Viiksikytkin /pyyhkijät

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
ju60ni
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 13:57
Paikkakunta: Porvoo

Viiksikytkin /pyyhkijät

Viesti Kirjoittaja ju60ni »

Tervehdys . Ja probleema . 900C-89

Ongelman kuvaus: oikeanpuolen viiksikytkin ei käynnistä pissapoikaa eikä valojen pesuria .

Tähän asti tsekattu virrat ja valot päällä :
Varokkeille 5 ja 8 tulee jännite ja ne ovat ehjiä.
Viiksikytkimen tuplajohtoiseen liittimen kontaktiin tulee jännite .
Jaksokytentä sekä molemmat nopeudet tuulilasinpyyhkijöissä toimii .
Pissapoika ei ole jäässä .
Maadoituskohta jäähdytinpalkissa NÄYTTÄÄ hyvältä , eikä ole löysä .

Kysymykset:
Miten viiksikytkimen kunnon voi mitata ?.
Voiko kokeilla hyppylangalla liittimestä toimiiko järjestelmä ?.
Jos kytkin menee uusiksi , miten ylempään kiinnitysruuviin pääsee käsiksi , se kun jää kojetulun alle piiloon ?.

Motonetissa myytävä kytkin , onko kokemuksia ?.
95 2,3 vireessä
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

mulla samaa ongelmaa...
mutta toimii, jos laittaa viiksen "tihku" asentoon.. :?
mistä vois johtua..?
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Kytkimeen pääsee käsiksi kun ohjauspylvään alapuolelta irrottaa sen suojamuovin sen alla on ruuvit ja kun ne irrottaa puotaa viikset alas. jos tarviit pyyhkiän viikseä mulla on pari kappaletta. :lol:
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Olisko sulla "Reijo" siihen toisellekkin puolelle viikseä? Ku itellä se ei pysy ylä asennossa, en sit tiiä pystyykö korjaamaan. Ainii ja siinä on ne vakionop. säätimen nappulat.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Joo ei ole sun pirrsiin tosi an_ti on saanut jo ne kaikki vilkkuviikset. :wink:
ju60ni
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 13:57
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja ju60ni »

Eipä pese lasia millään pyyhinasennolla , eikä renkutus auta .
Joo sen alamuovin irroittamalla kytkin näkyy , mutta vain alaruuvi näyttäis olevan helposti saatavilla.Pitäiskö ohjausakseli "pudottaa " jotenkin alemmas ?.
95 2,3 vireessä
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

ei tarvitse kun se suojus on irti niin näkyy kaksi pientä troxi ruuvia ne irti ja viikset lähtee alas.
cc
"Viggen"
Viestit: 542
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Re: Viiksikytkin /pyyhkijät

Viesti Kirjoittaja cc »

ju60ni kirjoitti: Ongelman kuvaus: oikeanpuolen viiksikytkin ei käynnistä pissapoikaa eikä valojen pesuria .
Joskus aikaan ennen Motonettiä oli ceessa samanlaista ongelmaa. Sain katkaisijan jotenkin toimimaan. Ettei kontaktipinnat taas kuluisi (palaisi) parantelin kytkentää: ceen sulake/releboksissa kun riittää vapaita sulake- ja relepaikkoja, laitoin katkaisijan ohjaamaan relettä ja siitä 2,5 mm johdolla virtaa pissapojalle. Sen jälkeen ei ole katkaisijaan tarvinut koskea, ja nestettä tulee vähän riuskemmin kuin alkuperäisellä kytkennällä.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Ant_ti
"Viggen"
Viestit: 508
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 19:09
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ant_ti »

Kumpikin viiksi lähtee irti yhtä aikaa, kun ruuvaat ratin alta 2 ruuvia pois, silloin sinulla on käsissäsi tavallaan sellainen viiksikehikko, sitten voit ruuvata itse viiksen irti omista ruuveistaan.
Kurki ja tutkiskele sitä ratin alta viiksien välistä, kyllä löydät.
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
ju60ni
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 13:57
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja ju60ni »

Jo pelittää....
Reijolta ostamani viiksikytkin on paikalla ja toimii hyvin .
Viikset irtoaa yhtaikaa Ant_ti:n neuvon mukaisesti .
Kiitos kaikille
95 2,3 vireessä
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Omassa satkussa reilu vuosi sitten ei pissapoika ruutannut viiksestä vetämällä vaikka pyyhkijät lähtivät kyllä tekemään sen "pesusyklin". Vaivan poisti miehekäs ruiskutus CRC:tä viiksen kytkimellle, mitään ei tarvinnut irroitella. Tosin ennen vieläkin toimivaa CRC "korjausta" olin vikaa hakiessani mm. jumpperoinu pesurin pumpun, räplännyt releitä ja menettänyt hermoni.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Joo, CRC auttaa. Minullakin pissapoika toimi vain tihkuasennossa tikkua rämpyttämällä. Nyt toimii hyvin. Kerkesin turhaa irroittaa jo pesurin pumpun yms muuta typerää.

Motonetissä viiksi taitaa maksaa noin 60e, joten ihmeaine maksoi taas itsensä. :P
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Tuntuu olevan tyyppivikaa..
Itselläni tikusta vetämällä ei pissapoika toimi. Mutta kun vetää tikun "nopeimmalle" niin vettä tulee tauotta 8O

No täytyy itsekkin purkaa tuo viiksikytkin ja katsoa mitä se on syönyt..
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Multa löytyy vielä yksi toimiva pyyhkiän viiksikytkin jos tulee tarvetta ottakaa yhteyttä
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Multa kans löytyy "repullinen" pyyhkijän kytkimiä, vilkun kytkimet onki sitten enempi hakusessa
Vastaa Viestiin