kestääkö kone ja tekniikka saab 900c vm 1989 ajettu 320 tkm?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 13
- Liittynyt: Su Loka 02, 2005 16:41
kestääkö kone ja tekniikka saab 900c vm 1989 ajettu 320 tkm?
Eiliseen viestiin kannattaako vaihtaa saab 99,vm 83- saab 900i:hin vm 89 kaikilla mausteilla.Eli 900i ilmoitin väärin,onkin 900c kaikilla mausteilla.Eli kestääkö saab 900c,tekniikka ja kone?Vai hitsaanko ruostevauriot saab 99 vm 83,kun on ajettu ainoastaan 210 tuhatta ja kone ja tekniikka tosi hyvä ja juuri leimattu.Eli 900c:ssä tosi hyvä kori ja alusta,ainoastaan etulokasuojan roiskeläpän takana vähän ruoste alkua molemmin puolin.Ovien alustat ym muut tosi hyvät
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Tekniikka kestää, auto lahoaa ensin ympäriltä ennen kuin kaasarisaabin kone laukeaa. "Uusi" käytetty auto on aina yksilö, vanhasta omasta ainakin tietää, mikä on sen kunto.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
kyllä se muuten on juu lähes täysin varma, ainoastaan kaasari aiheuttaa ongelmia! ainakin minulla, kalvon, suuttimen ja neulan vaihdoin, vieläkään ei kunnolla saa säätöihin, taitaa ryyppy jumittaa, kunhan sitä ehtisi joskus vaan availla....
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Allekirjoittaneen "hengenpelastajasaab" oli -88 kaasarimallia, oli isältä (60tkm - 380?tkm) pojalle(-411) ja se oli kyllä aika mainio peli. Isoin remppa mitä siihen tehtiin: kannentiivisteen vaihto ja kannen oikaisu, (en tiedä oliko siinä joku oma moka miksi se piti tehdä), mutta muuten sitten selvisi ihan kuluvien osien (vetarien, pallonivelten, pakoputki jonkun kerran) vaihdoilla.
Niin ja vanhoilla päivillä jossakin 350tkm kohdalla tehtiin kaasarin kunnostus, taisi olla sellainen motonetin sarja, ja sen jälkeen se kävi kuin kello. Eihän se siis mikään raketti ollu, sen jälkeen tuo iivari tuntui jo ihan eri menijältä.
Menee vähän OT, mutta bensankulutuksen suhteen tolla kaasari suapilla pääsin aika helpostikin matka-ajossa alle kahdeksan litran, mutta iivarilla on tahtonut jäädä 8:n ja 9:n väliin. Tiedä häntä olisko siellä ruiskun säädöissä jotain säätämistä. Tuo 2.1 tomaatti on sitten ihan oma lukunsa bensan kulutuksen suhteen...
Niin ja vanhoilla päivillä jossakin 350tkm kohdalla tehtiin kaasarin kunnostus, taisi olla sellainen motonetin sarja, ja sen jälkeen se kävi kuin kello. Eihän se siis mikään raketti ollu, sen jälkeen tuo iivari tuntui jo ihan eri menijältä.
Menee vähän OT, mutta bensankulutuksen suhteen tolla kaasari suapilla pääsin aika helpostikin matka-ajossa alle kahdeksan litran, mutta iivarilla on tahtonut jäädä 8:n ja 9:n väliin. Tiedä häntä olisko siellä ruiskun säädöissä jotain säätämistä. Tuo 2.1 tomaatti on sitten ihan oma lukunsa bensan kulutuksen suhteen...
