Onko solenoidi mennyt vai mikä mahtaa olla, kun vääntää virta-avaimesta niin valot ja kaikki pelaa mut startti vaan pitää "klik" äänen. Eikä moottori pyöritä lainkaan
Virrat ikäänkuin menis maihin avainta vääntämällä kun soittimen muisti nollautuu..
Omassa vihreässä 99- 75 teki kesällä samaa kiukuttelua. Vian löysin starttimoottorille tulevien johtojen kiinnityksestä, varsinkin se punainen johto joka tulee akulta, jos se on löysällä niin virrat ikäänkuin katoo virta-avainta vääntäessä eikä tapahdu mitään.
"niin virrat ikäänkuin katoo virta-avainta vääntäessä eikä tapahdu mitään"
.
.
.
Just noin tuntuu käyvän.. Täytyypä koittaa laittaa jotain ainetta liitimiin, jos se vaikka auttaisi..
Itse tuossa ehdin kokeilla ysikymppiseen jo toista starttiakin kiinni, kun kuului vain naks naks, ennenkuin hoksasin akkutelineen alapuolelta koneen kylkeen menevän kaapelin ottavan huonosti kontaktia. Piuha oli kyllä ehjä ja tiukasti kiinni, mutta mitä lie korroosiota ja töhnää tunkeutunut väliin. Ei kun kaapeli irti ja kunnolla putsaten ja takaisin kiinni, niin jo pyöri startti taas iloisesti.
Helppo testata kiinnittämällä vaikka apuvirtakaapeli akun miinusnavasta johonkin sopivaan kohtaan moottoria.
Tuttu vika itselläkin ollut Tupliksessa ja Satkussa.
Tupliksessä oli startille menevät johdot hapettuneet ja ne vaihtoi niin startti rupesi normaalisti pyörimään. Satkussa oli kiinni että akun kengät oli liian löysällä, eli ei mitään ylitsepääsemättömiä vikoja
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Nuo startille menevät johtimet tahtovat haurastua varsinkin vanhanmallisella startilla. Eli kannattaa myös tarkastella, ettei johdot roiku paljaana eristeiden varistua tielle. Ei tarvitse sitten ihmetellä, miksi tuplis starttailee itsekseen.