Törkyhinta relestä, v*tuttaa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Petri Korhonen
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Touko 10, 2004 11:24

Törkyhinta relestä, v*tuttaa

Viesti Kirjoittaja Petri Korhonen »

Hei! Satkussani oli molemmat ajovalot pimentyneet ja pitkät ei menny päälle. Syy oli hajonnut rele. Satkuni vuosimalli on -87 ja releä ei ollut enää varastossa ja se jouduttiin tilaamaan. Koska minulla ei ole kokemusta relen hinnoista, niin hämmästyin kun kuulin sen hinnan. Voiko relen ohjehinta todellakin olla yli 70 euroa? Voin sanoa, että kyllä v*tuttaa kun luulin, että selviä vain sulakkeen vaihdolla. :twisted: Hmm, tuli mieleen että voisinko laittaa 99:n relen tähän satkuun? Mahtaako olla yhteensopiva?
Viimeksi muokannut Petri Korhonen, Ke Elo 31, 2005 23:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Anna mä arvaan, länsiautostako kysyit?

Halusivat käsijarruvaijerin suojakumista (sinne satulan päähän) 16e,
varaosatiskin äijäkin siinä jo hiukan repeili.

Ja kuinka ollakaan, kumi jäi tällä kertaa ostamatta :lol:
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Onkos se muovi kuorinen vai pelti kuorinen? Noita löytyy käytettynä tosi edullisesti.
Petri Korhonen
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Touko 10, 2004 11:24

..

Viesti Kirjoittaja Petri Korhonen »

Ei vaan paikallisesta Esso huoltamosta.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Just , mut niitä on kahden laisia muovi päällinen ja peltipäällinen ,tuo muovikuorinen maksaa siinä 60e paikkeilla tarvikkeena , eli on täysin mahdollista peltikuorinen on pikkuisen halvempi.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Ronska kirjoitti:Anna mä arvaan, länsiautostako kysyit?

Halusivat käsijarruvaijerin suojakumista (sinne satulan päähän) 16e,
varaosatiskin äijäkin siinä jo hiukan repeili.

Ja kuinka ollakaan, kumi jäi tällä kertaa ostamatta :lol:
Huh . . Olipas sillä hintaa , vieläkö tarviit sellaisen?
Petri Korhonen
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Touko 10, 2004 11:24

..

Viesti Kirjoittaja Petri Korhonen »

Reetu kirjoitti:Onkos se muovi kuorinen vai pelti kuorinen? Noita löytyy käytettynä tosi edullisesti.
Muistelisin että muovikuorinen. Käykö muuten 99 rele satkuun. Ja paljollako saisi täältä käytettynä. Ilkeäisinköhän mennä huoltamolle sanomaan että lähtettäisivät osan takaisin? Jopas on kyselyikä.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Jos se on muovikuorinen , niin siihen ei käy 99 .n rele , noita peltikuorisia releitä saa minulta 10e , muovikuorista 20e ,mut niitä ei ole nyt yhtään.
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja xjford »

multa saat releen ilmaiseksi jos asut turun seudulla ja tuut hakemaan. on varmaan kymmenen auton releet pöytälaatikossa :D
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Teeseitse-mies kokeilee tietysti ensin avata releen, ja käy tinakolvilla kaikki liitokset piirilevyltä läpi...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
HM
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 08:47
Paikkakunta: Peräpönkkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HM »

Purkaamoiltakin noita releitä tosiaan löytyy ja Mertmiä vahvistaen sen releen voi avata ja koettaa korjata itsekin. Pohjasta hieman sitä kuorta irroittelee liimoista ja vetää suojakuoren irti.

Juotoksia voi tarkistella, mutta aika usein noista releistä syöpyy ne kontaktipinnat kraaterille ja uuden pinnan tinaaminen on semmosta harakirihommaa että samaan vaivaan parilla kymppiä jostain hommaa ehjemmän suoraan tilalle.

Jos pitkät ei tahdo mennä päälle tai ne räppii vaihtaessa pois/päälle niin vikaa voi olla viiksen kotakteissakin. Eli jos releen vaihdon jälkeen oireilee niin tuossa voi olla vikaa. Sen pitkävaihto kontaktin voi tarkistaa, näkyy viiksen kuoresta ulos.

Jos ja kun avaat releen, muista kasatessa laittaa vaikka kontaktiliimaa sinne pohjaan että se mokkula on taas tiivis.
#2274
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

siitähän tämä og-saabien harrastaminen on juuri kiitollista, että suomen maa on purku-autoja täynnä. esim. AKE:n tilastojen mukaan vuosittain _joka päivä_ poistuu useampi og-saab rekisteristä. minäkin sorruin muutama vuosi sitten ostamaan saabiin uusia osia ja manailin, en silloin tiennyt mitään saab-kerhosta ja sen mahdollistamasta tukiverkostosta :). muistan juuri tuollaisen samanlaisen tapauksen jostain käsittämättömän hintaisesta releestä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

varaosia 87-88 satkuihin

http://tinyurl.com/7pzhn

ja pääsivu

http://www.varaosahaku.fi
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8094
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

releet

Viesti Kirjoittaja mestari »

panin itse viimevuonna 900 käsijarrutakana malliin sen muovikuorisen tilalle
peltikuorisen hyppyjohdoilla liitokset.
hyvin pelaa
Petri Korhonen
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Touko 10, 2004 11:24

..

Viesti Kirjoittaja Petri Korhonen »

Korjataanpas. Eli peltikuorinen rele se on sittenkin. Nyt huimaa vielä enemmän. :evil:
Vastaa Viestiin