Eli ysikympissä öljynpaineen nousu kestää etenkin kylmäkäynnistyksessä aika pitkään. Samaten jos auto seisoo pidempään esim. Prismassa käynnin ajan (tunti+) öljynpainevalo palaa hetken. Ennen öljynpainevalo sammui heti käynnistyksessä mutta nykyään palaa aina pari sekuntia ja kone pitää sen ajan ikävää ääntä.
Vika alkoi kun kerran vaihdoin öljyt jolloin paineen nousussa toki kestää hetki mutta sen jälkeen joka kerta tuntuu kuin suodatin olisi käynnistäessä tyhjä.
Olen kokeillut toista öljymerkkiä joka auttoi vähän ja valo sammui hieman nopeammin mutta palaa silti pitkään.
Mistä voisi olla kyse? Tukos jossakin? Missä? Yleensä öljyjen vaihto tekee autolle hyvää mutta ei näemmä aina
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
paineet sietäs vaan mitata
hydr liikkeestä nippa letkua ja mittari kandee ottaa se jölykello mukaan tulkiksi
sit vaan kone tulille ja kot kot videota peliin
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Oikea öljynpaineongelma se melkosen varmasti on. Omassa toisen merkkisessä oli vastaavaa ongelmaa, joka tosin vaan paheni vuosien mittaan. Ei auttanut kuin uusi öljypumppu. Vanhasta joku mäntä jumitti. Kun konetta vähän kierrätti yli tyhjäkäynnin niin alkoi työntää painettakin ja sammui valo. Ääni oli myöskin paha mekaanisen laahaava sen vähän aikaa. Moottorin purin sitten ja männissä kiinnileikkautumisen jälkiä. Eli pelasta hyvissä ajoin. Hapuilevaa veikkailua: suodatintyyppi, öljynvaihdossa ”huuhtoutunut” jotain liejua imusihtiin/pidemmälle, ja vasta vähän öljyn notketessa virtais paremmin… Ei mitään kunnollisia veikkauksia/tietoa
öljynvaihdossa ”huuhtoutunut” jotain liejua imusihtiin/pidemmälle
Jos uusi öljy oli sitten liian "laadukasta" ja pudistanut liikaa. Muistaakseni oli Motox --> Mobil Synteettisiä molemmat.
Selailin vähän lisää: Voisikohan öljynpaineen rajoitinventtiili olla osittain jumiutunut auki päästäen paineet harakoille
minun kohdalla kun paineenrajoitinventtiili on jumitellut, niin ei siihen ole auttanut kuin avaaminen. Mitään ylimääräistä en koskaan kuitenkaan ole sieltä löytänyt eikä venttiilin männässäkään ole ollut jälkiä.
öljynvaihdossa ”huuhtoutunut” jotain liejua imusihtiin/pidemmälle
Jos uusi öljy oli sitten liian "laadukasta" ja pudistanut liikaa. Muistaakseni oli Motox --> Mobil Synteettisiä molemmat.
Selailin vähän lisää: Voisikohan öljynpaineen rajoitinventtiili olla osittain jumiutunut auki päästäen paineet harakoille
Tämä oli muuten varmaan juuri se kyseinen mäntä, mikä siinä bmw:n öljypumpussakin jumitti. Eli aika vahva veikkaus tälle.
Itselläni paloi öljynpaine kun kannentiiviste hajosi ja vuoti siitä tiivisteen kuparisesta öljyreijästä painetta pois.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saab 900 Turbo 8 sedan -87 Saab 99 -84 Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
joko on paineita mittailtu?
missäs siinä keulassa missä on jölypumpun rattaat on se paineen rajoitusvena?
ehkä katsoisin koneen kupeesta
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,