satku mettähallituksen puolelle
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24639
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
satku mettähallituksen puolelle
no niinhän siinä kävi että käytiin satkulla metsähallituksen puolella. ulkoisia vaurioita ei ole mutta kuskin puoleinen iskari on vissiin ottanut siipeensä on jumissa ja iskarin yläkiinnikepelti tullut ulospäin rengas hankaa kiinni tai sitten johtuu aluvanteen kieroutumisesta.
että se niistä liukkaista keleistä. no satku seisontaan ja remonttia tekemään. onneksi maanantaina tarttis viedä tuo kakkos kuljin konttorille jos siihen sais leiman niin pääsee kulkemaan.
voiko takanapa / taka-akseli vääntyä? mitä muuta huomioitavaa kannattaa ottaa selville kuhan kerkiän katselemaan vaurioita enemmän.
että se niistä liukkaista keleistä. no satku seisontaan ja remonttia tekemään. onneksi maanantaina tarttis viedä tuo kakkos kuljin konttorille jos siihen sais leiman niin pääsee kulkemaan.
voiko takanapa / taka-akseli vääntyä? mitä muuta huomioitavaa kannattaa ottaa selville kuhan kerkiän katselemaan vaurioita enemmän.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24639
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
joo sitä pitää tutkailla. löytyykö keneltäkään satkun "mittoja" tuolta alueelta. voi laittaa tulemaan nalleolut@luukku.com
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
taka- akseli
voihan persaus, kuivuus on kauhea vika, mutta ei se liukkauskaan...
Koititkos oikein tahallas miten ottaa sladii, vai sihteerikkö/ känny- kombinaatioko se pääsi yllättämään:)
joo se taka- akseli. mites olis ns. aurauksen tarkistus omavälinein, eli jos napa tai akseli antaa periksi niin mitta muuttuu., sit sama suoralla vanteella, jos vika onkin vain vanteessa.
jos taas ripustukset antaa periksi niin kait silloin mainittu ristimittaus esim teleskooppimaisella kepillä tai mitalla jostain sopivista kiintopisteistä.
Etupää kantsii sit säädättää pystykulmat, jos se on saanut siipeensä , meinaan vaikuttanee ajo-ominaisuuksiin ja renkaan kulumiseen.
mulla takavuosina kans pikkasen kävi etupää ojassa vaan, mutta säätöpaloja olivat saabilla panneet runsaasti.
Koititkos oikein tahallas miten ottaa sladii, vai sihteerikkö/ känny- kombinaatioko se pääsi yllättämään:)
joo se taka- akseli. mites olis ns. aurauksen tarkistus omavälinein, eli jos napa tai akseli antaa periksi niin mitta muuttuu., sit sama suoralla vanteella, jos vika onkin vain vanteessa.
jos taas ripustukset antaa periksi niin kait silloin mainittu ristimittaus esim teleskooppimaisella kepillä tai mitalla jostain sopivista kiintopisteistä.
Etupää kantsii sit säädättää pystykulmat, jos se on saanut siipeensä , meinaan vaikuttanee ajo-ominaisuuksiin ja renkaan kulumiseen.
mulla takavuosina kans pikkasen kävi etupää ojassa vaan, mutta säätöpaloja olivat saabilla panneet runsaasti.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24639
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
siis itsessähän ei ikinä ole mitään vikaa............. vauhtia 60 ja hep peräluisuun ja perä edellä ojaan . tänään kävin katsomassa paikkaa niin n.1,5x auton mitta oltiin pyörähdetty eli ei kauhean paljon.
mie luulen että selviän urakasta uusilla iskareilla ja jousilla elle ristimitat rupea heittelemään. iskari on ainakin paskana.
mie luulen että selviän urakasta uusilla iskareilla ja jousilla elle ristimitat rupea heittelemään. iskari on ainakin paskana.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24639
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
no niin auton alla käyty mittaamassa ja lopputulos takaakseli sivussa 4cm.
noh ainoana vauriona löydettiin iskari ja panhard-tangon yläkiinnike solmussa eli kiinnikkeen oikasulla ja uusilla takaiskareilla luulen selviäväni. koska takaakselihan ei ole mistään muualta suoraan runkoon kytkettynä oikeastaan kuin tuosta yläkiinnikkeestä kaikkialla muualla on paksut kumit jotka joustaa.
noh ainoana vauriona löydettiin iskari ja panhard-tangon yläkiinnike solmussa eli kiinnikkeen oikasulla ja uusilla takaiskareilla luulen selviäväni. koska takaakselihan ei ole mistään muualta suoraan runkoon kytkettynä oikeastaan kuin tuosta yläkiinnikkeestä kaikkialla muualla on paksut kumit jotka joustaa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hirsch"
- Viestit: 801
- Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
- Paikkakunta: Lappeenranta