Vaihdelaatikon öljytulppa.
Vaihdelaatikon öljytulppa.
Eli oliko tuossa -91 900s vielä sitä vaihdelaatikko öljyjen tyhjennys tulppaa?
Vai pitääkö imemällä ottaa öljyt pois? Entäs saako tuota mittatikkua lisättyä tuohon jäljistä päin, kun tuossa olisi sellainen ylimääräisenä?
Vai pitääkö imemällä ottaa öljyt pois? Entäs saako tuota mittatikkua lisättyä tuohon jäljistä päin, kun tuossa olisi sellainen ylimääräisenä?
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
ja jos onkin
niin malttia kiristykseen ettei halkea se lootan pohja...on kuulemma ylikiristetty ja haljennut
Re: Vaihdelaatikon öljytulppa.
Suabisti kirjoitti:Eli oliko tuossa -91 900s vielä sitä vaihdelaatikko öljyjen tyhjennys tulppaa?
Vai pitääkö imemällä ottaa öljyt pois? Entäs saako tuota mittatikkua lisättyä tuohon jäljistä päin, kun tuossa olisi sellainen ylimääräisenä?
Vaihteiston öljyntyhjennystulppa (vm 82 lähtien) M18x 1,5 , vääntiö on 10 mm neliökolo, tai jostain lähtien , ainakin 89 mallissa jo 12 mm 6- kolo
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Vaihdelaatikon öljytulppa.
Jos siinä on ko. vuosimalliin kuuluva laatikko, ettei kukaan ole sitä vaihtanut vanhempaan, silloin ei ole tyhjennystulppaa. Peräluukun avauksellahan ne tulee pois. Siinä luukussa on suodatin, jonka voi kuulemma putsata sitten samalla. Tuo suodattimella varustettu luukku ja pultin näköinen öljytikku tulivat samaan aikaan tietääkseni -89 eteenpäin. Siinä pultissa siis on tikkukin. Se vanhemman mallin tikku käy toki uudempaan lootaan, kunhan vaihdat sen sivuluukunkin samalla. Mielestäni tuo uudempi malli on paljon varmempi tiiveydeltään.Suabisti kirjoitti:Eli oliko tuossa -91 900s vielä sitä vaihdelaatikko öljyjen tyhjennys tulppaa?
Vai pitääkö imemällä ottaa öljyt pois? Entäs saako tuota mittatikkua lisättyä tuohon jäljistä päin, kun tuossa olisi sellainen ylimääräisenä?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Se räikän vääntiö käy, jos vaan saat sen aukeamaan. Saattaa olla todella tiukassakin. Yhdestä askista joutui suosiolla avaamaan peräluukun, kun ei saatu sitä tulppaa auki! 

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mihinkäs momenttiin vaihteistoöljyn tulppa kiristetään? Bentleyn manuaalissa väitettiin moottoriöljyn tulpan momentiksi 29-39 Nm, mutta vaihteistoöljyn tulpasta ei mainittu mitään. Meneekö paljon metsään/halkeeko, jos käyttää tuota samaa momenttihaarukkaa?
#1633
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 879#116879salomi kirjoitti:Mihinkäs momenttiin vaihteistoöljyn tulppa kiristetään?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00