APUA..t8 ei vedä vaihteen vaihdon jälkeen..

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
SaappiHarri
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ke Touko 25, 2005 13:16
Paikkakunta: Mikkeli/Kouvola

APUA..t8 ei vedä vaihteen vaihdon jälkeen..

Viesti Kirjoittaja SaappiHarri »

Eli auto on orkkis -87 t8 abc interooler.. Ahtoja ja pensanpaineita nostettu..3-tuuman rööri alusta asti...

Mutta auto tekee niin kun annat ahtoja, ihan sama miten paljon tai miten vähän niin auto vetää tosihyvin, mutta kun vaihtaa vaihdetta ihan sama mikä vaihde niin antaa ahdot, mutta ei vedä ennenkuin parikertää löysää kaasua ja odotat et rykiminen loppuu niin sit taas mentiin..

Eli onks kellään ollut samaa vikaa, kun en löydä itse mikä vialla..
On säädätetty seoksiakin muutamaan otteeseen eikä mitään merkitystä, kun ei tiedä miten käyttäytyy ahdoilla..

Hyviä neuvoja kaivataan..

T: Harri

Puh: 040-5621575
kun mikään ei riitä
eikä sekään riitä
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

3" rööri alusto loppuun laskee pakovastusta. Jollon myöskin peruspaineet katoaa. Voi siis olla että APC sekoaa kun ei ahdot ole kahdallaan alle 3krpm

Mankkuvenan kaapeli irti, ja tsekkaa miten ylös turbomittari nousee. n, keltaisen puolivälille on ok.

Jos siis sulla on aapeeseellä. Itselläni oli ihmeröpötystä -84 T16 sessa kaarassa saman vian takia.
SaappiHarri
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ke Touko 25, 2005 13:16
Paikkakunta: Mikkeli/Kouvola

Viesti Kirjoittaja SaappiHarri »

joo ahdothan nousee muistaakseni keltasen ja punaisen välille melkein heti eli alle 3000 tonnin.. oon kokeillu kaiken abc:tä koskien eri boksia, eri mang.venaa eri paineen säädintä..ja muistaaksen ilmankin poksia..

Mut ei auta...
kun mikään ei riitä
eikä sekään riitä
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Eli: irroita magneettiventtiilin virtajohdin. Tämän jälkeen kokeilet käydä ajamassa ja katsot että mihin ahtoviisari nousee.
Peruspaineet pitäisi olla keltaisenalueen puolessa välissä.
Jos näin ei ole. Sulla ilmeisesti peruspaineet on tällöin liian pienet, eli viisari ei nouse tuonne ~0,3barin paikkeille.
Täytyy sun nostaa peruspaineita hukkaportin tankoa säätämällä.
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Saman voi testata esim. siten, että kolmosvaihteella kiihdyttää 1500rpm:stä ja 3000rpm kohdalla polkee jarrua niin ettei kierrokset nouse yli 3000rpm. Silloin koneessa pitäisi peruspaineet olla täysillä.

Saman saa tuolla henen neuvomalla mankkuvenan johdon irroittamisella.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Bv2sella
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 00:19
Paikkakunta: Lemi/Helsinki

Viesti Kirjoittaja Bv2sella »

Onkos sulla dumppia siinä? Ettei vaa menis liian rikkaalle ja tukehtuu jos heikko kipinä ja päästetään ilmaa pois ennen sylintereitä vaikka se on jo määränsäätelijän lautasta nostellut :roll:
Saabismi iskee salakavalasti!
SaappiHarri
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ke Touko 25, 2005 13:16
Paikkakunta: Mikkeli/Kouvola

Viesti Kirjoittaja SaappiHarri »

ei oo dumppia.. odottaa asennusta..
kun mikään ei riitä
eikä sekään riitä
SaappiHarri
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ke Touko 25, 2005 13:16
Paikkakunta: Mikkeli/Kouvola

Viesti Kirjoittaja SaappiHarri »

No niin.. Testasin että otin magneettivenan liittimen irti ja ajoin..
Ahdot nousee 0,3bariin ahtopainemittarissa ja vakiomittarissa just tasan tarkkaan ketaisen puolen väliin.. ja samanlaista oireilua oli, eli vieläkin rykii vaikka abc oli poissa pelistä...

mitenköhän sais testattua toimiikö pensanpaineensäädin ja määräjakaja...
kun mikään ei riitä
eikä sekään riitä
Bv2sella
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 00:19
Paikkakunta: Lemi/Helsinki

Viesti Kirjoittaja Bv2sella »

SaappiHarri kirjoitti: mitenköhän sais testattua toimiikö pensanpaineensäädin ja määräjakaja...
No bensanpaineet saa tarkastettua siten että laittaa ohjauspaineensäätimen ja määränsäätelijän männän yläosan väliseen bensaputkeen painemittarin. Normaalisti näyttää ohjauspaineen ja kun pistää putken lyttyyn määränsäätelijän ja mittarin välistä niin näkee järjestelmäpaineen. Sitten kompuralla 1bar op-säätimen kalvolle (siihen letkuun siis) ni pitäs pudota op jonkun verran. Ohjeellisia painearvoja en muista mutta löytyy netistä ja korjausoppaista. Suuttimet saa testattua kun ottaa ne irti imusarjasta ja laittaa bensapumpun huutamaan releen korvaavalla hyppylangalla ja nostelee määränsäätelijän lautasta. Siinä nyt noi pikkutarkistukset mistä saa osviittaa.
Saabismi iskee salakavalasti!
SaappiHarri
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ke Touko 25, 2005 13:16
Paikkakunta: Mikkeli/Kouvola

Viesti Kirjoittaja SaappiHarri »

No nii.. vika väheni puolella, kun vaihdoin bensapumpun...
uskon. että, kun vaihdan bensasuodattimen niin vika häviää kokonaan..
kun mikään ei riitä
eikä sekään riitä
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Niin sen verran että APC eikä ahtopaineet muutenkaan vaikuta tuohon. Ettet turhaa tutki.

Bensapuolen vikahan tuo, vaihda tosiaan se suodatin ja tarkista imu- ja ahtoputkien tiiviys ja asenna sitten by-pass. Ihmetellään sitte eteenpäin.
Aki Peltola #1132
SaappiHarri
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ke Touko 25, 2005 13:16
Paikkakunta: Mikkeli/Kouvola

Viesti Kirjoittaja SaappiHarri »

No niin.. Vaihdoin tänään sytkämoduulin, puolan, öljyt, suodattimen, asensin dumpin ja jne...kakstahti öljyäö tankkiin jne.. ja tein muitakin pikku muutoksia... niin vika hävis, mut huono puoli on nyt siinä et en tie dä mis se vika oli, mut pääasia et toimii...

kiitos neuvoille kuitenkin...
kun mikään ei riitä
eikä sekään riitä
Vastaa Viestiin