Kertokaas että millaisia aikoja ootte menny 900 Turbolla? Mikä on ollut loppunopeus? Entä mitä muutoksia konepuolelle ja hevosvoimat.
Aattelin tässä kesän aikana mennä vähän kiihdyttelemään ja pitäis vähä tietää etukäteen että mitäs aikoja muut on ajanu ettei aivan nolostu
No, 0-160 km/h olen kiihdytellyt aikaan 13.6 sekuntia, eli sen pitäisi melko tarkkaan vastata varttimailia (oikeansuuntainen loppunopeus) kun otetaan huomioon auton paino, teho ja vääntö.
Mulla siis OG 900 CC, jossa 260 hv ja 415 Nm +jotain (dynossa cooleri ei saanut tarpeeksi ilmavirtaa, tehoa siis todellisuudessa hieman enemmän)
TurboJanne joka ohittaa turbojanne (tm)
------------------------------------------------------------
Motto: Älä ota turhia paineita, ota ahtopaineita!
Zebe kirjoitti:Dynamometrissä tulee kummatkin arvot esille, rengasteho ja moottoriteho. Rengasteho on pienempi koska voimansiirrosta yms tulee tehohäviötä.
Vaparifilsua ei edelleenkään lasketa virittämiseksi.
ööö koskas mä oisin väittänyt että se lasketaan viri osaks
mitenköhän paljo bemareis tulee hävikkii tai yleensäkkin takavetosis autois?
Daword kirjoitti:
ööö koskas mä oisin väittänyt että se lasketaan viri osaks
kaverilla on tommonen vm88 ic T8 ainut viri on vapari ja dynossa mitattu 153hv? vääntö 243nm
onko vapari sitten.. mikä osa? perus osa ei voi olla koska kuiteski parantaa hengittävyyttä...
ja tarkemmin aatelleen niin eikös se ihan pienikin viri oo virittämistä? eli vapari hyötyy tai ei on meidän valtiossamme lähes toistuvasti tunnustettu jonkin asteen viri osaksi... miksi lähteä muuttamaan sitä nyt?
yleisesti ottaen joissakin turboissa kuten nissan 200 kun heitti orkkiksen pois ja caparin tilalle niin erohan oli selvä. johtuen osittain alkuperäisen suodattimen tukkoisuudesta. tietysti jos T8 saapis on jo ennestään hyvin virtaava niin silloin hyöty lähes olematon.
kuulostaa ihan realistisilta nuo varttimailiajat oglle...
itellä meni hiukan piristelty 2.3cdta tonnari 15.6772 että hyvin noihin lukemiin pitäs kait päästä 2-litrasella turbo-16 og:lla, hiukan voi joutua piristelemään, mutta noille nurkille.. luulisin.. siis jos veto onnistuu edes jotenkin.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
turkkaki kirjoitti:kuulostaa ihan realistisilta nuo varttimailiajat oglle...
itellä meni hiukan piristelty 2.3cdta tonnari 15.6772 että hyvin noihin lukemiin pitäs kait päästä 2-litrasella turbo-16 og:lla, hiukan voi joutua piristelemään, mutta noille nurkille.. luulisin.. siis jos veto onnistuu edes jotenkin.
viimetalvella tein omat ennätykseni bmw 520 ei mennyt ku 15s että repikää siittä...
eli pihasta lähdön jälkeen ei mennyt ku 15sekunttia niin sain vedettyy kadun pääs olevan mutkan suoraks ja hurautin suoriks naapurin komian orapihlaja puskan läpi takapihan puolelle... onneks se ukon lumi puhallin säily ehjänä..sattu oleen sekin siinä tiellä saakeli. oppisivat pitään tavaroitaan sivus!
Voitha sää Daword tunkea siihen teekasiisi sen vaparifilsun, mutta voin lyödä vaikka vetoa että et huomaa mitään eroa. Suosittelen ns. oikeaa viritystä ja jättää pelleilemättä joidenkin vaparifilsujen yms rojujen kanssa. Eli bensaa, ilmaa ja virtauksia pelkistettynä.
viimetalvella tein omat ennätykseni bmw 520 ei mennyt ku 15s että repikää siittä...
eli pihasta lähdön jälkeen ei mennyt ku 15sekunttia niin sain vedettyy kadun pääs olevan mutkan suoraks ja hurautin suoriks naapurin komian orapihlaja puskan läpi takapihan puolelle... onneks se ukon lumi puhallin säily ehjänä..sattu oleen sekin siinä tiellä saakeli. oppisivat pitään tavaroitaan sivus!
Eh, mihin sitä Turbovoimaa enää tarvitaan, jos tuo onnistuu jo vajaastihengittävällä bemarilla?