turbo sirahtaa, miksi?
turbo sirahtaa, miksi?
900 satkun turbo päästää aika-ajoin pienen sirahtavan äänen kun painaa kaasua, tehnyt sitä jo jonkin aikaa. Öljyn kulutusta ei ole havaittavissa, ahdot nousee ok, vain tuo ääni haittaa. Onko kellään kokemusta mistä se voisi johtua?Auto vm 90 aj 190 000 km.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Miten painaa kaasua, tarkemmin ?
Milloin se ääni ilmenee, kiihdytyksessä, löysättäessä vai tasakaasulla ?
Serkkupojan turbo golf piti sirauksen kun kaasuläppä värähteli, oli magee ääni, tiiä sitten kuin terveellinen pitemmänpäälle.. ?
Toinen mahdollisuus on turbon siivekkeiden ääni, siivet sakkaa kun paine tulee niitä vasten...
Saattaa johtua viallisesta By-pass venasta ???
Vai onko sinne vaihdettu ulostussauttava dumppi ? semmosesta kyllä kuuluu sihaus
Milloin se ääni ilmenee, kiihdytyksessä, löysättäessä vai tasakaasulla ?
Serkkupojan turbo golf piti sirauksen kun kaasuläppä värähteli, oli magee ääni, tiiä sitten kuin terveellinen pitemmänpäälle.. ?
Toinen mahdollisuus on turbon siivekkeiden ääni, siivet sakkaa kun paine tulee niitä vasten...
Saattaa johtua viallisesta By-pass venasta ???
Vai onko sinne vaihdettu ulostussauttava dumppi ? semmosesta kyllä kuuluu sihaus

Laakerit kuluneet???
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Katso ekana että pakosarjan ja ahtimen välinen on kiinnitys hyvä, ja tiiviste pitää. Omassa oli joskus pientä fuskausta tuossa liitoksessa, ja se aiheutti semmosen sirahduksen. Ilmeisesti vihelsi jotenkin sopivasti siitä välistä 

Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Joo ei ne mitä tahansa kestä. Mullakin on neljäs turbo (tehdasuusia) 12 tkm ajetussa og900:ssasaabracing kirjoitti:Ihme juttu noilla kilometreillä että lagerit jo menneet ???
En ole ennen vaan tavannut yhtään Saabissa ollutta ahdinta (OG900) josta alle 200tkm olis mennyt lagerit...![]()
Ollu sitte asiallisessa käytössä

Normaalikäytössä kestoikään vaikuttaa pelkästään käyttäjä.
Pakopesän saa rikki kylmää turboa vinguttamalla
laakerit saa huonoilla öljyillä sekaisin, samoin, kun polttaa öjyn laakereihin. Sehän onnistuu sammuttamalla kuuma auto ilman jälkikäyttöä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
ASTech kirjoitti:Joo ei ne mitä tahansa kestä. Mullakin on neljäs turbo (tehdasuusia) 12 tkm ajetussa og900:ssasaabracing kirjoitti:Ihme juttu noilla kilometreillä että lagerit jo menneet ???
En ole ennen vaan tavannut yhtään Saabissa ollutta ahdinta (OG900) josta alle 200tkm olis mennyt lagerit...![]()
Ollu sitte asiallisessa käytössä![]()
Normaalikäytössä kestoikään vaikuttaa pelkästään käyttäjä.
Pakopesän saa rikki kylmää turboa vinguttamalla
laakerit saa huonoilla öljyillä sekaisin, samoin, kun polttaa öjyn laakereihin. Sehän onnistuu sammuttamalla kuuma auto ilman jälkikäyttöä.
No on kyllä joku ennätys toi neljä ahdinta 12tkm

Ihme testailua

http://www.technologie-entwicklung.de/G ... arger.html
http://home.arcor-online.de/nicolas.ben ... arger.html
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa