Tekniikan vaihto?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
habasaab
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Tekniikan vaihto?

Viesti Kirjoittaja habasaab »

Moro. Nyt on turbosaab projekti alla eli tekniikan vaihto 900t 84 vuotisesta 900 86 vuotiseen ruisku saabiin. Mitä osia pitää vaihtaa koneen, vaihdelaatikon ja kytkimen ohella? Tietääkseni jarrut ovat samat? keneltä saa dokumentit jotta konttorilla ollaan tyytyväisiä...
Kiitoksia jo etukäteen vastauksistanne..
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

iskarit pitäisi vaihtaa kaasuiksi, mutta en nää siihen mitään perusteita kun tarbo saabiin ei niitä vaadita....

bensapumpun rele toimii turbossa kierrosten rajoittimena.

Pertti.Saarisalmi@saab.com
tuolta minä sain ilmaiseksi todistuksen että vanhempi moottori täyttää uudemmalta vaaditut päästönormit.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Vaihdelaatikkohan on sama, eli ei tarvi vaihtaa välttämättä. Ensiövälitystähän voi kyllä muuttaa jos ei miellytä. Mutta kestävyydessä ei (valitettavasti ;) ole turboissa olevilla laatikoilla sen parempaa tarjottavaa. Kytkin on kyllä turbossa järeämpi.
Jarrut on samat. Ruiskussa on muutama osa erilainen (mutta oletan kuitenkin että vaihdat koko koneen ruiskuineen päivineen), kylläkin mm. bensapumppu, ruiskun putket ja suuttimet ovat samat.

Oliskohan tästä iloa? http://www.saabismionsairaus.net/tietop ... distus.gif
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

eivät ole muuten ruiskunputket samat...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

mikkoimp kirjoitti:eivät ole muuten ruiskunputket samat...
Ihanko varmasti? Mitä eroa?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

tai kyllä ne sopivat liittimien puolesta mutta putket eivät muuten istu koska määräjakajan lähdöt eri paikoissa, törröttävät ainakin minun silmääni ikävästi :wink:
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tuohan on vain estetiikkaa. ;) Voihan niitä lämmön avulla koittaa taivutellakkin. Itselläni oli yhdessä t8:ssa aika kirjava sekoitus putkia. Ihan hyvin toimi teknisesti. :)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

estetiikkaahan se, mutta, auton kauneus alkaa mielestäni kun konepellin avaa 8)

nytkin ajattelin että en mittään tee tuolle T8:lle, vain ajan, mutta kyllä nyt jo on niin paljon tullut siistittyä, erityisesti repsottanutta konehuonetta, vahailtu pari kertaa ja nyt seuraavaksi nostan koneen pois vaihdan laakerit renkaat ja tiivisteet ja toisen laatikon.......

tätä saabismi tuottaa :wink:


edit: taitaa jäädä koittamiseksi tuo taivuttelu, eivät tahdo notkistua edes lämmöllä noin vanhat..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ei niitä ruiskun putkia kannata murjoa. Menee vaan poikki ja loppuu se ajelu siihen asti, kunnes saa varaosan...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin