900 8v-89 turbottaminen
900 8v-89 turbottaminen
Onko kukaan laittanut jälkiasennuksena turboa tavalliseen ruiskukoneeseen. Jos on, niin mitä muutos vaatii. Tuleeko isojakin ongelmia, vai onnistuuko ollenkaan.?
Tästähän löytää tuolla maan mainiolla haulla paljon juttuja. Mutta kyllähän se onnistuu, mutta jos autossani on KATTI niin se aiheuttaa pientä lisäkikkailua 

#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Ostoturbo?
Jos vain löytyy hyväkorinen, niin kannattaa etsiä alkuperäinen turbo, nyt nekään eivät enää maksa liikaa. Vai miltä kuullostaisi 900T8 -86 900€ tai 900T16 -89 1200€ (molemmat tosin myyty jo nettiautosta)? Ajatuksena vain, että jos ko ruisku on hyvässä kuosissa niin luotettavimpana se on sellaisenaan - "omavaihtoisiin" liittyy aina pieniä eroavaisuuksia. Lisäksi vekottimen jälleenmyyntiarvo on parempi alkuperäisenä, jos parin vuoden kuluttua joku vielä vanhoilla satkuilla haluaa ajaa.. 
