uusi satku kotona

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

uusi satku kotona

Viesti Kirjoittaja moksu »

nyt on pihassa uusi satku. :D :D
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=538523

matkaa hakureissulle tuli yhteensuuntaan 470km,
mutta poispäin ajellessa tuntui , että kyllä kannatti :)

Soittelin ennen kauppaa edelliselle omistajalle (70 v) ja selvittelin historiaa.
kilometrit pitää paikkaansa ja ilmaakin oli hinnassa ihan kivasti. :D

Aamulla auto tarkempaan "syyniin".
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

näyttää erittäin siistiltä peliltä 8)

ruostetilannekkin voi olla hyvä noilla kilsoilla ja hyvällä pidolla. kiinnostaa tottakai :wink:
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Näyttää kyllä pirun siistiltä. Tuo värikin kyllä on upeimpia, mitä og900 saa. Saa varmaan pitkäaikaisen käyttöauton tosta.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
JSP
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 00:26
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JSP »

Todella hieno!!!

Minunkin mielestäni parhaita värejä tuohon korimalliin.
9-5 Wagon 2.0t SE vm.1999
900i 3d 8v vm.1989

Volvo 245 2,3l -93

# 2349
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Suabisti kirjoitti: Saa varmaan pitkäaikaisen käyttöauton tosta.
käyttöautoa itselle nimenomaan hain kun toi emäntä on ton tonnarin ominut.
Toisaalta kyllähän noi alustasarjat jo pyöri mielessä kotiin tullessa. :wink:
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

saabracing kirjoitti:näyttää erittäin siistiltä peliltä 8)

ruostetilannekkin voi olla hyvä noilla kilsoilla ja hyvällä pidolla. kiinnostaa tottakai :wink:
Ainakin pikaisen tutkimisen aikana löytyi kuskinpuolen roiskeläpän takaa pieni läiskä.
Toinen läntti oli apparinpuolen ovessa sisäpuolella. (joku oli siihen hangannut en vielä tiedä mikä )
Ovet on siistit samoin vetaritunnelit.
Edellinen omistaja kertoikin aina renkaanvaihdon yhteydessä imuroineensa hiekat pois noista tunneleista.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Harvinaisuus

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

1992 alkoi olla jo lama tässä maassa, lähestyttäessä vuotta -93 se alkoi olla jo täysi todellisuus. Harvinaista, että a) joku ostaa kohtuullisen uuden kalliin auton ja b) se on peruskonstruktioltaan vanhentunut Saab 900. Noita lama-ajan autoja ei muutenkaan ollut hirveästi (-89: 180t rekisteröintiä -93: ~90t(?) rekisteröintiä).

Tuo on varmasti mukava ajaa, varsinkin kun kallistuksenvaimentimet löytynevät. Mukavan siitä tekee tukevuus ja se, että ajellaan vielä normaalinkorkuisella autolla -> joustovaraa. Päivittäiskäyttöön varmasti hyvä yksilö.

Nyt vain pitää muistaa joka pesun yhteydessä puunata harjan kanssa ne ovien alaosat ja suihkuttaa ns. tyypilliset ruostepaikat..:) Ja jos ei muuta, niin ainakin löytää ajokkinsa isommaltakin parkkipaikalta!
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja fforslund »

Ihan uteliasuuttani kysyn että, mikä tuossa og900 sitä niin vanhentunutta teknikkaa tai konstruktiota oli?
Mikä olisi silloin vuonna 92 ollut paremmin tehty taikka sitten tänä päivänä? :lol:
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1009
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Hieno auto ja hieno on värikin.

Offtopikkia:

eikös tuo vaihdelaatikko/välitysajatus ole aika vanha ollut jos miettii vuosia 90-93. koko kori/alustakonstruktio on 70 luvun lopulta ja kyllä sen aikaiset muut merkit osoittivat kehityksen merkkejä, mikä on varmaan saabiakin ajanut uudistamaan autoa. Vaikka tykkäänkin ajella satkulla ja pidän sitä hyvänä ajettavana, niin eipä se silti poista sitä, että noiden autotehtaiden on mentävä ajanmukana ja kehitettävä autojaan. Ruiskun ohjaus ja muut sähkövimpaimet olivat hyvinkin ajanmukaisia.

Moni on verrannut satkua traktoriin ja en ollenkaan sitä ihmettele vaikka itse pidänkin satkun ajettavuudesta. Kaupungissa sen kyllä huomaa. Naisihmiset ei näillä mieluusti ajele. ainakaan meikäläisen tuntemat + oma vaimo.

kaikesta huolimatta hyvä ja mukava auto vaikka löytyy vino pino parempia myös muistakin automerkeistä. Korostan vielä, että itse tykkään kunnossa olevista satkuista todella paljon, eikä tää ole merkin dumaamista.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

moksu kirjoitti:
saabracing kirjoitti:näyttää erittäin siistiltä peliltä 8)

ruostetilannekkin voi olla hyvä noilla kilsoilla ja hyvällä pidolla. kiinnostaa tottakai :wink:
Ainakin pikaisen tutkimisen aikana löytyi kuskinpuolen roiskeläpän takaa pieni läiskä.
Toinen läntti oli apparinpuolen ovessa sisäpuolella. (joku oli siihen hangannut en vielä tiedä mikä )
Ovet on siistit samoin vetaritunnelit.
Edellinen omistaja kertoikin aina renkaanvaihdon yhteydessä imuroineensa hiekat pois noista tunneleista.
tuo auttaa jo paljon :) ei varmaan ole moni tuota tehnyt uudesta asti.
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Fiksu peli varmasti. Itse kävin hankkimassa pari päivää sitten tuon: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=538693

