900i -84 / Ruostekorjaajaa?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

900i -84 / Ruostekorjaajaa?

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Lauantaina kävi vanhus katsastussedällä. Muuta huomautettavaa ei löytynyt, mutta takapään tunkinkorvien seutuvilla on oikein kunnolla sulanut peltiä pois. Pystyisikö kukaan suosittelemaan halpaa & hyvää ruostekorjaajaa, jopa ehkä sellaista, joka on og900:en aikaisemminkin nähnyt? Sijainti lähellä Espoota olisi kovasti plussaa :)

Ei tuo 900i 2D Sedan -84 mikään helmi ole, mutta siinä on täysin toimiva ohjaustehostin (harvinaista?), vetokoukku ja ruiskumoottori; lisäksi 240tkm ei ole vielä niin paljoa. Ajatuksena olisi siis investoida hitsaukseen vielä muutama sataeuroinen, mutta jos jollakin olisi lähes ruosteeton, ohjaustehostettu ja vielä vetokoukulla varustettu 900i tarjolla, niin tälläistäkin voisi tarjota. Ei mitään hirmuisen kallista, max. 600€. Siinä tapauksessa tuo "pappa-Saab" (valkoinen ja 2-ovinen, nyt 3. omistajallaan) tulisi myyntiin :)

Mutta siis, ruostehitsaajaa?
Eero
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 22:11
Paikkakunta: Tampere

hitsari

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tampereelta kyllä löytyis mutta taitaa olla liian kaukana. Tekee halvalla ja hyvin.
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Re: hitsari

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

Eero kirjoitti:Tampereelta kyllä löytyis mutta taitaa olla liian kaukana. Tekee halvalla ja hyvin.
Yhteystietoja?
Eero
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 22:11
Paikkakunta: Tampere

juu

Viesti Kirjoittaja Eero »

Autokorjaamo A. Kokko

p. (03) 2531902

Tampereen Kalevassa

Älkää sitten iljetkö tinkiä. Hinta-laatu suhde on enemmän kuin 100+ Ja varautukaa noin kuukauden jonoon. Eli jos katsastuksessa tulee hylsy niin ette todennäköisesti saa aikaa uusintanäyttöä ennen.
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Auto ei enää tarvitse hitsaajaa. Koskaan.

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Jep. Auto kävi eräällä pajalla (tuntiveloitus 42€, toiselta tarjous 30€/h) nosturilla ja alustasta löytyi enemmän mätää kuin katsastuksessa. Taka-akselin tukivarsien kiinnikkeessä oli kuskin puolella huolestuttavan paljon mätää, kotelossa on n. 20 cm:n aukko ja pieni piste löytyi kuljettajan puolelta jalkatilan alta.

Marraskuun lopussa (katsastus 9:llä) Saab 900i -84 2D Sedan erkanee tästä maailmasta. Ajettu nyt ~241 tkm, ostettaessa muistaakseni huhtikuussa ~224 tkm. Harmittaa oikeasti; kilometrejä on vähän, ohjaustehostin toimii moitteetta, jäähdytin on uusi, kattoverhoilu ei roiku mistään, puskurilistat ovat tallella, valopesurit toimivat, vaihteisto pelaa jopa moottoriöljyillä moitteetta ja pitkää käynnistymistä lukuunottamatta kiesi toimii mekaanisesti erinomaisesti. Hitto, jopa tuulilasi on naarmuttomampi kuin omassa Aerossa..

Tuossa laskeskelin hiukan, ja auto on tullut maksamaan yli 800€ (ostohinta 380€). Puhumattakaan vaivasta, niitä pintaruosteita hiottiin ja maalailtiin, öljyt, tulpat & suodattimet vaihdettiin heti, kojelaudassa ei enää ole yhtäkään pimeää polttimoa jne..

Hitsauslaskuksi ennakoitiin 500 eurosta ylöspäin. Pahus, seuraavan satkun kohdalla (jos parempi puolisko sellaista haluaa) täytyy katsella tarkemmin, IT-hallin nosturin nokalta. Tai no, ehkä se satku pitää hankkia kun on jo varaosakasa olemassa.

