99 vs 900
99 vs 900
Auttakaa ihmistä, pitäisi syksyllä hankkia kakkosauto, ja muija haluaa mieluummin 99:n kun "se on niin sympaattinen", ja itse olen koittanut puhua 16v satkun puolesta. Ei auta perusteluissa hieman uudempi tekniikka, paremmat tilat eikä oletettavasti hieman parempi mahdollisuus saada hyväkuntoinen. Eikä tuo nainen edes ymmärrä käsijarrun päälle .
Eli mikä neuvoksi, vai suostuako taas 99:n omistajaksi?
Eli mikä neuvoksi, vai suostuako taas 99:n omistajaksi?
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo
ihana muija sulla tuplaysiä kehiin, varmista että saat viisivaihteisen, niin matka-ajo on pelkkää juhlaa, vaik on se muutenkin.
etsi (83-)84 vuoden malli niin säästyt katkojankärkien rassaamiselta (83 loppuvuoden autot on 84 mallivuotta ja kärjettömiä).
nimimerkillä +30tkm vuodessa ysiyseillä
mielenkiintoinen yksilö nettiautossa, ja vielä kaunis punainen väri ja vähän ajettu
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=384693
etsi (83-)84 vuoden malli niin säästyt katkojankärkien rassaamiselta (83 loppuvuoden autot on 84 mallivuotta ja kärjettömiä).
nimimerkillä +30tkm vuodessa ysiyseillä
mielenkiintoinen yksilö nettiautossa, ja vielä kaunis punainen väri ja vähän ajettu
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=384693
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Saattaa myöskin matkustamon äänieristyksessä ja ajomelun sisälle kantautumisessa olla eroja, 16V-satkussa sisällä on todennäköisesti hiljaisempaa. Tosin silti 99 saattaa maantiellä olla ilman tehostinta kivempi
Tuo ohjauksen keveyden/raskauden mahdollinen ongelmahan riippuu aika paljon kuinka paljon joutuu pientä parkkipaikkapyörittelyä harrastamaan. Sorapinnalla ja väljemmissä paikoissa ei haittaa, vaikka ei niin kevyesti ratti pyörisikään.
Jos tykkää sähkövikojen selvittelyistä, kuten kampiakselin asentotunnistin, ilmamassamittari, bensapumppu, niin sitten satku. Kaasariysiysistä ei löydy sellaisia vikoja.
Tuo ohjauksen keveyden/raskauden mahdollinen ongelmahan riippuu aika paljon kuinka paljon joutuu pientä parkkipaikkapyörittelyä harrastamaan. Sorapinnalla ja väljemmissä paikoissa ei haittaa, vaikka ei niin kevyesti ratti pyörisikään.
Jos tykkää sähkövikojen selvittelyistä, kuten kampiakselin asentotunnistin, ilmamassamittari, bensapumppu, niin sitten satku. Kaasariysiysistä ei löydy sellaisia vikoja.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Mutta 99:stä löytyy "juuttuva kurkkuinen ströömperi"....jus kirjoitti:Saattaa myöskin matkustamon äänieristyksessä ja ajomelun sisälle kantautumisessa olla eroja, 16V-satkussa sisällä on todennäköisesti hiljaisempaa. Tosin silti 99 saattaa maantiellä olla ilman tehostinta kivempi
Tuo ohjauksen keveyden/raskauden mahdollinen ongelmahan riippuu aika paljon kuinka paljon joutuu pientä parkkipaikkapyörittelyä harrastamaan. Sorapinnalla ja väljemmissä paikoissa ei haittaa, vaikka ei niin kevyesti ratti pyörisikään.
Jos tykkää sähkövikojen selvittelyistä, kuten kampiakselin asentotunnistin, ilmamassamittari, bensapumppu, niin sitten satku. Kaasariysiysistä ei löydy sellaisia vikoja.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Ja juuttuvakurkkuinen jaksaa lähteä aina pakkasesta riippumatta kun vaan vetää ryypyn päälle ja kääntää avaimesta. Riittää että virtaa on sen verran että vähän pyörähtää, ei tarvitse pitkää eikä vauhdikasta sahaamista.
On sitten kaasarin ja sytkän säädöistä kiinni kuinka tuolle ryypylle sitten löytyy optimiasento niin, ettei risteyksissä moottori huuda liikaa, ja silti löytyy vetoa nyökkimättä kiihdytyksissä. Lämpimänähän toki menee sujuvasti, mutta jos on pätkäajoa, ja aina kylmänä lähdöt, niin ryyppykäsitreeniä luvassa.
Tuo käsiryyppy + nyökkiminen voisi olla se, millä sähköruisku voittaa tässä vastakkainasettelussa.
On sitten kaasarin ja sytkän säädöistä kiinni kuinka tuolle ryypylle sitten löytyy optimiasento niin, ettei risteyksissä moottori huuda liikaa, ja silti löytyy vetoa nyökkimättä kiihdytyksissä. Lämpimänähän toki menee sujuvasti, mutta jos on pätkäajoa, ja aina kylmänä lähdöt, niin ryyppykäsitreeniä luvassa.
Tuo käsiryyppy + nyökkiminen voisi olla se, millä sähköruisku voittaa tässä vastakkainasettelussa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
En henkilökohtaisesti ole ikinä pitänyt siitä penkkien välissä
olevasta ryyppy kahvasta..!!
Ja yleensäkkin kaasari koneet olen jättänyt omaan arvoonsa.
Ruisku se olla pitää...
*ei sitten vedetä tästä herneitä nenään, kunhan höpisen*
olevasta ryyppy kahvasta..!!
Ja yleensäkkin kaasari koneet olen jättänyt omaan arvoonsa.
Ruisku se olla pitää...
*ei sitten vedetä tästä herneitä nenään, kunhan höpisen*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
99:n ryyppy onkin kojetaulussa vasemman käden ulottuvilla valonappulan vieressä. Minulla tosin on siinä kohdassa penkinlämmittimen säädin.9000CD23T kirjoitti:En henkilökohtaisesti ole ikinä pitänyt siitä penkkien välissä olevasta ryyppy kahvasta..!!
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
99EMS/Turbo taitaa olla harvinaista herkkua...!!!
olen kyllä ajanut 99 Combi Coupe EMS Turbo ( automaatti ) mikälie
malli mahtoi olla kyseessä...???
Mutta ei se kyllä oikein vakuuttanut minua...
Alla kuva autosta.
Nykyään olen tonnari kannassa ( ja pysyn )...
olen kyllä ajanut 99 Combi Coupe EMS Turbo ( automaatti ) mikälie
malli mahtoi olla kyseessä...???
Mutta ei se kyllä oikein vakuuttanut minua...
Alla kuva autosta.
Nykyään olen tonnari kannassa ( ja pysyn )...
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Tulenpa tänne sotkemaan, kun vaimo on ajanut nyt viittä Saabia päivittäisessä käytössään. Niistä kaksi on ollut 900:sta ja kolme 99:ä. Kaikista se on tykännyt, eikä tehostamattomasta ohjauksesta ole koskaan valittanut. Ryyppyä hän osaa käyttää jo ilmeisen hyvin.
Mutta sillä ei kai tässä tilanteessa ole merkitystä, onko se 99 vai 900, kunhan se on kunnossa. Bensaa kuluu b-koneissa enemmän, mutta ei se 7,5 litran maantiekulutus h-koneisella tupliksella ole vielä mitenkään paha. Ei ne meidän ruiskut ole yhtään vähemmällä kulkeneet.
Se, mikä on merkittävää, niin ysiysin saa huomattavasti näppärämmin sommiteltua parkkiruutuun. Satku on iso auto. Tai siis ainakin isompi, kuin tuplis. Sisältä eroa tuskin huomaa, mutta kontista kylläkin. Tupliksen vararengas kun tuppaa olemaan haitolla.
Mutta sillä ei kai tässä tilanteessa ole merkitystä, onko se 99 vai 900, kunhan se on kunnossa. Bensaa kuluu b-koneissa enemmän, mutta ei se 7,5 litran maantiekulutus h-koneisella tupliksella ole vielä mitenkään paha. Ei ne meidän ruiskut ole yhtään vähemmällä kulkeneet.
Se, mikä on merkittävää, niin ysiysin saa huomattavasti näppärämmin sommiteltua parkkiruutuun. Satku on iso auto. Tai siis ainakin isompi, kuin tuplis. Sisältä eroa tuskin huomaa, mutta kontista kylläkin. Tupliksen vararengas kun tuppaa olemaan haitolla.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Toi nyt saattuu olemaan ensimmäisen (tai toisen) vuoden ysisatanen, mutta ainahan näissä voi erehtyä9000CD23T kirjoitti:99EMS/Turbo taitaa olla harvinaista herkkua...!!!
olen kyllä ajanut 99 Combi Coupe EMS Turbo ( automaatti ) mikälie
malli mahtoi olla kyseessä...???
Mutta ei se kyllä oikein vakuuttanut minua...
Alla kuva autosta.
Nykyään olen tonnari kannassa ( ja pysyn )...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Mielestäni se oli tämä malli 5 ovisena.
Eikös näitä tehty vuoteen 1979 asti, ja EMS oli myös ohjelmistossa.
Ja siitä kun tällaistä käsittelin on jo kulunut yli 20vuotta aikaa.
Olin silloin aloittelemassa SAAB historiaani.
Eikös näitä tehty vuoteen 1979 asti, ja EMS oli myös ohjelmistossa.
Ja siitä kun tällaistä käsittelin on jo kulunut yli 20vuotta aikaa.
Olin silloin aloittelemassa SAAB historiaani.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#