Ohjaustehostimen kyssäri og900 16 tappinen..

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Ohjaustehostimen kyssäri og900 16 tappinen..

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Mikäs virkaa ohjaustehostimessa on sen sokean mutterin (23 mm kannalla ) sisäpuolella olevalla jousella ???…Ja miten se ilmataan kun haluaa vaihtaa sinne uudet öljyt ???
mart96
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

Viesti Kirjoittaja mart96 »

niin, tuota noin :)
jos nyt ymmärsin oikein, tarkoitat sitä mutteria, joka on siellä alhaalla, hammastangossa, rattiakselin kohdalla? Itse tein muuten semmoisen virheen, että luulin sitä tyhjennystulpaksi-niin hävetti kyllä jälkeenpäin :oops:

Siinä takana on kyllä jousi ja se kuormitta taas semmoista tulppa tai mäntä(näin virolaisena ei kaikki oikeat sanat muistuu mieleen:-). Sillä säädetään sitä, että hammastanko on riittävästi painettu siihen hammaspyörän vasteen, jota loppujen lopuksi kierretään ratilla.. tuliko tarpeeksi sekavasti :)
sitä mäntä säädetään(nyt kun olet sen aukaissut) niin, että kierretään pohjaan ja sitten löysätään 70-80 astetta. ja sitten tarkistat, että tanko ei takertelee..

Ilmaus käy vaan rattia käännelessä laitasta laitaan etupyörät ilmassa
etsi haulla, niin löytyy
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ohjaustehostimen kyssäri og900 16 tappinen..

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

900 I 16 Kat kirjoitti:Mikäs virkaa ohjaustehostimessa on sen sokean mutterin (23 mm kannalla ) sisäpuolella olevalla jousella ???…Ja miten se ilmataan kun haluaa vaihtaa sinne uudet öljyt ???
Se ilmautuu itsestään. Huolehdit vaan, että öljyä on lopulta vaadittu määrä. Järjestelmän nesteet ei tule pois pelkällä säiliön tyhjennyksellä, kun sylinteriin ja putkistoon jää vanhaa öljyä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

mart96 kirjoitti:niin, tuota noin :)
jos nyt ymmärsin oikein, tarkoitat sitä mutteria, joka on siellä alhaalla, hammastangossa, rattiakselin kohdalla? Itse tein muuten semmoisen virheen, että luulin sitä tyhjennystulpaksi-niin hävetti kyllä jälkeenpäin :oops:

Siinä takana on kyllä jousi ja se kuormitta taas semmoista tulppa tai mäntä(näin virolaisena ei kaikki oikeat sanat muistuu mieleen:-). Sillä säädetään sitä, että hammastanko on riittävästi painettu siihen hammaspyörän vasteen, jota loppujen lopuksi kierretään ratilla.. tuliko tarpeeksi sekavasti :)
sitä mäntä säädetään(nyt kun olet sen aukaissut) niin, että kierretään pohjaan ja sitten löysätään 70-80 astetta. ja sitten tarkistat, että tanko ei takertelee..

Ilmaus käy vaan rattia käännelessä laitasta laitaan etupyörät ilmassa
etsi haulla, niin löytyy

Saman virheen tein, mutta minua ihmetyttää ohjauksen raskaus, kun otin sen ison mutskun täysin auki...ja käänsin se kiinni ja sitten noin neljänneskierroksen...
auki , enkä saa sitä pelamaan...ohjaus jäykkä.....mitä tehdään..????
Vastaa Viestiin