turbo sirahtaa, miksi?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
turbotero
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: To Tammi 29, 2004 16:43
Paikkakunta: hämeenlinna

turbo sirahtaa, miksi?

Viesti Kirjoittaja turbotero »

900 satkun turbo päästää aika-ajoin pienen sirahtavan äänen kun painaa kaasua, tehnyt sitä jo jonkin aikaa. Öljyn kulutusta ei ole havaittavissa, ahdot nousee ok, vain tuo ääni haittaa. Onko kellään kokemusta mistä se voisi johtua?Auto vm 90 aj 190 000 km.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Miten painaa kaasua, tarkemmin ?

Milloin se ääni ilmenee, kiihdytyksessä, löysättäessä vai tasakaasulla ?

Serkkupojan turbo golf piti sirauksen kun kaasuläppä värähteli, oli magee ääni, tiiä sitten kuin terveellinen pitemmänpäälle.. ?

Toinen mahdollisuus on turbon siivekkeiden ääni, siivet sakkaa kun paine tulee niitä vasten...

Saattaa johtua viallisesta By-pass venasta ???

Vai onko sinne vaihdettu ulostussauttava dumppi ? semmosesta kyllä kuuluu sihaus :wink:
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Laakerit kuluneet???
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Turbiinin siivet ottaa pakopesän reunoihin kun turbiini lähtee pyörimään.

Laakerivika
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
turbotero
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: To Tammi 29, 2004 16:43
Paikkakunta: hämeenlinna

niinpä

Viesti Kirjoittaja turbotero »

Joo, sitä se voi olla. Ilmenee kun kaasua painaa. Kuulemma ei haittaa sanoi merkkihuolto, no ne nyt on merkkihuollon kommentteja.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Ihme juttu noilla kilometreillä että lagerit jo menneet ???

En ole ennen vaan tavannut yhtään Saabissa ollutta ahdinta (OG900) josta alle 200tkm olis mennyt lagerit... :?:

Ollu sitte asiallisessa käytössä :twisted:
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Katso ekana että pakosarjan ja ahtimen välinen on kiinnitys hyvä, ja tiiviste pitää. Omassa oli joskus pientä fuskausta tuossa liitoksessa, ja se aiheutti semmosen sirahduksen. Ilmeisesti vihelsi jotenkin sopivasti siitä välistä :roll:
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

saabracing kirjoitti:Ihme juttu noilla kilometreillä että lagerit jo menneet ???

En ole ennen vaan tavannut yhtään Saabissa ollutta ahdinta (OG900) josta alle 200tkm olis mennyt lagerit... :?:

Ollu sitte asiallisessa käytössä :twisted:
Joo ei ne mitä tahansa kestä. Mullakin on neljäs turbo (tehdasuusia) 12 tkm ajetussa og900:ssa :lol:

Normaalikäytössä kestoikään vaikuttaa pelkästään käyttäjä.
Pakopesän saa rikki kylmää turboa vinguttamalla
laakerit saa huonoilla öljyillä sekaisin, samoin, kun polttaa öjyn laakereihin. Sehän onnistuu sammuttamalla kuuma auto ilman jälkikäyttöä.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

ASTech kirjoitti:
saabracing kirjoitti:Ihme juttu noilla kilometreillä että lagerit jo menneet ???

En ole ennen vaan tavannut yhtään Saabissa ollutta ahdinta (OG900) josta alle 200tkm olis mennyt lagerit... :?:

Ollu sitte asiallisessa käytössä :twisted:
Joo ei ne mitä tahansa kestä. Mullakin on neljäs turbo (tehdasuusia) 12 tkm ajetussa og900:ssa :lol:

Normaalikäytössä kestoikään vaikuttaa pelkästään käyttäjä.
Pakopesän saa rikki kylmää turboa vinguttamalla
laakerit saa huonoilla öljyillä sekaisin, samoin, kun polttaa öjyn laakereihin. Sehän onnistuu sammuttamalla kuuma auto ilman jälkikäyttöä.


No on kyllä joku ennätys toi neljä ahdinta 12tkm :roll:

Ihme testailua 8O

http://www.technologie-entwicklung.de/G ... arger.html

http://home.arcor-online.de/nicolas.ben ... arger.html
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

saabracing kirjoitti:


No on kyllä joku ennätys toi neljä ahdinta 12tkm :roll:

Ihme testailua 8O
Toi nyt oli vaan heittona. Käyttäjä on se, joka valitsee turbon eliniän. Voi hajota alle 190tkm ajettunakin. Päivän kunto ratkaisee, ei ajokilometrit.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Joo, no mä vähän ihmettelinkin :lol: :lol: :lol: :lol:
Vastaa Viestiin