MY91 OG900 2.0i16V CE Valo

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
ahietalahti
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 14:48
Paikkakunta: Laihia, SF

MY91 OG900 2.0i16V CE Valo

Viesti Kirjoittaja ahietalahti »

Potilas otsikon mukainen kapistus. Juiskun pitäisi olla LH 2.4.1. Vilkuttelee CE valoa satunnaisesti, ajolleen toimii mainiosti. Kulutus ehkä korkeanlainen. Tuli minulle keittäneenä kansipaffivikaisena, yksi pytty uinut nesteessä kunnolla ja auto savutti raakasti ja tiestysti kävi kolmella.

Luin koodit ja sieltä tuli 12111 (lambda, laiha), 12112 (lambda, rikas) ja 12241 (viallinen suutin).

Swedishwrench sanoo että viallinen suutin koodin voi jättää huomioimaitta, mutta olisiko nuo kaks ekaa nyt sitten niin helppo ku lambda-anturi? Sehän on varmaan saanut kipeää kun pakoputkessa on mennyt muutakin kuin sitä mitä siellä pitää. Päästöjä ei ole mitattu, koska leima voimassa vielä pitkäääään.
9-3 SE 2.2 TiD '01 458tkm KA "Sargent" Stage 1

Jäsen #5517

Avatar
nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 19753
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: MY91 OG900 2.0i16V CE Valo

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ehkä kannattaa käyttää mittarin päässä ensin
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659

KapteeniMahtava
"Tuplakaasari"
Viestit: 81
Liittynyt: Ma Loka 08, 2012 12:35
Paikkakunta: Kokkola

Re: MY91 OG900 2.0i16V CE Valo

Viesti Kirjoittaja KapteeniMahtava »

Lambdan voi mitata yleismittarilla. Itsellä oli samat koodit.
9-3 SportCombi TTiD JC stg1 - 09
900 classic i16v -92
Ex. 9-3 SS BioPower JC stg1 -06
BMW R100 scrämbleri - 79
#8359

ahietalahti
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 14:48
Paikkakunta: Laihia, SF

Re: MY91 OG900 2.0i16V CE Valo

Viesti Kirjoittaja ahietalahti »

Päästöissä ei vikaa

Tk co 0,01% HC 9 o2 0,97%
Kierroksilla co 0,08% HC 11 o2 0,32% lambda 1.012
9-3 SE 2.2 TiD '01 458tkm KA "Sargent" Stage 1

Jäsen #5517

Avatar
nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 19753
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: MY91 OG900 2.0i16V CE Valo

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

no sit vikaa etsimään muualta :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659

Avatar
huttuded
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Ke Syys 11, 2019 18:47
Paikkakunta: Kuopio

Re: MY91 OG900 2.0i16V CE Valo

Viesti Kirjoittaja huttuded »

Itsellä heitti noita koodeja viallisella ilmamassamittarilla. Aja kone lämpimäksi niin että kierrokset on käyneet +2000rpm, ota ilmamassamittari irti kaasuläppäkotelon pääsrä ja sammuta kone. 4s sammutuksen jälkeen IMMun sisällä olevien lankojen pitäisi hehkua.

Jos ne hehkuu niin varmaan voisi koittaa elvyttää sitä tarkoitukseen olevalla puhdistusaineella. Kannattaa tarkastaa myös alipaineletkut.
1991 900i 2,1l

ahietalahti
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 14:48
Paikkakunta: Laihia, SF

Re: MY91 OG900 2.0i16V CE Valo

Viesti Kirjoittaja ahietalahti »

Ilmamassamittarijuttua vois koittaa. Sehän on helppo!
9-3 SE 2.2 TiD '01 458tkm KA "Sargent" Stage 1

Jäsen #5517

ahietalahti
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 14:48
Paikkakunta: Laihia, SF

Re: MY91 OG900 2.0i16V CE Valo

Viesti Kirjoittaja ahietalahti »

Kyllä sinne immuun hehkuva lanka hetkeksi tuli. Puhaltelin sitten reippaasti kliineriä sinne. Saa nähdä. Bensasuodatin oli myös karu. Sen vaihdoin myös. Ehkä kulku parani ihan aavistuksen. Ei ainakaan vielä ole tullut valoa...
9-3 SE 2.2 TiD '01 458tkm KA "Sargent" Stage 1

Jäsen #5517

Vastaa Viestiin