Ypäkypän kylmäkäynnistys ongelmat

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
koppsa
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa

Ypäkypän kylmäkäynnistys ongelmat

Viesti Kirjoittaja koppsa »

Tervehdys veljet ja siskot :)

Nyt tarvisi viisaampien neuvoja, eli pulma on seuraavanlainen:

Isäpapan auto ei lähden kylmällä käyntiin vasta kuin pitkän (siis todella pitkän) sahaamisen jälkeen. Lämpimänä hörähtää nätisti. Vika ilmeni nyt pari päivää sitten. Tankkiin laitettu Masinolia joten tuskinpa tuo johtuu kosteudestakaan polttoainejärjestelmässä.

Hyviä ideoita :?: Itse kun en ymmärrä noista "sähköttömistä" vehkeistä mitään :D

Ja autohan oli Saab 90 vuosimallia -87 yksikurkkuisella kaasuttimella.
R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Onko ryyppyvaijeri löystynyt ja ei jaksa vetää kunnolla päälle?

Tai sitten vois kokeilla ryypyn säätöä .

Tais mennä suurinpiirtein seuraavasti: (joku joka osaa selittää paremmin korjatkoon)

Lämpimällä koneella pistä 8mm poranterä (tai muu vastaavan paksuinen osa :wink: ) ryyppyvivun väliin. Kierrokset pitäis olla noin 1300 (nopea joutokäynti). Vivun päässä on mutteri josta voi säätää tarvittaessa.
koppsa
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa

Viesti Kirjoittaja koppsa »

Ryypyssä ei ole vikaa, ammattimies Saabilla säätänyt ja tuntuu muutenkin se puoli toimia kuten pitääkin...

Lisää vinkkejä :D
R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

EDIT: OK vika ei siiten ollutkaan ryypyssä :oops:


Äh, kerrotaan kuvan avulla.
http://www.gowerlee.dircon.co.uk/Stromberg.html

Osat 49 on tuo vipu.
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

bensa pumppu

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Bensapumppun venttiili vuotaa bensan takas tankkiin ja pumppu ei nosta kun pitkän sahauksen jälkeen:
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
jarmop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 20:30
Paikkakunta: Espoo

Sytkäyksikkö????

Viesti Kirjoittaja jarmop »

Vaihdoin omaani sytytysyksikön (Biltema) niin johan hörähti.
Oli pätkinyt aiemminkin, mutta kylmänä ei lähtenyt käyntiin.
Kommentoikaa kokeneet konkarit...
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Vastaa Viestiin