Ei ollut ainakaan hinnalla pilattu ja vaikuttais toimivan niinkuin pitääkin :) Lukuunottamatta jotain ihme ulinaa joka tulee isommilla kierroksilla... :roll:
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

Sami kirjoitti: Offtopikkia:

eikös tuo vaihdelaatikko/välitysajatus ole aika vanha ollut jos miettii vuosia 90-93. koko kori/alustakonstruktio on 70 luvun lopulta ja kyllä sen aikaiset muut merkit osoittivat kehityksen merkkejä, mikä on varmaan saabiakin ajanut uudistamaan autoa. Vaikka tykkäänkin ajella satkulla ja pidän sitä hyvänä ajettavana, niin eipä se silti poista sitä, että noiden autotehtaiden on mentävä ajanmukana ja kehitettävä autojaan. Ruiskun ohjaus ja muut sähkövimpaimet olivat hyvinkin ajanmukaisia.

Moni on verrannut satkua traktoriin ja en ollenkaan sitä ihmettele vaikka itse pidänkin satkun ajettavuudesta. Kaupungissa sen kyllä huomaa. Naisihmiset ei näillä mieluusti ajele. ainakaan meikäläisen tuntemat + oma vaimo.

kaikesta huolimatta hyvä ja mukava auto vaikka löytyy vino pino parempia myös muistakin automerkeistä. Korostan vielä, että itse tykkään kunnossa olevista satkuista todella paljon, eikä tää ole merkin dumaamista.
Vanhuus on suhteellista. Vuonna 89 fransmannit tarjosivat silloiseen 19-Relluun työntötankokonetta, jonka peruskonstruktio oli muistaakseni 40-luvun lopulta... 8O

Mitä traktoreihin tulee, niin satku on kyllä yllättävän ketterä kokoisekseen. Koskaan en muista joutuneeni parkkihalleissa yms paikoissa tilanteeseen, että olis jäänyt sompailu auton kääntyvyydestä kiinni. Muilla samankokoisilla uudemmilla merkeillä kylläkin. Eikä meillä naisväki ole juurikaan valitellut vaikkei ohjaustehostinta olekaan. Onhan siinä reilunkokoinen ruori millä alusta voi luovia. :D
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Sami kirjoitti:Hieno auto ja hieno on värikin.

Offtopikkia:

eikös tuo vaihdelaatikko/välitysajatus ole aika vanha ollut jos miettii vuosia 90-93. koko kori/alustakonstruktio on 70 luvun lopulta ja kyllä sen aikaiset muut merkit osoittivat kehityksen merkkejä, mikä on varmaan saabiakin ajanut uudistamaan autoa. Vaikka tykkäänkin ajella satkulla ja pidän sitä hyvänä ajettavana, niin eipä se silti poista sitä, että noiden autotehtaiden on mentävä ajanmukana ja kehitettävä autojaan. Ruiskun ohjaus ja muut sähkövimpaimet olivat hyvinkin ajanmukaisia.

Moni on verrannut satkua traktoriin ja en ollenkaan sitä ihmettele vaikka itse pidänkin satkun ajettavuudesta. Kaupungissa sen kyllä huomaa. Naisihmiset ei näillä mieluusti ajele. ainakaan meikäläisen tuntemat + oma vaimo.

kaikesta huolimatta hyvä ja mukava auto vaikka löytyy vino pino parempia myös muistakin automerkeistä. Korostan vielä, että itse tykkään kunnossa olevista satkuista todella paljon, eikä tää ole merkin dumaamista.

Meikäläisen emäntä tykkää ajella og-satkulla.Ton C:n ohjauksen tehottomuuskaan ei haittaa.Itse asiassa tykkäs ajella pirusti mun -74,99:silläkin.Kait se riippuu vähän naisesta :arrow: ei ton kokonen kirppu mitenkään vahva ole mutta asennetta siltä löytyy.

Hieno on otsikon auto ja varmasti on huolettomia kilsoja edessä!
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

Todella siisti peli. Ruostepuoli tuntuu olevan aika minimaalista. Ajoltaan 2,1 on paljon parempi kuin 2,0

9-5 Nordic
MB 220 cdi A vm 2013
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Melkeinpä kuin kopio omastani.(jos kuvista oikein näin, että väri on 234, elikkäpäs Nocturne blue). Ja rekisteritunnus on tietenkin eri :lol:. Myös "iskariot":illa on muistaakseni samanlainen, sillä autojemme rekkarin kirjaimet ovat samat, tosin numerot nyt menee vähän ohi.
Itse olen myös tykännyt omasta vastaavasta. Tuo väri on varsin kiva ja toimiva. En vaan ole aikoihin ehtinyt (lue. saanut aikaan) vahata :oops: .
Jos joulun pyhinä on pakkasta niin vois ottaa rojektiksi.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Vastaa Viestiin