Voi saabistia ja riehaantunutta sairautta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Voi saabistia ja riehaantunutta sairautta

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Nyt on piru irti tämän hullun päässä, en tiedä miten seuraavan asian toteutan, mutta se on tehtävä.

Tuo '77 GL on nyt purettu lähestulkoon atomeiksi, eli peltiä on enää kiinni pellissä, ja tarkka tutkiminen ja kauniin maalin kiilto sai aikaan erään kaverini kanssa ajatuksen... Tehdään siitä vielä auto, mutta hieman erilainen.

Elikäs nyt on tarkoitus tuo tyhjennetty kori hitsata, paikkamaalata, ruostesuojata jne. Sitten alkaa suunnittelemaan auton rakennusta, tosin erilaiseksi kuin mikä se oli minulle tullessaan, eli täysin uusi sisusta, ulkonäkömuutoksia valolaitteiden ja puskureiden suhteen, konehuoneeseen joku pirteämpi rempattu b-kone jne.

Eli nyt myyn osat jotka olen purkanut ja korjaan rahoilla luottopelin, sitten hitsailen, keräilen erikoisempia ja erimallisia osasia, väsäilen, säädän ja ehkä seuraavana kesänä on jo jotain ajettavaa saatu tuosta aikaiseksi, ehkä toiveajattelua mutta toivon että ei. En yksinkertaisesti raaski luopua tuosta korista, koska se on erinomainen, ei lommoja, ei mahdottomia ruosteita, kun tarkemmin katsoo, ei kolaroitu jne, ja sillä on perkele jo tunnearvoakin mulle

Miten moinen kori kannattaisi säilöä, jos projekti ei heti alakaan? ruosteet suojaan ja öljytä? :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ja muovi alle!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Luonnollisesti muovi, olimpas ajattelematon :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

voi pahus lefa, tässähän oikein liikuttuu kun tuollaisia ideoita heität. hienoa että haluat säästää klasissisen ja hyvinsäilyneen korin! varmasti ansaitsee vielä kilometrejä tien päällä!
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Pitkään tuo on harmittanut, että ei ole tullut projektia aloitettua ja kaikenpäälle eräs tuttava, joka on toyota-miehiä sanoi, että kannattaisi vielä tehdä, ja että sääli että hävitän korin..

Eihän tuota perkele voi mihinkään romuun laittaa, etulokari, helmat, takaluukunpohja, vetaritunnelit ja kuskinoven maalaus, siinä on korin viat, paperitkin on kunnossa ja tuossa pöydällä vieressä.

edit: Kertokaahan, kun mulla ei ole kunnon tallia, eikä korkeata tallia muutenkaan, mitenkäs saisin korin tasaisella pihalla noin 1m korkeuteen maasta, jotta olisi ergonomisempaa tuo korjailu..

edit2: nyt on visio valmis, kori tulee säilyttämään nykyisen värinsä, tosin pitää maalata ovi uusiksi, kuten myös takaluukun reuna, etulokari vaihtaa ja maalata, haluaisin automaatin ja sisusta saisi olla nahkaa tai plyysiä, vaikuttaa melko kalliilta, mutta elämä on :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Vastaa Viestiin