Olin auton 4. omistaja, 1. joku tamperelainen metsänomistaja, toinen autoliike (josta se ostettiin 2003 kovan alennuksen jälkeen 780 euroon), kolmas eräs tamperelainen ja neljäs allekirjoittanut. Auto on saanut hoitoa, hitsauksia löytyy alustasta, mikään ei nitise ja jopa pakoputki on alkuperäistä Saab-varaosaa. Hyväkään hoito ei ilmeisesti pelastanut tätä yksilöä, tylsää.

:(
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Joo, ei tommosia korjauslaskuja voi perustella enää taloudellisuudella. Se on totta. Täytyy olla jonkin sortin erikoisuus sen auton, ennenkuin kannattaa hitsata. Itsekin tässä välillä jo mietin, että pääsisi helpommalla, jos ei yrittäisi väkisin pitää autoja liikenteessä. Esim. tota mun ysiysiä joutuu hitsilöimään vielä ihan useina iltoina, jos ei jopa viikkoina. Sen tapauksessa on turha haaveilla nuoremmasta ehjempikorisesta. Combicoupe 99:n valmistus kun loppui -78 vuosimalliin...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Auto ei enää tarvitse hitsaajaa. Koskaan.

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

petteri75 kirjoitti:Jep. Auto kävi eräällä pajalla (tuntiveloitus 42€, toiselta tarjous 30€/h) nosturilla ja alustasta löytyi enemmän mätää kuin katsastuksessa. Taka-akselin tukivarsien kiinnikkeessä oli kuskin puolella huolestuttavan paljon mätää, kotelossa on n. 20 cm:n aukko ja pieni piste löytyi kuljettajan puolelta jalkatilan alta.

Marraskuun lopussa (katsastus 9:llä) Saab 900i -84 2D Sedan erkanee tästä maailmasta. Ajettu nyt ~241 tkm, ostettaessa muistaakseni huhtikuussa ~224 tkm. Harmittaa oikeasti; kilometrejä on vähän, ohjaustehostin toimii moitteetta, jäähdytin on uusi, kattoverhoilu ei roiku mistään, puskurilistat ovat tallella, valopesurit toimivat, vaihteisto pelaa jopa moottoriöljyillä moitteetta ja pitkää käynnistymistä lukuunottamatta kiesi toimii mekaanisesti erinomaisesti. Hitto, jopa tuulilasi on naarmuttomampi kuin omassa Aerossa..

Tuossa laskeskelin hiukan, ja auto on tullut maksamaan yli 800€ (ostohinta 380€). Puhumattakaan vaivasta, niitä pintaruosteita hiottiin ja maalailtiin, öljyt, tulpat & suodattimet vaihdettiin heti, kojelaudassa ei enää ole yhtäkään pimeää polttimoa jne..

Hitsauslaskuksi ennakoitiin 500 eurosta ylöspäin. Pahus, seuraavan satkun kohdalla (jos parempi puolisko sellaista haluaa) täytyy katsella tarkemmin, IT-hallin nosturin nokalta. Tai no, ehkä se satku pitää hankkia kun on jo varaosakasa olemassa.

Olin auton 4. omistaja, 1. joku tamperelainen metsänomistaja, toinen autoliike (josta se ostettiin 2003 kovan alennuksen jälkeen 780 euroon), kolmas eräs tamperelainen ja neljäs allekirjoittanut. Auto on saanut hoitoa, hitsauksia löytyy alustasta, mikään ei nitise ja jopa pakoputki on alkuperäistä Saab-varaosaa. Hyväkään hoito ei ilmeisesti pelastanut tätä yksilöä, tylsää.

:(
Tuttua juttua toi.Voithan ainakin olla tyytyväinen siitä että on hyvä varaosa auto.
ghnomb
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Su Kesä 12, 2005 16:10
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja ghnomb »

Ruostekorjaajaa etsitään myös Joensuun seudulta '87 900i:lle.
Yllättäen myös tunkin korvakkeiden nurkilla reikää. Pari päivää itse auton
alla viettäneenä alkaa hermo loppua vihellellessä "mikä on kun ei taidot riitä".
Eli jos tietoa olisi Joensuun seudun Saab-osaajista pelti sekä tekniikkahommista niin kiinnostaisi.
Vastaa Viestiin