
Törkyhinta relestä, v*tuttaa
-
- "Kaasari"
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ma Touko 10, 2004 11:24
Törkyhinta relestä, v*tuttaa
Hei! Satkussani oli molemmat ajovalot pimentyneet ja pitkät ei menny päälle. Syy oli hajonnut rele. Satkuni vuosimalli on -87 ja releä ei ollut enää varastossa ja se jouduttiin tilaamaan. Koska minulla ei ole kokemusta relen hinnoista, niin hämmästyin kun kuulin sen hinnan. Voiko relen ohjehinta todellakin olla yli 70 euroa? Voin sanoa, että kyllä v*tuttaa kun luulin, että selviä vain sulakkeen vaihdolla.
Hmm, tuli mieleen että voisinko laittaa 99:n relen tähän satkuun? Mahtaako olla yhteensopiva?

Viimeksi muokannut Petri Korhonen, Ke Elo 31, 2005 23:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ma Touko 10, 2004 11:24
..
Ei vaan paikallisesta Esso huoltamosta.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ma Touko 10, 2004 11:24
..
Muistelisin että muovikuorinen. Käykö muuten 99 rele satkuun. Ja paljollako saisi täältä käytettynä. Ilkeäisinköhän mennä huoltamolle sanomaan että lähtettäisivät osan takaisin? Jopas on kyselyikä.Reetu kirjoitti:Onkos se muovi kuorinen vai pelti kuorinen? Noita löytyy käytettynä tosi edullisesti.
Purkaamoiltakin noita releitä tosiaan löytyy ja Mertmiä vahvistaen sen releen voi avata ja koettaa korjata itsekin. Pohjasta hieman sitä kuorta irroittelee liimoista ja vetää suojakuoren irti.
Juotoksia voi tarkistella, mutta aika usein noista releistä syöpyy ne kontaktipinnat kraaterille ja uuden pinnan tinaaminen on semmosta harakirihommaa että samaan vaivaan parilla kymppiä jostain hommaa ehjemmän suoraan tilalle.
Jos pitkät ei tahdo mennä päälle tai ne räppii vaihtaessa pois/päälle niin vikaa voi olla viiksen kotakteissakin. Eli jos releen vaihdon jälkeen oireilee niin tuossa voi olla vikaa. Sen pitkävaihto kontaktin voi tarkistaa, näkyy viiksen kuoresta ulos.
Jos ja kun avaat releen, muista kasatessa laittaa vaikka kontaktiliimaa sinne pohjaan että se mokkula on taas tiivis.
Juotoksia voi tarkistella, mutta aika usein noista releistä syöpyy ne kontaktipinnat kraaterille ja uuden pinnan tinaaminen on semmosta harakirihommaa että samaan vaivaan parilla kymppiä jostain hommaa ehjemmän suoraan tilalle.
Jos pitkät ei tahdo mennä päälle tai ne räppii vaihtaessa pois/päälle niin vikaa voi olla viiksen kotakteissakin. Eli jos releen vaihdon jälkeen oireilee niin tuossa voi olla vikaa. Sen pitkävaihto kontaktin voi tarkistaa, näkyy viiksen kuoresta ulos.
Jos ja kun avaat releen, muista kasatessa laittaa vaikka kontaktiliimaa sinne pohjaan että se mokkula on taas tiivis.
#2274
siitähän tämä og-saabien harrastaminen on juuri kiitollista, että suomen maa on purku-autoja täynnä. esim. AKE:n tilastojen mukaan vuosittain _joka päivä_ poistuu useampi og-saab rekisteristä. minäkin sorruin muutama vuosi sitten ostamaan saabiin uusia osia ja manailin, en silloin tiennyt mitään saab-kerhosta ja sen mahdollistamasta tukiverkostosta
. muistan juuri tuollaisen samanlaisen tapauksen jostain käsittämättömän hintaisesta releestä.

Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Kaasari"
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ma Touko 10, 2004 11:24
..
Korjataanpas. Eli peltikuorinen rele se on sittenkin. Nyt huimaa vielä enemmän. 