Saab 900i16 2.1 -92
Saab 900i -86 - 369tkm romikselle
Saab 900 -88 - 411tkm kohdalla 70 km/h kallioon->romikselle (säästi kuskin kolhuilta)
Saab 900i -86 - 369tkm romikselle
Saab 900 -88 - 411tkm kohdalla 70 km/h kallioon->romikselle (säästi kuskin kolhuilta)
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Vanhan kaasarin säädöissä tulee joskus raja vastaan. Kun kalvo on vaihdettu sekä öljyn pinta, neulan liike ja alipainesäätimen kunto tarkistettu (sekä tietty, että sytkäpuoli on kunnossa), lienee viisainta vaihtaa koko kaasari. Näin tein itse juuri viikonloppuna. Hyväksi tiedetyn kaasarin vaihtaminen vanhan tilalle on huomattavasti helpompi homma, kuin huonokuntoisen saaminen säätöihin.mikkoimp kirjoitti:kyllä se muuten on juu lähes täysin varma, ainoastaan kaasari aiheuttaa ongelmia! ainakin minulla, kalvon, suuttimen ja neulan vaihdoin, vieläkään ei kunnolla saa säätöihin, taitaa ryyppy jumittaa, kunhan sitä ehtisi joskus vaan availla....
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Itse laitoin täyden korjaussarjan, jossa oli about jokainen nippeli ja tiiviste ja irto-osa mitä voisi kaasariin kuvitella vaihtavansa. Hyvä tuli, ja pysyy taas säädöissä. Mutta oot kyllä ihan oikeassa siinä, että jos tiedossa on toimiva ja ehjä kaasari, niin sen vaihtaminen vanhan tilalle onnistuu kyllä vähemmällä vaivalla.jariha kirjoitti: Vanhan kaasarin säädöissä tulee joskus raja vastaan. Kun kalvo on vaihdettu sekä öljyn pinta, neulan liike ja alipainesäätimen kunto tarkistettu (sekä tietty, että sytkäpuoli on kunnossa), lienee viisainta vaihtaa koko kaasari. Näin tein itse juuri viikonloppuna. Hyväksi tiedetyn kaasarin vaihtaminen vanhan tilalle on huomattavasti helpompi homma, kuin huonokuntoisen saaminen säätöihin.
kai tarvii sitten se kaasari kokonaan vaihtaa, vaan kun en enää satu tietämään kumpi se noista kahdesta irrallaan pyörivästä on
250 tkm vasta pitäisi mittarin mukaan olla tuolla nykyisellä takana, tuolla toimivalla lähemmäs 400 tkm....
eli eikun tuurilla ensin väärä kaasari paikoilleen

250 tkm vasta pitäisi mittarin mukaan olla tuolla nykyisellä takana, tuolla toimivalla lähemmäs 400 tkm....
eli eikun tuurilla ensin väärä kaasari paikoilleen

-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: kestääkö kone ja tekniikka saab 900c vm 1989 ajettu 320
Omistan 416tkm ajetun -89 900c:n, joka on varustettu "kaikilla herkuilla" ja siinä on ainaskin kone ja vaihteisto hyvän tuntuisessa kunnossa eli auto toimii kuin junan vessa.huuhkajata kirjoitti:Eli kestääkö saab 900c,tekniikka ja kone?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
vm 1985 kaasarisatku, mittarissa nyt 387000 ja otteessa tuoreuttaan märkä leima. Kone ja kansi mitä ilmeisimmin originaalit eikä tiedossani ole, että olisi kantta edes avattu. Alkupään säntillisestä huoltohistoriasta (oli jonkin kirjanpito tjsp firman autona ensimmäiset n. 200000km, huoltodokumentaatio tallessa) selviää, että vaihteistolle on tehty "remontti" n. 170000km kohdilla ja kytkinrempasta työsylintereineen on kuitti vuodelta 2000. Vaihdeloota ulvoo nelosella kuin susi etenkin n. 90km/h vauhdissa, mutta niin tuo on tehnyt viimeiset 70000km. Saattaa hajota huomenna tai kestää toiset 387000km, öljynä Nesteen 75W hypoidit, niiden vaihdolla ei ollut vaikutusta ulvontaan. Bensapumpun vaihdoin, kun alkoi vanha vuotaa, ja peltitöitä oli ihan "kotitarpeiksi" tämän vuoden katsastukseen. Mutta tekniikka on kyllä uskomattoman kestävä ja luotettavuus aivan omaa luokkaansa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84