
Noppa käynnistyy kylmänä huonosti.......
Noppa käynnistyy kylmänä huonosti.......
Lähtee käyntiin kahdella tai kolmella ja jonkun aikaa käytyään sillai, lähtee kaikilla neljällä ja lykkää öljysavut pakoputkesta. Lämmöt ajaessa normaalit ja kulkee muuten hyvin. Lämmetessä ei lykkää savua. Voisiko johtua huonoista venttiilien ohjurienkumeista, että päästää öljyä männän päälle pitempään seistessä? Kertokaapa joku viisas 

Kun auto on käynyt kolmella noin kymmenisen sekuntia, niin sammuta ja kokeile käsin mikä neljästä pakosarjan lähdöstä on kylmä.. siihen kylmänä olevaan keskittyy sitten jatkotutkimukset.
Niin joo, suosittelen sitten tekemään tämän kylmään moottoriin ettei käy kuten eräälle valitettavan tutulle poliisille eräänä iltana... säädettiin kaverin jokkisautoa ja aikamme rällättyämme pitkin ja poikin pihoja... taisi livetä hieman yleisen tienkin puolelle välillä, saapui poliisit pihaan ja rupesivat tenttaamaan että kukas se ajeli tuolla tiellä..
Kaikki sanoi että eipä olla ajeltu yleisellä tiellä.. toinen neropatti poliisi kokeilemaan että onko konepelti lämmin.. olihan se, joten piti avata pelti.. tämä järjen jättiläinen nappaa kaksin käsin pakosarjasta kiinni kokeillakseen onko se lämmin..
Kyl muuten polliisisetällä kävi naama onnesta vaikka minkävärisenä... ja mekin tunnustimme käyttäneemme sitä autoa parkkipaikalla paikallaan..

Niin joo, suosittelen sitten tekemään tämän kylmään moottoriin ettei käy kuten eräälle valitettavan tutulle poliisille eräänä iltana... säädettiin kaverin jokkisautoa ja aikamme rällättyämme pitkin ja poikin pihoja... taisi livetä hieman yleisen tienkin puolelle välillä, saapui poliisit pihaan ja rupesivat tenttaamaan että kukas se ajeli tuolla tiellä..
Kaikki sanoi että eipä olla ajeltu yleisellä tiellä.. toinen neropatti poliisi kokeilemaan että onko konepelti lämmin.. olihan se, joten piti avata pelti.. tämä järjen jättiläinen nappaa kaksin käsin pakosarjasta kiinni kokeillakseen onko se lämmin..

Kyl muuten polliisisetällä kävi naama onnesta vaikka minkävärisenä... ja mekin tunnustimme käyttäneemme sitä autoa parkkipaikalla paikallaan..


90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Kansi tai kansipahvi taitaa olla soromnoo. Ota aamusella tulpat pois kun kone on jäähtynyt ajoilta illan/yön mittaan, saattaa vettä roiskahtaa käsille aika nopsaan. Tosin sininen savu viittaisi öljyn palamiseen, mutta Saabin koneet harvemmin väljistyvät edes 500tkm kohdalla. Toki hyvällä tuurilla voi olla vika syttypuolella, tulpanjohtoja kannattaa vaihtaa jos on ylimääräisiä. Itsellä teki 'legendaariset' Bougicordin johdot oharit, reilun vuoden vanhat ja kaksi johdoista aivan p***unpäreinä, kaksi jäi irrotettaessa lapaseen (palaneet/kärvistyneet/vaikka mitä **tun ilmiöitä), nyt on paikalla tukevat (made in USA
silikoni? )piuhat, tyhjäkäynti hyppäsi 750rpm->1100rpm piuhat vaihdettua, kai siellä oli jotain munillaan, tosin kaikki 4 pyttyä oli aina mukana.

Eipä löytynyt mitään noista mainitsemistanne oireista, tulpat kuivat, ei kupli paisuntasäiliössä, eikä muutakaan. Ainoa vika oli nuo Bougigordin johdot ja nekin on nyt vaihdettu. Nyt odottelua, että kone jäähtyy kunnolla ja sitten kokeileen miten käynnistyy. Kiitos vinkeistä, tarjoon kahvit, kun tavataan 
