Kannenpulttien jälkikiristys??

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Krimis (t16lux)
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Pe Touko 14, 2004 14:31
Paikkakunta: Vantaa

Kannenpulttien jälkikiristys??

Viesti Kirjoittaja Krimis (t16lux) »

Vaihdoin tuossa juuri kansipahvin ja tuli tässä mieleen että mites muut on vetänyt tuon kannen pultit kiinni T16 koneessa jos käyttää vanhoja pultteja?? Eli päteekö samat momentit ja asteet kuin uusissa pulteissa? Eli tämä eka 60nm sitten 80nm kone käyntiin pultit auki, uudestaan 80nm ja sitten 90astetta??? vai menikö ihan mettään?
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Kansi asennetaan ja kiristetään momenttiin, sitten heti tuo 90 astetta.
sitten vaan kovaa ajoa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Nykyään ei jälkikiristetä. 60Nm -> 80Nm -> 90astetta ja se siitä. Näin ainaskin kirin 900S -92:n kannen tossa joku aika sitten.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Krimis (t16lux)
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Pe Touko 14, 2004 14:31
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Krimis (t16lux) »

mutta ainakin autodatan ohjeissa on että tuossa vanhassa pitäisi jälkikiristää mutta siina ei mainita että tehdäänkö se myös vanhoilla pulteilla... kun ilmeisesti kyseessä on kumminkin venyvät pultit niin tuntuu jotenkin oudolta se ohje... ja kestääkö noi vanhat pultit ihan oikeesti ton 90astetta 8O
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Uudet pultit kuulemma maksaa 17egeä... osta ne.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kannenpulttien jälkikiristys??

Viesti Kirjoittaja okaalto »

Krimis (t16lux) kirjoitti:Vaihdoin tuossa juuri kansipahvin ja tuli tässä mieleen että mites muut on vetänyt tuon kannen pultit kiinni T16 koneessa jos käyttää vanhoja pultteja?? Eli päteekö samat momentit ja asteet kuin uusissa pulteissa? Eli tämä eka 60nm sitten 80nm kone käyntiin pultit auki, uudestaan 80nm ja sitten 90astetta??? vai menikö ihan mettään?
Ei mulla oikeastaan mitään lisättävää varsinaisesti, mutta tuli vaan mieleen, että jos tehtäisiin jälkikiristys, niin kai se tehtäisiin kuitenkin pultti kerrallaan?
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Kannenpulttien jälkikiristys??

Viesti Kirjoittaja Jope »

okaalto kirjoitti:Ei mulla oikeastaan mitään lisättävää varsinaisesti, mutta tuli vaan mieleen, että jos tehtäisiin jälkikiristys, niin kai se tehtäisiin kuitenkin pultti kerrallaan?
Heh, tekis mieli näsäviisastella, mutta joo..

Pikkaisen löysäät ja sitten momenttiin, pultti kerrallaan.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Eikä hittolainen keksitä uusia metodeja.

Momenttiin ja 90 astetta, tai
tehkää tunkkienne kanssa kuis lystäätte, ei kannata sitten itkeä. :lol: :lol: :lol:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

juu, niinhän se on että jälkikiristys pultti kerrallaan auki, nomenttiin ja 90 astetta, tietysti siinä ympyrä järjestyksessä...

niin, ja pultit eivät ole venyviä...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

niin no ite tein näin... pultit momenttiin. auto käyntiin kunnes flekti huutaa. puolen tunnin jäähdytys ja sitten se 90 astetta... hyvin tuntuu pitävän... uudet pultit voi ostaa, ellei ole pihi... ite vedin vanhoilla...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

Auttaiskohan mullakin

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

tuo jälkikiristäminen?

Kun meinaan vuotaa vähän vettä 2. pyttyyn. Sen verran että kylmänä pätkii ja että tulppa on märkä. Samaten sitten vuotaa painetta jäähdytysjärjestelmää sinne tulee aina "ilmaa" (ei kuitenkaan oo ilmaa).
SAAB
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Auttaiskohan mullakin

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

kimmoisa kirjoitti:tuo jälkikiristäminen?

Kun meinaan vuotaa vähän vettä 2. pyttyyn. Sen verran että kylmänä pätkii ja että tulppa on märkä. Samaten sitten vuotaa painetta jäähdytysjärjestelmää sinne tulee aina "ilmaa" (ei kuitenkaan oo ilmaa).
Käyppä teettämässä pakokaasumittaus jäähdytysnesteestä(paisuntasäiliöstä)... Vaikuttais et kansikin vois olla halki.
Jälkikiristys ei tietysti maksa mitään... Kannattaa kokeilla...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja junnu »

Tuollaista tuumailin,että paljokohan se 90 astetta on momenteissa?Taitaa nousta yli kymmenen kilon?
puh.050-3748237
#3078
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja junnu »

Taitaa mennä 16 kiloon tai jopa yli?
puh.050-3748237
#3078
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

joo

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Joo se kansi on nyt työn alla!

Katotaan mitä mä teen sille.

Jos se on halki niin aattelin että hitsausta voi koettaa.
SAAB
Vastaa Viestiin