Startti ei pyöritä 99:ssä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Jaska 99
"Tuplakaasari"
Viestit: 80
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 13:49
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Startti ei pyöritä 99:ssä

Viesti Kirjoittaja Jaska 99 »

Onko solenoidi mennyt vai mikä mahtaa olla, kun vääntää virta-avaimesta niin valot ja kaikki pelaa mut startti vaan pitää "klik" äänen. Eikä moottori pyöritä lainkaan

Virrat ikäänkuin menis maihin avainta vääntämällä kun soittimen muisti nollautuu..

Ja onko tietoo mitä uus maksaa...

Kiitos jo avusta.. :)
Saab 99 GL5 vm.1983
Aina väääähän parannetaan...
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Itsellä tekee tuon kun akku on tyhjä, ja taisi se vihreä 99 tehdä moista huonon kontaktin vuoksi, virta-avainta piti kääntää oikein miehekkäästi.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
saab9975
"Ruisku"
Viestit: 118
Liittynyt: Ti Huhti 12, 2005 07:14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saab9975 »

Omassa vihreässä 99- 75 teki kesällä samaa kiukuttelua. Vian löysin starttimoottorille tulevien johtojen kiinnityksestä, varsinkin se punainen johto joka tulee akulta, jos se on löysällä niin virrat ikäänkuin katoo virta-avainta vääntäessä eikä tapahdu mitään.

#2466
Jaska 99
"Tuplakaasari"
Viestit: 80
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 13:49
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaska 99 »

"niin virrat ikäänkuin katoo virta-avainta vääntäessä eikä tapahdu mitään"
.
.
.
Just noin tuntuu käyvän.. Täytyypä koittaa laittaa jotain ainetta liitimiin, jos se vaikka auttaisi.. :)
Saab 99 GL5 vm.1983
Aina väääähän parannetaan...
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Kannattaa myös tarkistaa akun maajohdon kiinnitys moottoriin ja runkoon.
Avatar
Hepis
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 03:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hepis »

Itse tuossa ehdin kokeilla ysikymppiseen jo toista starttiakin kiinni, kun kuului vain naks naks, ennenkuin hoksasin akkutelineen alapuolelta koneen kylkeen menevän kaapelin ottavan huonosti kontaktia. Piuha oli kyllä ehjä ja tiukasti kiinni, mutta mitä lie korroosiota ja töhnää tunkeutunut väliin. Ei kun kaapeli irti ja kunnolla putsaten ja takaisin kiinni, niin jo pyöri startti taas iloisesti.

Helppo testata kiinnittämällä vaikka apuvirtakaapeli akun miinusnavasta johonkin sopivaan kohtaan moottoria.
NG 900S 3d 2.3i -98
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

yleinen vika. talvella korjaantuu löymällä vasaralla startin kylkeen pari kertaa..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Tuttu vika itselläkin ollut Tupliksessa ja Satkussa.
Tupliksessä oli startille menevät johdot hapettuneet ja ne vaihtoi niin startti rupesi normaalisti pyörimään. Satkussa oli kiinni että akun kengät oli liian löysällä, eli ei mitään ylitsepääsemättömiä vikoja :)
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Nuo startille menevät johtimet tahtovat haurastua varsinkin vanhanmallisella startilla. Eli kannattaa myös tarkastella, ettei johdot roiku paljaana eristeiden varistua tielle. Ei tarvitse sitten ihmetellä, miksi tuplis starttailee itsekseen. :)
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
anaconda
"Hirsch"
Viestit: 870
Liittynyt: Su Maalis 13, 2005 20:52
Paikkakunta: syyläri city

Viesti Kirjoittaja anaconda »

ja kannattaa kattoa et startin johdot on oikeilla paikoilla.. jos olet irrottanut niin kannattaa katsoa sekin
bmw e46 alias proteesi
Vastaa Viestiin