Tekniikan vaihto?
Tekniikan vaihto?
Moro. Nyt on turbosaab projekti alla eli tekniikan vaihto 900t 84 vuotisesta 900 86 vuotiseen ruisku saabiin. Mitä osia pitää vaihtaa koneen, vaihdelaatikon ja kytkimen ohella? Tietääkseni jarrut ovat samat? keneltä saa dokumentit jotta konttorilla ollaan tyytyväisiä...
Kiitoksia jo etukäteen vastauksistanne..
Kiitoksia jo etukäteen vastauksistanne..
iskarit pitäisi vaihtaa kaasuiksi, mutta en nää siihen mitään perusteita kun tarbo saabiin ei niitä vaadita....
bensapumpun rele toimii turbossa kierrosten rajoittimena.
Pertti.Saarisalmi@saab.com
tuolta minä sain ilmaiseksi todistuksen että vanhempi moottori täyttää uudemmalta vaaditut päästönormit.
bensapumpun rele toimii turbossa kierrosten rajoittimena.
Pertti.Saarisalmi@saab.com
tuolta minä sain ilmaiseksi todistuksen että vanhempi moottori täyttää uudemmalta vaaditut päästönormit.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Vaihdelaatikkohan on sama, eli ei tarvi vaihtaa välttämättä. Ensiövälitystähän voi kyllä muuttaa jos ei miellytä. Mutta kestävyydessä ei (valitettavasti
ole turboissa olevilla laatikoilla sen parempaa tarjottavaa. Kytkin on kyllä turbossa järeämpi.
Jarrut on samat. Ruiskussa on muutama osa erilainen (mutta oletan kuitenkin että vaihdat koko koneen ruiskuineen päivineen), kylläkin mm. bensapumppu, ruiskun putket ja suuttimet ovat samat.
Oliskohan tästä iloa? http://www.saabismionsairaus.net/tietop ... distus.gif

Jarrut on samat. Ruiskussa on muutama osa erilainen (mutta oletan kuitenkin että vaihdat koko koneen ruiskuineen päivineen), kylläkin mm. bensapumppu, ruiskun putket ja suuttimet ovat samat.
Oliskohan tästä iloa? http://www.saabismionsairaus.net/tietop ... distus.gif
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
estetiikkaahan se, mutta, auton kauneus alkaa mielestäni kun konepellin avaa 
nytkin ajattelin että en mittään tee tuolle T8:lle, vain ajan, mutta kyllä nyt jo on niin paljon tullut siistittyä, erityisesti repsottanutta konehuonetta, vahailtu pari kertaa ja nyt seuraavaksi nostan koneen pois vaihdan laakerit renkaat ja tiivisteet ja toisen laatikon.......
tätä saabismi tuottaa
edit: taitaa jäädä koittamiseksi tuo taivuttelu, eivät tahdo notkistua edes lämmöllä noin vanhat..

nytkin ajattelin että en mittään tee tuolle T8:lle, vain ajan, mutta kyllä nyt jo on niin paljon tullut siistittyä, erityisesti repsottanutta konehuonetta, vahailtu pari kertaa ja nyt seuraavaksi nostan koneen pois vaihdan laakerit renkaat ja tiivisteet ja toisen laatikon.......
tätä saabismi tuottaa

edit: taitaa jäädä koittamiseksi tuo taivuttelu, eivät tahdo notkistua edes lämmöllä noin vanhat..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Ei niitä ruiskun putkia kannata murjoa. Menee vaan poikki ja loppuu se ajelu siihen asti, kunnes saa varaosan...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01