Ei lähde kylmänä käyntiin. Eli yön seisottuaan "kylmässä", ei lähde käyntiin ennenkuin on ollut lohkarissa noin puoli tuntia. Sen jälkeen lähtee käyntiin kuin palmun alta. Kun moottori on lämmin niin ei mitään ongelmia käynnistyä. Vaihdettu erinäisiä osia; tulpat, tulpan johdot, virranjakajan kansi + pyörijä, ilmamassamittari ja lämpötilan anturi (imusarjassa). Onko ajatuksia mikä on vikana???
Kokeileppa seuraavan kerran kylmänä, että painat kaasun pohjaan ja sitten vasta starttaat. Kaasu koko ajan painettuna. Jos tämä auttaa, eli lähtee normaalisti, on autossa varmaan kylmäkäynnistys suuttimessa/sen ohjauksessa/lämpötila-anturissa joka on muistaakseni siellä lohkolämppärin lähettyvillä, jotain häikkää. Tuon vuosimallin autossa voi olla erikseen asennettu kylmäkäynnistys sarja johon kuuluu nuo em. hilut.
anteeksi ot mutta tuota itsekkin ihmettilin mikä ihmeen lämpöanturi siellä lämppärin jalassa on, ja minulla myös oli -89 i16, nyt kone tuossa irrallaan ja tuo osa siis ylimääräisenä jos tarvit....
jos kerran lohkari auttaa niin vian täytyy olla jossain joka on lähellä moottoria ja lämpiää samalla kuin moottori. mites toi kampiakselin asento tunnistin ootko mitannut sitä kun vika päällä että antaako jännitteen.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Meidän vastaavalla moottorilla olevassa kilpurissa ei ole kylmäkäynistyssuutinta ja pörähtää näillä keleille laakista käymään, eli ei voi olla kylmäkäynnistyssuuttimesta kiinni...
Eipä tuo originaalin kysymyksen esittäjälle paha nakki ole kokeilla ilman sitä suutinta. Töpseli vaan irti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
antti.hakamaa kirjoitti:kyseistä kylmäkäynnistys suutinta ei pitäisi 89 vuoden mallissa olla ainakaan suomessa alunperin myytäessä.
Aijaa... Aika mielenkiintoista, koska mun i 16v:stä joka on alkuperältään suomesta ostettu kylmäkäynnistyssuutin löytyy. Ja siis kyseessähän on Boschin ruisku. Ja kyllä muistaakseni se muissakin peleissä on näkynyt
Jaakko #2077
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti