satku mettähallituksen puolelle

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

satku mettähallituksen puolelle

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

no niinhän siinä kävi että käytiin satkulla metsähallituksen puolella. ulkoisia vaurioita ei ole mutta kuskin puoleinen iskari on vissiin ottanut siipeensä on jumissa ja iskarin yläkiinnikepelti tullut ulospäin rengas hankaa kiinni tai sitten johtuu aluvanteen kieroutumisesta.

että se niistä liukkaista keleistä. no satku seisontaan ja remonttia tekemään. onneksi maanantaina tarttis viedä tuo kakkos kuljin konttorille jos siihen sais leiman niin pääsee kulkemaan.

voiko takanapa / taka-akseli vääntyä? mitä muuta huomioitavaa kannattaa ottaa selville kuhan kerkiän katselemaan vaurioita enemmän.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Mittaile vaikka ristimitta, kuhan ei ois nitkahtanut pahemmin...
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

joo sitä pitää tutkailla. löytyykö keneltäkään satkun "mittoja" tuolta alueelta. voi laittaa tulemaan nalleolut@luukku.com
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

taka- akseli

Viesti Kirjoittaja stara »

voihan persaus, kuivuus on kauhea vika, mutta ei se liukkauskaan...

Koititkos oikein tahallas miten ottaa sladii, vai sihteerikkö/ känny- kombinaatioko se pääsi yllättämään:)

joo se taka- akseli. mites olis ns. aurauksen tarkistus omavälinein, eli jos napa tai akseli antaa periksi niin mitta muuttuu., sit sama suoralla vanteella, jos vika onkin vain vanteessa.
jos taas ripustukset antaa periksi niin kait silloin mainittu ristimittaus esim teleskooppimaisella kepillä tai mitalla jostain sopivista kiintopisteistä.
Etupää kantsii sit säädättää pystykulmat, jos se on saanut siipeensä , meinaan vaikuttanee ajo-ominaisuuksiin ja renkaan kulumiseen.
mulla takavuosina kans pikkasen kävi etupää ojassa vaan, mutta säätöpaloja olivat saabilla panneet runsaasti.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

siis itsessähän ei ikinä ole mitään vikaa............. vauhtia 60 ja hep peräluisuun ja perä edellä ojaan . tänään kävin katsomassa paikkaa niin n.1,5x auton mitta oltiin pyörähdetty eli ei kauhean paljon.

mie luulen että selviän urakasta uusilla iskareilla ja jousilla elle ristimitat rupea heittelemään. iskari on ainakin paskana.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

no niin auton alla käyty mittaamassa ja lopputulos takaakseli sivussa 4cm.

noh ainoana vauriona löydettiin iskari ja panhard-tangon yläkiinnike solmussa eli kiinnikkeen oikasulla ja uusilla takaiskareilla luulen selviäväni. koska takaakselihan ei ole mistään muualta suoraan runkoon kytkettynä oikeastaan kuin tuosta yläkiinnikkeestä kaikkialla muualla on paksut kumit jotka joustaa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Puistokemisti
"Hirsch"
Viestit: 801
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Puistokemisti »

Missäs päin kävit luontoa tervehtimässä?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

vainikkalantiellä 1,5 km koti ovelle...


100m jäätä muuten sulaa 35km... vi..........aaaaaaaa
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin