Näyttää kyllä pirun siistiltä. Tuo värikin kyllä on upeimpia, mitä og900 saa. Saa varmaan pitkäaikaisen käyttöauton tosta.
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
saabracing kirjoitti:näyttää erittäin siistiltä peliltä
ruostetilannekkin voi olla hyvä noilla kilsoilla ja hyvällä pidolla. kiinnostaa tottakai
Ainakin pikaisen tutkimisen aikana löytyi kuskinpuolen roiskeläpän takaa pieni läiskä.
Toinen läntti oli apparinpuolen ovessa sisäpuolella. (joku oli siihen hangannut en vielä tiedä mikä )
Ovet on siistit samoin vetaritunnelit.
Edellinen omistaja kertoikin aina renkaanvaihdon yhteydessä imuroineensa hiekat pois noista tunneleista.
1992 alkoi olla jo lama tässä maassa, lähestyttäessä vuotta -93 se alkoi olla jo täysi todellisuus. Harvinaista, että a) joku ostaa kohtuullisen uuden kalliin auton ja b) se on peruskonstruktioltaan vanhentunut Saab 900. Noita lama-ajan autoja ei muutenkaan ollut hirveästi (-89: 180t rekisteröintiä -93: ~90t(?) rekisteröintiä).
Tuo on varmasti mukava ajaa, varsinkin kun kallistuksenvaimentimet löytynevät. Mukavan siitä tekee tukevuus ja se, että ajellaan vielä normaalinkorkuisella autolla -> joustovaraa. Päivittäiskäyttöön varmasti hyvä yksilö.
Nyt vain pitää muistaa joka pesun yhteydessä puunata harjan kanssa ne ovien alaosat ja suihkuttaa ns. tyypilliset ruostepaikat.. Ja jos ei muuta, niin ainakin löytää ajokkinsa isommaltakin parkkipaikalta!
Ihan uteliasuuttani kysyn että, mikä tuossa og900 sitä niin vanhentunutta teknikkaa tai konstruktiota oli?
Mikä olisi silloin vuonna 92 ollut paremmin tehty taikka sitten tänä päivänä?
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face?
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
eikös tuo vaihdelaatikko/välitysajatus ole aika vanha ollut jos miettii vuosia 90-93. koko kori/alustakonstruktio on 70 luvun lopulta ja kyllä sen aikaiset muut merkit osoittivat kehityksen merkkejä, mikä on varmaan saabiakin ajanut uudistamaan autoa. Vaikka tykkäänkin ajella satkulla ja pidän sitä hyvänä ajettavana, niin eipä se silti poista sitä, että noiden autotehtaiden on mentävä ajanmukana ja kehitettävä autojaan. Ruiskun ohjaus ja muut sähkövimpaimet olivat hyvinkin ajanmukaisia.
Moni on verrannut satkua traktoriin ja en ollenkaan sitä ihmettele vaikka itse pidänkin satkun ajettavuudesta. Kaupungissa sen kyllä huomaa. Naisihmiset ei näillä mieluusti ajele. ainakaan meikäläisen tuntemat + oma vaimo.
kaikesta huolimatta hyvä ja mukava auto vaikka löytyy vino pino parempia myös muistakin automerkeistä. Korostan vielä, että itse tykkään kunnossa olevista satkuista todella paljon, eikä tää ole merkin dumaamista.
saabracing kirjoitti:näyttää erittäin siistiltä peliltä
ruostetilannekkin voi olla hyvä noilla kilsoilla ja hyvällä pidolla. kiinnostaa tottakai
Ainakin pikaisen tutkimisen aikana löytyi kuskinpuolen roiskeläpän takaa pieni läiskä.
Toinen läntti oli apparinpuolen ovessa sisäpuolella. (joku oli siihen hangannut en vielä tiedä mikä )
Ovet on siistit samoin vetaritunnelit.
Edellinen omistaja kertoikin aina renkaanvaihdon yhteydessä imuroineensa hiekat pois noista tunneleista.
tuo auttaa jo paljon ei varmaan ole moni tuota tehnyt uudesta asti.
eikös tuo vaihdelaatikko/välitysajatus ole aika vanha ollut jos miettii vuosia 90-93. koko kori/alustakonstruktio on 70 luvun lopulta ja kyllä sen aikaiset muut merkit osoittivat kehityksen merkkejä, mikä on varmaan saabiakin ajanut uudistamaan autoa. Vaikka tykkäänkin ajella satkulla ja pidän sitä hyvänä ajettavana, niin eipä se silti poista sitä, että noiden autotehtaiden on mentävä ajanmukana ja kehitettävä autojaan. Ruiskun ohjaus ja muut sähkövimpaimet olivat hyvinkin ajanmukaisia.
Moni on verrannut satkua traktoriin ja en ollenkaan sitä ihmettele vaikka itse pidänkin satkun ajettavuudesta. Kaupungissa sen kyllä huomaa. Naisihmiset ei näillä mieluusti ajele. ainakaan meikäläisen tuntemat + oma vaimo.
kaikesta huolimatta hyvä ja mukava auto vaikka löytyy vino pino parempia myös muistakin automerkeistä. Korostan vielä, että itse tykkään kunnossa olevista satkuista todella paljon, eikä tää ole merkin dumaamista.
Vanhuus on suhteellista. Vuonna 89 fransmannit tarjosivat silloiseen 19-Relluun työntötankokonetta, jonka peruskonstruktio oli muistaakseni 40-luvun lopulta...
Mitä traktoreihin tulee, niin satku on kyllä yllättävän ketterä kokoisekseen. Koskaan en muista joutuneeni parkkihalleissa yms paikoissa tilanteeseen, että olis jäänyt sompailu auton kääntyvyydestä kiinni. Muilla samankokoisilla uudemmilla merkeillä kylläkin. Eikä meillä naisväki ole juurikaan valitellut vaikkei ohjaustehostinta olekaan. Onhan siinä reilunkokoinen ruori millä alusta voi luovia.
Meikäläisen emäntä tykkää ajella og-satkulla.Ton C:n ohjauksen tehottomuuskaan ei haittaa.Itse asiassa tykkäs ajella pirusti mun -74,99:silläkin.Kait se riippuu vähän naisesta ei ton kokonen kirppu mitenkään vahva ole mutta asennetta siltä löytyy.
Hieno on otsikon auto ja varmasti on huolettomia kilsoja edessä!
Melkeinpä kuin kopio omastani.(jos kuvista oikein näin, että väri on 234, elikkäpäs Nocturne blue). Ja rekisteritunnus on tietenkin eri . Myös "iskariot":illa on muistaakseni samanlainen, sillä autojemme rekkarin kirjaimet ovat samat, tosin numerot nyt menee vähän ohi.
Itse olen myös tykännyt omasta vastaavasta. Tuo väri on varsin kiva ja toimiva. En vaan ole aikoihin ehtinyt (lue. saanut aikaan) vahata .
Jos joulun pyhinä on pakkasta niin vois ottaa rojektiksi.