APUA..t8 ei vedä vaihteen vaihdon jälkeen..
-
- "Ruisku"
- Viestit: 112
- Liittynyt: Ke Touko 25, 2005 13:16
- Paikkakunta: Mikkeli/Kouvola
APUA..t8 ei vedä vaihteen vaihdon jälkeen..
Eli auto on orkkis -87 t8 abc interooler.. Ahtoja ja pensanpaineita nostettu..3-tuuman rööri alusta asti...
Mutta auto tekee niin kun annat ahtoja, ihan sama miten paljon tai miten vähän niin auto vetää tosihyvin, mutta kun vaihtaa vaihdetta ihan sama mikä vaihde niin antaa ahdot, mutta ei vedä ennenkuin parikertää löysää kaasua ja odotat et rykiminen loppuu niin sit taas mentiin..
Eli onks kellään ollut samaa vikaa, kun en löydä itse mikä vialla..
On säädätetty seoksiakin muutamaan otteeseen eikä mitään merkitystä, kun ei tiedä miten käyttäytyy ahdoilla..
Hyviä neuvoja kaivataan..
T: Harri
Puh: 040-5621575
Mutta auto tekee niin kun annat ahtoja, ihan sama miten paljon tai miten vähän niin auto vetää tosihyvin, mutta kun vaihtaa vaihdetta ihan sama mikä vaihde niin antaa ahdot, mutta ei vedä ennenkuin parikertää löysää kaasua ja odotat et rykiminen loppuu niin sit taas mentiin..
Eli onks kellään ollut samaa vikaa, kun en löydä itse mikä vialla..
On säädätetty seoksiakin muutamaan otteeseen eikä mitään merkitystä, kun ei tiedä miten käyttäytyy ahdoilla..
Hyviä neuvoja kaivataan..
T: Harri
Puh: 040-5621575
kun mikään ei riitä
eikä sekään riitä
eikä sekään riitä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
3" rööri alusto loppuun laskee pakovastusta. Jollon myöskin peruspaineet katoaa. Voi siis olla että APC sekoaa kun ei ahdot ole kahdallaan alle 3krpm
Mankkuvenan kaapeli irti, ja tsekkaa miten ylös turbomittari nousee. n, keltaisen puolivälille on ok.
Jos siis sulla on aapeeseellä. Itselläni oli ihmeröpötystä -84 T16 sessa kaarassa saman vian takia.
Mankkuvenan kaapeli irti, ja tsekkaa miten ylös turbomittari nousee. n, keltaisen puolivälille on ok.
Jos siis sulla on aapeeseellä. Itselläni oli ihmeröpötystä -84 T16 sessa kaarassa saman vian takia.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 112
- Liittynyt: Ke Touko 25, 2005 13:16
- Paikkakunta: Mikkeli/Kouvola
Eli: irroita magneettiventtiilin virtajohdin. Tämän jälkeen kokeilet käydä ajamassa ja katsot että mihin ahtoviisari nousee.
Peruspaineet pitäisi olla keltaisenalueen puolessa välissä.
Jos näin ei ole. Sulla ilmeisesti peruspaineet on tällöin liian pienet, eli viisari ei nouse tuonne ~0,3barin paikkeille.
Täytyy sun nostaa peruspaineita hukkaportin tankoa säätämällä.
Peruspaineet pitäisi olla keltaisenalueen puolessa välissä.
Jos näin ei ole. Sulla ilmeisesti peruspaineet on tällöin liian pienet, eli viisari ei nouse tuonne ~0,3barin paikkeille.
Täytyy sun nostaa peruspaineita hukkaportin tankoa säätämällä.
Saman voi testata esim. siten, että kolmosvaihteella kiihdyttää 1500rpm:stä ja 3000rpm kohdalla polkee jarrua niin ettei kierrokset nouse yli 3000rpm. Silloin koneessa pitäisi peruspaineet olla täysillä.
Saman saa tuolla henen neuvomalla mankkuvenan johdon irroittamisella.
Saman saa tuolla henen neuvomalla mankkuvenan johdon irroittamisella.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Ruisku"
- Viestit: 112
- Liittynyt: Ke Touko 25, 2005 13:16
- Paikkakunta: Mikkeli/Kouvola
-
- "Ruisku"
- Viestit: 112
- Liittynyt: Ke Touko 25, 2005 13:16
- Paikkakunta: Mikkeli/Kouvola
No niin.. Testasin että otin magneettivenan liittimen irti ja ajoin..
Ahdot nousee 0,3bariin ahtopainemittarissa ja vakiomittarissa just tasan tarkkaan ketaisen puolen väliin.. ja samanlaista oireilua oli, eli vieläkin rykii vaikka abc oli poissa pelistä...
mitenköhän sais testattua toimiikö pensanpaineensäädin ja määräjakaja...
Ahdot nousee 0,3bariin ahtopainemittarissa ja vakiomittarissa just tasan tarkkaan ketaisen puolen väliin.. ja samanlaista oireilua oli, eli vieläkin rykii vaikka abc oli poissa pelistä...
mitenköhän sais testattua toimiikö pensanpaineensäädin ja määräjakaja...
kun mikään ei riitä
eikä sekään riitä
eikä sekään riitä
No bensanpaineet saa tarkastettua siten että laittaa ohjauspaineensäätimen ja määränsäätelijän männän yläosan väliseen bensaputkeen painemittarin. Normaalisti näyttää ohjauspaineen ja kun pistää putken lyttyyn määränsäätelijän ja mittarin välistä niin näkee järjestelmäpaineen. Sitten kompuralla 1bar op-säätimen kalvolle (siihen letkuun siis) ni pitäs pudota op jonkun verran. Ohjeellisia painearvoja en muista mutta löytyy netistä ja korjausoppaista. Suuttimet saa testattua kun ottaa ne irti imusarjasta ja laittaa bensapumpun huutamaan releen korvaavalla hyppylangalla ja nostelee määränsäätelijän lautasta. Siinä nyt noi pikkutarkistukset mistä saa osviittaa.SaappiHarri kirjoitti: mitenköhän sais testattua toimiikö pensanpaineensäädin ja määräjakaja...
Saabismi iskee salakavalasti!
-
- "Ruisku"
- Viestit: 112
- Liittynyt: Ke Touko 25, 2005 13:16
- Paikkakunta: Mikkeli/Kouvola
-
- "Ruisku"
- Viestit: 112
- Liittynyt: Ke Touko 25, 2005 13:16
- Paikkakunta: Mikkeli/Kouvola
No niin.. Vaihdoin tänään sytkämoduulin, puolan, öljyt, suodattimen, asensin dumpin ja jne...kakstahti öljyäö tankkiin jne.. ja tein muitakin pikku muutoksia... niin vika hävis, mut huono puoli on nyt siinä et en tie dä mis se vika oli, mut pääasia et toimii...
kiitos neuvoille kuitenkin...
kiitos neuvoille kuitenkin...
kun mikään ei riitä
eikä sekään riitä
eikä sekään riitä