Noppa käynnistyy kylmänä huonosti.......

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Aaviita
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 18:31
Paikkakunta: 33310

Noppa käynnistyy kylmänä huonosti.......

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

Lähtee käyntiin kahdella tai kolmella ja jonkun aikaa käytyään sillai, lähtee kaikilla neljällä ja lykkää öljysavut pakoputkesta. Lämmöt ajaessa normaalit ja kulkee muuten hyvin. Lämmetessä ei lykkää savua. Voisiko johtua huonoista venttiilien ohjurienkumeista, että päästää öljyä männän päälle pitempään seistessä? Kertokaapa joku viisas 8O
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kah ku siinä ei ole ohjurikumeja.......
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Aaviita
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 18:31
Paikkakunta: 33310

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

Höh, ei sitten. Luulin jo pääseväni helpolla. Mutta ei tuo vika kyllä oikein kansipahvivialtakaan vaikuta. Kiitos kuitenkin.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Pelkäänpä pahoin , et kansipahvi kaput. Oli nimittäin samat oireet mulla satkussa aikoinaan.
Aaviita
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 18:31
Paikkakunta: 33310

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

Mut kun lämmöt kuitenkin normaalit, eikä vettä öljyn seassa eikä toisteppäinkään. Tarvii viedä korjaamolle. Ja just kun sain takapään kuntoon ja noppa toimi muutaman päivän ihan ok.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Jep samoin mulla lämmöt normaalit ja puhtaat nesteet , mut kylmänä kävi kolmella , sit rupes kupliin paisunta säiliössä katoppas sitä , kun sammuttaa moottorin kupli sittenkin.
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

Starttaa kylmänä niin, että kone käy pari sekuntia. Sytytystulpat irti ja katso mikä niistä on märkä. Jos märkä kielen nokassa maistuu makealta :lol: niin sitähän se on, jäähdytysnestettä. Silloin vaihtoehtoja on kaksi, kansipahvi :P tai kansi halki :cry:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Aaviita
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 18:31
Paikkakunta: 33310

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

Oukej, kiitos. Kokeilen tuota.
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Jos joku tulppa on märkä, niin voit maistamisen sijaan myös näyttää sille sytkäriä. Selviää välittömästi, onko märkä bensasta vai glykolista...
#1970
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Kun auto on käynyt kolmella noin kymmenisen sekuntia, niin sammuta ja kokeile käsin mikä neljästä pakosarjan lähdöstä on kylmä.. siihen kylmänä olevaan keskittyy sitten jatkotutkimukset.




Niin joo, suosittelen sitten tekemään tämän kylmään moottoriin ettei käy kuten eräälle valitettavan tutulle poliisille eräänä iltana... säädettiin kaverin jokkisautoa ja aikamme rällättyämme pitkin ja poikin pihoja... taisi livetä hieman yleisen tienkin puolelle välillä, saapui poliisit pihaan ja rupesivat tenttaamaan että kukas se ajeli tuolla tiellä..

Kaikki sanoi että eipä olla ajeltu yleisellä tiellä.. toinen neropatti poliisi kokeilemaan että onko konepelti lämmin.. olihan se, joten piti avata pelti.. tämä järjen jättiläinen nappaa kaksin käsin pakosarjasta kiinni kokeillakseen onko se lämmin.. :lol:

Kyl muuten polliisisetällä kävi naama onnesta vaikka minkävärisenä... ja mekin tunnustimme käyttäneemme sitä autoa parkkipaikalla paikallaan.. :lol: :oops:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Kansi tai kansipahvi taitaa olla soromnoo. Ota aamusella tulpat pois kun kone on jäähtynyt ajoilta illan/yön mittaan, saattaa vettä roiskahtaa käsille aika nopsaan. Tosin sininen savu viittaisi öljyn palamiseen, mutta Saabin koneet harvemmin väljistyvät edes 500tkm kohdalla. Toki hyvällä tuurilla voi olla vika syttypuolella, tulpanjohtoja kannattaa vaihtaa jos on ylimääräisiä. Itsellä teki 'legendaariset' Bougicordin johdot oharit, reilun vuoden vanhat ja kaksi johdoista aivan p***unpäreinä, kaksi jäi irrotettaessa lapaseen (palaneet/kärvistyneet/vaikka mitä **tun ilmiöitä), nyt on paikalla tukevat (made in USA :? silikoni? )piuhat, tyhjäkäynti hyppäsi 750rpm->1100rpm piuhat vaihdettua, kai siellä oli jotain munillaan, tosin kaikki 4 pyttyä oli aina mukana.
Aaviita
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 18:31
Paikkakunta: 33310

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

Eipä löytynyt mitään noista mainitsemistanne oireista, tulpat kuivat, ei kupli paisuntasäiliössä, eikä muutakaan. Ainoa vika oli nuo Bougigordin johdot ja nekin on nyt vaihdettu. Nyt odottelua, että kone jäähtyy kunnolla ja sitten kokeileen miten käynnistyy. Kiitos vinkeistä, tarjoon kahvit, kun tavataan :D
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Hyvä juttu et ei sen vakavampaa, toivotaan et pelitää , ja kahvitarjous muistetaan :wink: :lol:
Aaviita
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 18:31
Paikkakunta: 33310

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

Nyt kymmenen tuntia levänneenä noppa lähti kymään ilman kakistelua. Ihmeellinen vaikutus noilla uusilla tulpanjohdoilla :D . Bougigordit roskissa.
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Hieno juttu. Onneksi ei pahempaa vikaa sitten ollut.
Vastaa Viestiin