Hieno -72 sleeper...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Hieno -72 sleeper...

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Eikö sliippereissä yleensä oo tehoa? :lol:
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Coltti kirjoitti:Eikö sliippereissä yleensä oo tehoa? :lol:
No eikös B-turbon tehot ole enemmän kuin '72 vuoden missään 99 mallissa? Mielestäni täyttää määrityksen. :roll:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Coltti kirjoitti:Eikö sliippereissä yleensä oo tehoa? :lol:
No onhan tossa selvästi enemmän kuin mitä odottaisi.. 8)
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Kiva raaseri :D
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
yrjömäki
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ti Syys 13, 2005 21:15

Viesti Kirjoittaja yrjömäki »

Määräysten mukaan tuollaista ei saa Suomessa rekisteröityä, joten pysyköön vain tuolla Ruotsissa 8) 8) 8)
Puistokemisti
"Hirsch"
Viestit: 801
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Puistokemisti »

Ja miksiköhän ei saisi ajaa :?:
yrjömäki
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ti Syys 13, 2005 21:15

Viesti Kirjoittaja yrjömäki »

Ja miksiköhän ei saisi ajaa icon_question.gif
Siksi että määräykset ovat määräyksiä.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Yrjömäki kirjoitti:
Ja miksiköhän ei saisi ajaa icon_question.gif
Siksi että määräykset ovat määräyksiä.
Mitkä määräykset sen kieltävät?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Eikös 72 vuoden 99:ssä ole alunperin triumph-kone, joka tuottaa jotain 94hp paikkeille tehoa? Eihän siihen silloin voi sen 20% säännön mukaan laittaa 145hp turbokonetta, vai olenko väärässä?

Edit: ja mielestäni Yrjömäki kertoi, että tällaista ei saa rekisteriin, muut kyselivät miksei tällä saa ajaa? Ajaahan saa, esim. radalla, eikös? :wink:

Älkää nyt tunkeko herneitä nenään eikä mihinkään muuallekaan..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Saippualaatikko
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 11:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Saippualaatikko »

Juu triumphin kone on, mutta mitäs rakenteellisia eroja b-koneellisilla ja Triumphin koneella varustetuilla autoilla on? Ainakin jarrut ovat erilaiset. Sitä vaan, että jos tuon muuttaa b-koneella varustettua vastaavaksi, niin pitäisi mennä ihan muutoskatsastuksella. Ainakin tämän kuvan olen saanut.

nimim. tuollaisesta jo jonkin aikaa haaveillut
Se mikä taidoissa hävitään, se jääräpäisyydessä voitetaan.
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

eikö tuo 20% tehonlisäys sääntö lasketa mallisarjan tehokkaimman mallin mukaan, eli tässä tapauksessa 99 turbon?

vai onko näin Yrjömäki?
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Saippualaatikko kirjoitti:Juu triumphin kone on, mutta mitäs rakenteellisia eroja b-koneellisilla ja Triumphin koneella varustetuilla autoilla on? Ainakin jarrut ovat erilaiset. Sitä vaan, että jos tuon muuttaa b-koneella varustettua vastaavaksi, niin pitäisi mennä ihan muutoskatsastuksella. Ainakin tämän kuvan olen saanut.

nimim. tuollaisesta jo jonkin aikaa haaveillut
Muutosprosentit menee muuten melko heilahtamalla yli 50.... :cry:
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

gls kirjoitti:eikö tuo 20% tehonlisäys sääntö lasketa mallisarjan tehokkaimman mallin mukaan, eli tässä tapauksessa 99 turbon?

vai onko näin Yrjömäki?
Meneekö se näin, kun kyseisen vuosimallin autoa ei vielä turbolla ole saanut?

Edit: OT: tarvitseeko mun muutoskatsastaa 99:n kevennetystä takapöntöstä (sisukset poistuneet) aiheutunut pörinä?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

gls kirjoitti:eikö tuo 20% tehonlisäys sääntö lasketa mallisarjan tehokkaimman mallin mukaan, eli tässä tapauksessa 99 turbon?

vai onko näin Yrjömäki?
Minunkin mielestäni näin, ei sitten väliä vaikka vuonna -72 ei vielä ollut turbomallia... :roll:

(Oikeata tietoa odotellessa.. :wink: )
Vastaa Viestiin