900i 16-v -89, ei lähde käyntiin kylmänä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
louhelai
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2003 20:13
Paikkakunta: Nurmijärvi, Lepsämä

900i 16-v -89, ei lähde käyntiin kylmänä

Viesti Kirjoittaja louhelai »

Ei lähde kylmänä käyntiin. Eli yön seisottuaan "kylmässä", ei lähde käyntiin ennenkuin on ollut lohkarissa noin puoli tuntia. Sen jälkeen lähtee käyntiin kuin palmun alta. Kun moottori on lämmin niin ei mitään ongelmia käynnistyä. Vaihdettu erinäisiä osia; tulpat, tulpan johdot, virranjakajan kansi + pyörijä, ilmamassamittari ja lämpötilan anturi (imusarjassa). Onko ajatuksia mikä on vikana???
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Kokeileppa seuraavan kerran kylmänä, että painat kaasun pohjaan ja sitten vasta starttaat. Kaasu koko ajan painettuna. Jos tämä auttaa, eli lähtee normaalisti, on autossa varmaan kylmäkäynnistys suuttimessa/sen ohjauksessa/lämpötila-anturissa joka on muistaakseni siellä lohkolämppärin lähettyvillä, jotain häikkää. Tuon vuosimallin autossa voi olla erikseen asennettu kylmäkäynnistys sarja johon kuuluu nuo em. hilut.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

anteeksi ot mutta tuota itsekkin ihmettilin mikä ihmeen lämpöanturi siellä lämppärin jalassa on, ja minulla myös oli -89 i16, nyt kone tuossa irrallaan ja tuo osa siis ylimääräisenä jos tarvit....
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Mulla oli joskus tuosta jutusta jotain oikeaa materiaalia (kytkentä yms) mutta en pahaksi onneksi löydä sitä mistään?? Onkohan kellään?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

jos kerran lohkari auttaa niin vian täytyy olla jossain joka on lähellä moottoria ja lämpiää samalla kuin moottori. mites toi kampiakselin asento tunnistin ootko mitannut sitä kun vika päällä että antaako jännitteen.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
louhelai
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2003 20:13
Paikkakunta: Nurmijärvi, Lepsämä

900i 16-v -89, ei lähde käyntiin kylmänä

Viesti Kirjoittaja louhelai »

Joo, olen itse kanssa tullut siihen tulokseen, että vaihdan sen kampuran asentotunnistimen.
On alkanut myös käynnistymään lämpöisenä välillä huonosti.
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
Ketsa
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Pe Touko 14, 2004 08:57

Viesti Kirjoittaja Ketsa »

Meidän vastaavalla moottorilla olevassa kilpurissa ei ole kylmäkäynistyssuutinta ja pörähtää näillä keleille laakista käymään, eli ei voi olla kylmäkäynnistyssuuttimesta kiinni...
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei sitä kylmäkäynnistyssuutinta 16-venttiilisessä tarvitse, ihan turha kapistus. Ainakaan Lucas ei moista todellakaan mihinkään kaipaa..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

eipä sitä lucas tarvikaan, vaan nuo ensimmäiset boschit....
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

On ne sitä lätkineet joihinkin lucaksiinkin, vaikka ihan tarpeeton onkin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ahaa, no eipä ole ikinä semmosta lucasia vastaan tullut..... ainoita ollut nuo lambdattomat boschit.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

mikkoimp totesikin, että vain ekat boschit --> 2.2LH, mutta onko noissakaan "must"? Oman LH 2.4 ei tod tartte.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Eipä tuo originaalin kysymyksen esittäjälle paha nakki ole kokeilla ilman sitä suutinta. Töpseli vaan irti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

kyseistä kylmäkäynnistys suutinta ei pitäisi 89 vuoden mallissa olla ainakaan suomessa alunperin myytäessä.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
jamala
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ke Heinä 07, 2004 14:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jamala »

antti.hakamaa kirjoitti:kyseistä kylmäkäynnistys suutinta ei pitäisi 89 vuoden mallissa olla ainakaan suomessa alunperin myytäessä.
Aijaa... Aika mielenkiintoista, koska mun i 16v:stä joka on alkuperältään suomesta ostettu kylmäkäynnistyssuutin löytyy. Ja siis kyseessähän on Boschin ruisku. Ja kyllä muistaakseni se muissakin peleissä on näkynyt :roll:
Jaakko #2077
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
Vastaa Viestiin