltä tuli 12111 (lambda, laiha), 12112 (lambda, rikas) ja 12241 (viallinen suutin).

Swedishwrench sanoo että viallinen suutin koodin voi jättää huomioimaitta, mutta olisiko nuo kaks ekaa nyt sitten niin helppo ku lambda-anturi? Sehän on varmaan saanut kipeää kun pakoputkessa on mennyt muutakin kuin sitä mitä siellä pitää. Päästöjä ei ole mitattu, koska leima voimassa vielä pitkäääään.
Kaikenlaisia Saabbeja prutkuista timantteihin jo vuodesta 2010

Jäsen #5517
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23966
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: MY91 OG900 2.0i16V CE Valo

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ehkä kannattaa käyttää mittarin päässä ensin
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
KapteeniMahtava
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: Ma Loka 08, 2012 12:35
Paikkakunta: Kokkola

Re: MY91 OG900 2.0i16V CE Valo

Viesti Kirjoittaja KapteeniMahtava »

Lambdan voi mitata yleismittarilla. Itsellä oli samat koodit.
Saab 900i 2.1 16v Combi Coupe
BMW R100 scrämbleri - 79
BMW K1 -92
BMW K1300R
#8359
ahietalahti
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 14:48
Paikkakunta: Laihia, SF

Re: MY91 OG900 2.0i16V CE Valo

Viesti Kirjoittaja ahietalahti »

Päästöissä ei vikaa

Tk co 0,01% HC 9 o2 0,97%
Kierroksilla co 0,08% HC 11 o2 0,32% lambda 1.012
Kaikenlaisia Saabbeja prutkuista timantteihin jo vuodesta 2010

Jäsen #5517
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23966
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: MY91 OG900 2.0i16V CE Valo

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

no sit vikaa etsimään muualta :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
huttuded
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Syys 11, 2019 18:47
Paikkakunta: Kuopio

Re: MY91 OG900 2.0i16V CE Valo

Viesti Kirjoittaja huttuded »

Itsellä heitti noita koodeja viallisella ilmamassamittarilla. Aja kone lämpimäksi niin että kierrokset on käyneet +2000rpm, ota ilmamassamittari irti kaasuläppäkotelon pääsrä ja sammuta kone. 4s sammutuksen jälkeen IMMun sisällä olevien lankojen pitäisi hehkua.

Jos ne hehkuu niin varmaan voisi koittaa elvyttää sitä tarkoitukseen olevalla puhdistusaineella. Kannattaa tarkastaa myös alipaineletkut.
1991 900i 2,1l
ahietalahti
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 14:48
Paikkakunta: Laihia, SF

Re: MY91 OG900 2.0i16V CE Valo

Viesti Kirjoittaja ahietalahti »

Ilmamassamittarijuttua vois koittaa. Sehän on helppo!
Kaikenlaisia Saabbeja prutkuista timantteihin jo vuodesta 2010

Jäsen #5517
ahietalahti
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 14:48
Paikkakunta: Laihia, SF

Re: MY91 OG900 2.0i16V CE Valo

Viesti Kirjoittaja ahietalahti »

Kyllä sinne immuun hehkuva lanka hetkeksi tuli. Puhaltelin sitten reippaasti kliineriä sinne. Saa nähdä. Bensasuodatin oli myös karu. Sen vaihdoin myös. Ehkä kulku parani ihan aavistuksen. Ei ainakaan vielä ole tullut valoa...
Kaikenlaisia Saabbeja prutkuista timantteihin jo vuodesta 2010

Jäsen #5517
Vastaa Viestiin