Kiitos jo näistä tiedoista, mutta lisää kaivataan. Saamistani vastauksista ymmärsin että antennin kuuluisi pitää ruksetta vähän aikaa kun antenni on alhaalla tai ylhäällä ja sitten pienen hetken kuluttua se sitten sammuisi, vai kuinka? Eli se rukse kuuluu siis kunnossa olevastakin antennista? Siihen tulokseen tulin ainakin itse ettei rajakatkaisinta saa ajoitettua niin että se lopettaisi juuri antennin ollessa ylä tai alarajassa, koska rajakatkaisin ei kulje riittävää matkaa, kun ruoto on lopussa. Tuollainen antennin toiminta tuntuu vaan hieman oudolta, että pitäisi ruksetta vaikka antenni on jo ylhäällä. Ruotoa pyörittävä hammasratas pyörii 4-kierrosta, kun ruoto menee päästä päähän, kun taas rajakatkaisin tarvitsisi noin 8-kierrosta että menisi rajasta rajaa.
Toinen kysymys: Minnekkä se ruoto kelataan? Eli sinne sähköantennin kotelon sisään vai sieltä kotelon kautta siihen kumiputkeen? Se kumiputki vaikutti enemmän sellaiselta vedenpoistoputkelta, mutta kyllä se ruoto siihenkin mahtuisi?
Edelliset omistajat olivat purkaneet sen sähköantenni ja ruotoakaan ei ollut jäljellä niin ei ollut paljon entisestä malliksi.
Ja vielä yksi kysymys: Mitenkä se hammaspyörä, siellä vasemmalla ylhäällä, moottorin pyörittämän ruuvin vieressä on lukittu paikalleen. Nyt kun moottori pyörittää niin se ruuvi työtää sen hammasrattaan pois paikaltaan. Siis minkälainen lukitus sillä alunperin on??
Kyllä se ois korjaaminen paljon helpompaa kun ei tarttis muiten aukomia kasata
